نظر وب‌سایت های بزرگ فناوری درباره گلکسی اس 6 و اس 6 اج سامسونگ

سامسونگ ، غول دنیای فناوری و یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلفن همراه در جهان ، پرچم داران سال 2015 خود را معرفی کرده و مثل همیشه این محصولات با هیاهوی بسیاری همراه بوده است.امسال سامسونگ با دو پرچم دار ظاهر شده و گلکسی اس 6 اج به دلیل ساختار خاص طراحی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.اما اگر می خواهید نظر وب سایت های بزرگ فناوری را درباره گلکسی اس 6 و اس 6 اج سامسونگ بدانید در ادامه مطلب با گجت نیوز همراه باشید.

وب‌سایت The Verge

Verge نوشت: سامسونگ بالاخره تلفنی ساخت که هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر حسی که به مصرف‌کننده می‌دهد، نسبت به قیمت‌اش می‌ارزد. وب‌سایت ورج که معتقد است تولید تلفن گلکسی اس 5 یک اشتباه بزرگ برای سامسونگ به حساب می‌آید، از اینکه بدنه‌ی پلاستیکی گلکسی اس 5، کیفیت عالی نمایشگر و خصوصیات خوب آن را در محاق قرار می‌داد گفته‌است و اینکه دلیل اصلی شکست سامسونگ در بازار تلفن‌های بالارده، همین بی‌توجهی به کیفیت ساخت بوده‌است. اما در گلکسی‌های جدید، به کارگیری فلز و شیشه، حس بسیار خوبی از کیفیت را به وجود آورده‌است.
این وب‌سایت سپس به معرفی دو گونه‌ی گلکسی اس 6 پرداخته‌است و با اشاره به اینکه گلکسی اس 6 اِج، خمیدگی‌ای مشابه مدل نوت اِج را در دو سمت نمایشگر دارد، به علاقه‌ی شدید خود به طراحی جدید گلکسی 6 اِج اعتراف کرده‌است. وب‌سایت ورج اعلام کرده‌است که این طراحی را خیلی بیشتر از طراحی نوت اِج می‌پسندد.

img-4620-1
در مورد سنسور اینفرارد سنجش ضربان قلب که در پشت بدنه‌ قرار گرفته‌است نوشته شده که علاوه بر انجام این وظیفه، به دوربین کمک می‌کند تا بتواند به سطح مناسبی از تراز سفیدی دست پیدا کند.
در ادامه‌ی متن ورج آمده‌است: اسلات کارت حافظه، باتری قابل تعویض و بدنه‌ی ضدآب هم از آن مواردی بودند که سامسونگ راه خروج را به‌شان نشان داد. سامسونگ مجبور بود برای گذر از بدنه‌ی پلاستیکی به بدنه‌ی فلزی، بعضی چیزها را قربانی کند. البته ممکن است برخی از وفاداران سامسونگ از این حرکت ناراحت شوند. اما سامسونگ مجبور شده به طراحی، ظاهر و حس و حال بدنه را به برخی از موارد که تنها بخش کوچکی از مشتریانش به دنبال آن هستند، اولویت دهد.

img-4617-1
ورج می‌گوید سامسونگ از حدود 40 درصد ویژگی‌های نرم‌افزاری اضافی گلکسی اس 5 در گلکسی اس 6 استفاده نکرده‌است، اما حس و حال نرم‌افزار گوشی، همان حس قدیم را دارد.
جالب است که ورج به شباهت زیاد گلکسی اس 6 به آی‌فون 6 اشاره کرده‌است. نویسنده‌ی این وب‌سایت معتقد است که گلکسی اس 6 از بسیاری جهات شبیه آی‌فون 6 است . در هنگام باز کردن قفل گوشی با اثر انگشت، همان حس کار کردن با آی‌فون را دارید. با نگاه‌کردن به لبه‌های خاص این گوشی هم به یاد آی‌فون می‌افتید. حتی دوربین پشتی گوشی هم مانند آی‌فون 6 از بدنه بیرون زده‌است. در ادامه به سابقه‌ی کپی‌کاری های سامسونگ از اپل اشاره شده و در انتهای این بخش گفته‌اند که وجود شباهت بین گلکسی اس 6 و آی‌فون 6 غیرقابل انکار است.

