هواوی کونپنگ 920

رایانه‌ی دسکتاپ هواوی در دیتابیس 3DMark مشاهده شد

اولین جزئیات از رایانه‌ی دسکتاپ هواوی در دیتابیس مرتبط با 3DMark مشاهده شده که خبر از پردازنده‌ی ساخت AMD و کارت گرافیک یکپارچه می‌دهد.

هواوی توانسته است در سال‌های اخیر اسم و رسمی در دنیای لپ‌تاپ‌ها برای خود ایجاد کند و به رقیبی برای برخی از برندها مانند شیائومی تبدیل شود. اما به نظر می‌رسد جاه طلبی هواوی در بازار رایانه‌های شخصی، تنها به سرهم کردن قطعات سایر تولیدکنندگان محدود نمی‌شود و در آینده‌ای نزدیک باید انتظار یک رایانه‌ی دسکتاپ با برند هواوی را داشته باشیم. این شرکت در سال گذشته‌ی میلادی، برای اولین بار از مادربرد کونپنگ ۹۲۰ – Kunpeng 920 رونمایی کرد که با بسیاری از سخت‌افزارهای رایج، سازگاری داشت. همچنین هواوی برخی دیگر از قطعات مرتبط با رایانه‌های شخصی را نیز عرضه کرده اما تمامی آن‌ها برای مشتریان سازمانی در نظر گرفته شده است.

هواوی کونپنگ 920

مادربرد کونپنگ ۹۲۰ از پردازنده‌های چهار تا هشت هسته‌ای آرم – ARM و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین پورت‌های متنوعی مانند ساتا ۳.۰، پورت شبکه‌ی گیگابیتی و PCIe 3.0 در کنار USB نسخه‌ی ۲ و ۳ برای آن در نظر گرفته شده است. برای همین به نظر نمی‌رسد که ساخت یک رایانه‌ی شخصی مبتنی بر معماری آرم و پلتفرم‌های کیرین یا کونپنگ برای هواوی، چندان دشوار باشد. همچنین در مصاحبه‌ی چند ماه اخیر مدیریت بخش تبلت و رایانه‌های شخصی هواوی، به برنامه‌ی ساخت لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های دسکتاپ مخصوص بازی اشاره شده است.

اما اکنون برای اولین بار جزئیاتی از رایانه‌های دسکتاپ هواوی در دیتابیس 3DMark مشاهده شده است که مدل پردازنده‌ی آن نیز مشخص شده است. در قلب دستگاه پردازنده‌ی رایزن 5 پرو 4400G قرار گرفته است که از ۶ هسته بهره می‌برد. فرکانس کاری آن نیز میان ۳.۷ تا ۴.۳ گیگاهرتز متغیر است. همچنین گرافیک وگا 7 با فرکانس ۱۹۰۰ مگاهرتز و ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی اختصاصی نیز پردازنده‌ی رایزن را همراهی خواهد کرد. مقدار مصرف انرژی پردازنده‌ی مذکور نیز ۶۵ وات اعلام شده است.

رایانه‌ی دسکتاپ هواوی

همان طور که گفته شد، رایانه‌ی دسکتاپ هواوی از کارت گرافیک مجزا بهره نمی‌برد در نتیجه احتمالاً با یک مینی کامپیوتر مواجه خواهیم بود. البته برخی تناقض‌ها نیز در اطلاعات منتشر شده، دیده می‌شود. برای مثال AMD نام پردازنده‌ی رایزن 5 پرو 4400G را به Dacentrurus 5 PRO 4650G تغییر داده است؛ اما همچنان با نام قبلی در دیتابیس 3DMark مشاهده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کاش اطلاعاتی در مورد قیمت اش ام میدادین