همراه اول

نگاهی به جایگاه و سهم بازار همراه اول در بازار اپراتورهای تلفن همراه

در این مطلب قصد داریم نگاهی به جایگاه و سهم بازار همراه اول یا شرکت ارتباطات سیار ایران در بازار اپراتورهای تلفن همراه کشور بیندازیم.

شرکت ارتباطات سیار ایران یا شرکت همراه اول یکی از بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در ایران است که بیش از دو دهه در بازار ایران فعالیت می‌کند. این اپراتور از ابتدای تاسیس تاکنون جایگاه خود را در بازار تلفن همراه حفظ کرده و یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود. در اواخر خردادماه، دهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول برگزار شد و مدیرعامل این شرکت بیان کرد ارزش بازار شرکت ارتباطات سیار ایران با رشد 277 درصدی طی یک سال گذشته به 706752 میلیارد ریال رسیده است.

آمارهایی از اپراتور همراه اول

در این مجمع عمومی، گزارشی از عملکرد همراه اول در یک سال اخیر ارائه شده و مدیرعامل این شرکت آماری از وضعیت و سهم بازار این اپراتور تلفن همراه را ارائه داد. طبق آمارهای ارائه شده، همراه اول در مجموع 90.24 میلیون مشترک دارد که 8.9 درصد رشد داشته و از این تعداد 20.35 میلیون مشترک مربوط به سیم کارت‌های دائمی و 69.89 میلیون مشترک مربوط به سیم کارت‌های اعتباری هستند. همراه اول همچنین در ماه مرداد 1398 با جذب 1 میلیون و 300 هزار مشترک جدید در یک ماه، رکورد جدیدی را در این خصوص به نام خود ثبت کرد.

همچنین به گفته مدیرعامل همراه اول، ARPU این شرکت با رشد 18 درصدی به 25 هزار و 621 تومان رسیده است. همراه اول در سال 1398 توانسته 7.9 میلیون مشترک جدید را جذب کند و اکنون سهم بازار 60 درصدی از بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داده است. تعداد کل مصرف کنندگان دیتا MBB در سه ماهه گذشته 33.91 میلیون مصرف کننده بوده و 21.5 میلیون مصرف کننده دیتای LTE در این اپراتور وجود دارد.

همراه اول

با توجه به برنامه‌های شرکت ارتباطات سیار ایران، این شرکت توانسته از تارگت‌ها یا اهداف درآمدی سرویس‌های دیتا، مکالمه، پیامک، پیامک انبوه، رومینگ Outbound و اینترکانکشن در سال 1398 عبور کند. به گفته مدیرعامل همراه اول، مصرف کل دیتای مشترکان این اپراتور در سال گذشته حدود 2123 پتابایت بوده است. اخوان بهابادی در ادامه سخنان خود در این مجمع به برنامه این اپراتور و برنامه پنج ساله راهبرد همراه اول که با نام منظومه در حال اجراست اشاره کرد و افزود این برنامه بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر آخرین تکنولوژی و ایجاد کسب و کارهای نوآورانه متمرکز است. در این برنامه، چشم اندازه شرکت، تثبیت جایگاه همراه اول به عنوان یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال تعیین شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همراه اول خیلی از ایرانسل بهتره واقعا