پاسپورت ایران , قدرتمندترین گذرنامه ها

قدرتمندترین گذرنامه ها در سال 2020؛ پاسپورت ایران چه اعتباری دارد؟

قدرتمندترین گذرنامه ها در سال 2020 معرفی شدند که ژاپن در صدر این لیست قرار دارد، اما پاسپورت ایران چه جایگاهی را کسب کرده است؟

نهاد هنلی هر ساله لیستی از قدرتمندترین گذرنامه ها را منتشر می‌کند که بر اساس لیست جدید این موسسه در سال 2020، کشور ژاپن معتبرترین گذرنامه را دارد و شهروندان این کشور قادر خواهند بود بدون ویزا به 191 کشور جهان مسافرت کنند. رده دوم به کشور سنگاپور با اجازه سفر به 190 کشور و رده سوم به کشور کره جنوبی با اجازه سفر به 189 کشور اختصاص دارد.

البته آلمان نیز مشترکا با کره جنوبی در جایگاه سوم جای گرفته است. رده چهارم این لیست با اجازه سفر بدون ویزا به 188 کشور به شهروندان ایتالیا، فنلاند، اسپانیا و لوکزامبورگ اختصاص دارد. فرانسه در جایگاه ششم این لیست و بریتانیا و آمریکا نیز به صورت مشترک در جایگاه هفتم قرار دارند.

جایگاه پاسپورت ایران

گذرنامه ایران نیز در لیست منتشر شده مربوط به سال 2020 در کنار بنگلادش در جایگاه 101 قرار گرفته است. از این رو ایرانیان با این پاسپورت فقط قادرند به 41 کشور جهان سفر کنند. جایگاه ایران نسبت به سال گذشته 2 رتبه کاهش پیدا کرده است. پایین تر از ایران کشورهای سوریه، پاکستان و عراق قرار دارند و پاسپورت افغانستان نیز در آخر این لیست و در جایگاه 109 قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یه زمانی پاسپورت ایرانی جز معتبرترینای دنیا بود 🙂
    گجت نیوز کاش قابلیت ارای مثبت و منفی کامنتا رو برنمیداشتی واقعا کامنتا بی روح شدن و دیگه هیجانی واسه خونده شدن ندارن

  2. اوووف ۸ پله دیگه سقوط کنیم میریم کنار افغانستان جونمون قرار میگیریم واقعاااااا چرا