img-4557-1
سپس به مقایسه‌ی دو نسخه‌ی گلکسی اس 6 پرداخته‌اند و به این نکته اشاره داشته‌ند که گلکسی اس 6 یک گوشی خیلی معمولی است که ساخت آن از هر سازنده‌ی چینی‌ای قابل انتظار است. نویسنده‌ی این سایت، علاقه‌ی شدید خود را به طراحی اس 6 اِج ابراز می‌کند و می‌گوید که با وجود صفحه‌ی خمیده‌ی این گوشی، حرکت در منوها لذت‌بخش تر است و بر خلاف نوت اِج، وجود تقارن در طراحی صفحه نمایش، این گوشی بهتر از آب درآمده است. با وجود اینکه هر دوی این گوشی‌ها صفحه‌های لمسی بزرگی دارند، نماینده‌ی ورج از کارکرد تک‌دست با این گوشی ابراز خرسندی کرده و گفته است که هیچ مشکلی در کارکردن با آن‌ها نداشته‌است.
تعریف از کیفیت و سرعت دوربین این گوشی‌ها در ادامه‌ی گزارش ورج آمده و گفته‌اند که از دوربینی که تست کردند بسیار راضی بوده‌اند.

وب‌سایت Digitaltrends

دیجیتال‌ترندز مطلب خود را اینگونه آغاز کرده‌است: Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge بهترین گوشی‌های موبایلی هستند که سامسونگ تا به حال ساخته‌ و از تمام گوشی‌های گلکسی پیشین زیباتر است. شباهت بیش از حد گلکسی اس 6 به آی‌فون 6 به چشم دیجیتال‌ترندز هم آمده‌است و به‌صورت تلویحی، سامسونگ را به خاطر این موضوع زیر سوال برده‌است. در ادامه‌ی مطلب مفصل این وب‌سایت آمده که سامسونگ به سطح جدیدی از طراحی گوشی‌های اندرویدی رسیده‌است که استاندارد جدیدی در طراحی را برای دیگر شرکت‌ها تعریف می‌کند. دیجیتال‌ترندز از بدنه‌ی فلزی و طراحی شیشه‌ای این گوشی‌های موبایل خوشش آمده‌است و وجود قابلیت شارژ بی‌سیم، حافظه‌ی داخلی تا 128 گیگابایت و پردازنده‌ی 64 بیتی را از نقاط قوت دو پرچم‌دار جدید سامسونگ می‌داند. حسگر اثر انگشت گلکسی اس 6 بالاخره درست کار می‌کند و رابط کاربری فوق‌العاده‌ی آن هم از فاکتورهای مثبت آن به‌ شمار می‌آید که سامسونگ موفق شده با حذف برخی نقاط اضافی و غیرکاربردی در رابط کاربری، تجربه‌ی کاری بهتری را برای مصرف‌کننده خلق کند.

img-4599-1
اما ضدآب نبودن گوشی‌های جدید به درستی جزء نقاط ضعف گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج عنوان شده است که می‌تواند یک عقب‌گرد برای سامسونگ به حساب بیاید. نبود درگاه کارت حافظه و باتری داخلی غیر قابل تعویض هم باعث گله‌ی نویسندگان دیجیتال‌ترندز شده‌است و همچنین به ضعیف‌ بودن بدنه‌ی شیشه‌ای این گوشی‌ها هم نقدهایی وارد شده‌است. دیجیتال‌ترندز معتقد است که بدنه‌ی اس 6 اِج، درون دست راحت نیست و شکننده به نظر می‌آید. قاب پشتی شیشه‌ای هم در برابر خط و خش بسیار مستعد است. این وب‌سایت، گلکسی اس 6 استاندارد را محکم‌تر از اس 6 اِج می‌داند و معتقد است وجود صفحه‌ی نمایش با انحنای دوگانه، کاربرد آن‌چنانی به گلکسی اس 6 اِج اضافه نمی‌کند.

img-4614-1
مطلب دیجیتال‌ترندز درباره‌ی گوشی‌های جدید سامسونگ اینگونه پایان می‌یابد:
بعضی‌ها سامسونگ را به خاطر کپی‌برداری از آی‌فون 6 متهم می‌کنند. البته به‌سادگی می‌توان ادعا کرد که آی‌فون 6 هم از اندازه و طراحی گوشی‌های سامسونگ الهام گرفته‌است. در این زمانه، هیچ کس معصوم نیست. اما در سرزمین گناه‌کاران، گلکسی اس 6 از بسیاری از گوشی‌های دیگری که امسال دیده‌ایم، بهینه‌تر است.

وب‌سایت Techradar

Techradar معتقد است که گلکسی اس 6 طراحی عالی و صفحه نمایش شارپی دارد و دوربین آن در شرایط نوری بد هم عکس‌های خوبی می‌گیرد. اما در مورد باتری کوچک‌تر و طراحی رابط گرافیکی تاچ‌ویز (TouchWiz) می‌توان به سامسونگ خرده گرفت. این وب‌سایت پیش‌بینی می‌کند که گلکسی اس 6، گوشیِ گران‌قیمتی خواهد بود.

batllo-0988
در متن بررسی گلکسی اس 6 این وب‌سایت آمده‌است:
پس از ناامیدی از طراحی گلکسی اس 4 و گلکسی اس 5، در بدنه‌ی گوشی گلکسی اس 6 بالاخره شاهد یک طراحی زیبا هستیم. دو نسخه‌ی پیشین پرچم‌اران سامسونگ، سخت‌افزاری عالی را در بدنه‌ای زشت جای داده‌ بودند. اما در گلکسی اس 6 همه‌چیز در جای خود قرار گرفته‌است و هر چیزی، با هدف و به منظور خاصی درون محصول تعبیه شده‌است. بالاخره می‌توان گلکسی اس 6 را در کنار محصولات HTC و Apple برای خرید مد نظر قرار داد.

batllo-0853
بالاخره سامسونگ متوجه شد تاکید بر بدنه‌ی پلاستیکی و تصور اینکه مردم هنوز می‌توانند بدنه‌ی پلاستیکی را دوست داشته‌باشند، قابل قبول نیست و تصمیم گرفت طراحی گلکسی اس 6 را از ابتدا انجام دهد. بدین ترتیب، بدنه‌ی پلاستیکی و ضدآب بودن را حذف کرد و تصمیم گرفت از ترکیب فلز و شیشه در محصول جدید استفاده کند.
تا حدودی می‌توان از نبود باتری غیر قابل تعویض در محصولات جدید سامسونگ دفاع کرد؛ زیرا این تصمیم به یک بدنه‌ی یکپارچه منجر شده‌است. اما نبود درگاه کارت حافظه، مایه‌ی شرم سامسونگ است. شاید سامسونگ با این ایده به عملکرد سریع‌تر دستگاه و نزدیک شدن به محصولات چشم داشته است؛ اما هستند محصولاتی که با وجود حافظه‌های داخلی بالا، هنوز هم از درگاه کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند.

batllo-0950
سامسونگ در گلگسی‌های امسال از یک صفحه‌ نمایش QHD استفاده کرده‌است که تراکم پیکسلی بسیار بالایی دارند. اگر بخواهیم محصولات سونی و اپل را هم مد نظر قرار دهیم، سامسونگ توانسته‌است چهاربرابر تعداد پیکسل‌های آنها را وارد نمایشگر محصول خود کند. تماشای ویدئو و گشت وگذار در صفحات اینترنتی با چنین صفحه نمایشی واقعا لذت‌بخش است. این نمایشگر حتی از نمایشگر Note 4 هم تصویر بهتری دارد. البته باید در مورد باتری 2500 میلی‌آمپر ساعتی اندکی ابراز نگرانی کرد. باید دید سامسونگ چگونه می‌تواند بر معضل مصرف باتری غلبه کند.

batllo-0973
حسگر اثر انگشت هم در این گوشی‌ها به چشم می‌خورد و سامسونگ سعی داشته ثابت کند که می‌تواند حسگری مشابه آنچه در آی‌فون 5S و6 وجود دارد را در محصولاتش قرار دهد. این خبر برای کسانی از دقت کم سنسورهای اثرانگشت قبلی سامسونگ رنج می‌برند، خبر خوبی است. حسگر جدید هم امنیت بالایی دارد و هم از دقت خوبی برخوردار است.

batllo-0988
روش‌های پرداخت به کار گرفته شده هم بسیار گسترده‌تر شده‌اند که شامل پرداختی مشابه پرداخت با استفاده از کارت‌های بانکی هم می‌شود و فناوری NFC هم که البته وجود دارد. سامسونگ معتقد است که توانسته بر معضل بزرگ باتری غلبه کند و روش شارژ بی‌سیم را وارد محصولات خود کند.
در انتهای مطلب Techradar گفته شده‌است که گلکسی اس 6 بهترین گوشی موبایلی است که سامسونگ تا به حال ساخته‌است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. تمامگوشی های s6داغ میکنن وحافظه تاچه مقداربرسه داغ میکنه

  2. اقا تور رو قران من از همه چیز اس شش اج رو دوست دارم ولی میگن زود شارژ خالی میکنه منم که عاشق بازی صد تا برنامه نصب میکنم بنضرتون بدردرم میخوره

  3. سلام دوستان گلکسی اس ۶ اج بهتره یا نوت ۵ خاهش میکنم راهنمایم کنید.با تشکر! :Sad: