بیت کوین

انواع کلاهبرداری از طریق بیت کوین و راه های پیشگیری!

هر جایی که پای پول در میان باشد، چه ارزهای فیات باشد و چه ارزهای دیجیتال فرقی نمی‌کند، کلاهبردارها همواره در کمین هستند و از مردم دزدی می‌کنند.

در چند سال اخیر، افزایش میزان خرید بیت کوین توسط طرفداران آن توجه تمامی کلاهبرداران و دزدها را جلب کرده است، و موارد بسیار زیادی وجود داشته است که افراد معروف و حتی کاربران معمولی به راحتی در دام می‌افتند، و به همین دلیل حتی در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله به فاصله چند ساعت یک حمله‌ی هکری طراحی شده در توییتر انجام شده و کنترل حساب کاربری افراد معروف را برای کلاهبرداری از طریق رمزارزها تحت کنترل گرفته است. اولین اقدام هکرها، انتشار پیام کلاهبرداری است که از دنبال‌کنندگان اکانت‌های برند، تقاضای بیت‌کوین می‌کنند.

بنابراین در ادامه چند مورد از کلاهبرداری های بیت کوین که باید مواظب آن‌ها باشید را به شما معرفی خواهیم کرد.

مراقب کلاهبرداری با بیت کوین باشید!

بیت کوین

در ابتدا باید از اخبار کلاهبرداری بیت کوین آگاه باشید، تا بتوانید دیدی وسیع و کامل از انواع مختلف کلاهبرداری که در سر تا سر جهان اتفاق می‌افتد، داشته باشید. همانطور که می‌دانید، یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال این است که توسط دولت‌ها و بانک‌ها کنترل نمی‌شود و خصوصی بودن و امنیت بالای آن از جمله خصوصیات بارز آن به شمار می‌رود. اما با این حال همین ویژگی خاص باعث شده تا کلاهبرداری به عنوان یک راه جدید به آن نگاه کنند.

در حال حاضر که خرید و فروش بیت کوین با استقبال زیادی از سوی مردم همراه بوده است و هر روز صدها نفر به دنبال سرمایه‌گذاری در آن هستند، تعداد کلاهبرداری بیت کوین نیز به همان اندازه افزایش پیدا کرده است. صرفنظر از دنیای ارزهای دیجیتال یک سرمایه‌گذار موفق همیشه قبل از سرمایه‌گذاری باید تحقیقات دقیقی انجام دهد تا اطمینان حاصل کند دارایی خود را در جای مطمئنی سرمایه‌گذاری و یا هزینه می‌کند.

رایج ترین کلاهبرداری های بیت کوین را بشناسید

دانلود بدافزارها

اینترنت هم درد است و هم درمان، درد از آن جهت که مانند هر چیز دیگری دارای نقاط ضعف نیز هست و درمان به این دلیل که خدمات گسترده‌ای روزمره در اختیار ما قرار می‌دهد. بدافزارها، یکی از مرسوم‌ترین روش‌های هکرها برای به دست آوردن رمز عبور کاربران به کامپیوترها، حساب‌های شخصی، کیف پول ارز دیجیتال و غیره هستند و امروزه یکی از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری بیت کوین شناخته می‌شود. اگر کیف پول ارز دیجیتالی شما به اینترنت متصل است و از طریق کامپیوتر و موبایل به آن دسترسی دارید، این هکرها می‌توانند با ارسال مخرب‌ها به دستگاه‌های شما، وارد حساب کاربری شوند و تمامی موجودی شما را خالی کنند.

نکته امنیتی: هیچ‌گاه ایمیل های اسپم در مورد بیت کوین و یا لینک‌های مشکوک را کلیک نکنید و یا فایلی در این زمینه را دانلود نکنید، چرا که ممکن است با این کار در معرض بدافزارها، خطر دزدی، ایمیل های تهدید آمیز بیت کوین، و یا ایمیل های اسپم بیت کوین قرار بگیرید.

برای مثال کلاهبرداران از بیت کوین به عنوان طعمه استفاده می‌کنند. ممکن است با معرفی یک برنامه برای استخراج آسان بیت کوین، توجه مخاطب را به دانلود آن برنامه جلب کنند. همیشه باید مواظب این نوع کلاهبرداری‌ها، که در آن‌ها ساده‌ترین راه به دست آوردن بیت کوین را پیشنهاد می‌دهند، باشید.

کلاهبرداری از کیف پول بیت کوین

کیف پول سخت افزاری یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای کاربرانی است که نگران حریم شخصی و ویژگی‌های امنیتی کیف پول هستند، چرا که این نوع کیف پول‌ها دارای کلید خصوصی هستند. با این کیف پول‌ها می‌توانید به صورت آفلاین کار کنید، و همین ویژگی باعث می‌شود که سرمایه شما از دسترس هکرها در امان بماند.

نکته امنیتی: باید کیف پول سخت افزاری خود را تنها از منابع معتبر و قابل اعتماد تهیه کنید، و پیش از خرید آن به وب سایت فروشنده مراجعه کرده، تحقیقات لازم را به عمل آورده و سپس اقدام به خرید نمایید.

کلاهبرداری های مبادلاتی

بیت کوین

در مبادلات خرید و فروش ارزدیجیتال هیچ سازمان تنظیم مقرراتی برای نظارت بر تراکنش‌ها وجود ندارد. به همین خاطر کلاهبرداری‌های زیادی در مبادلات صورت گرفته و برخی از سرمایه‌گذاران تمام سرمایه خود را از دست می‌دهند.

هنگامی که برخی وب سایت‌ها قیمت بیت کوین غیر واقعی را ارائه می‌دهند، باید شک کرد که این قیمت‌های ارزان تله‌ای برای به دام انداختن کاربران یا سرمایه‌گذاران است. سرمایه‌گذاران همواره باید از بازدید وب سایت‌های غیر ایمن خودداری کنند، تا از از دست رفتن سرمایه خود جلوگیری نمایند. اگر یک مورد کلاهبرداری بیت کوین را کشف کردید، آن را گزارش دهید تا دیگران نیز در دام آن کلاهبردار گرفتار نشوند.

طرح های استخراج ابری

استخراج یکی از اصلی‌ترین راه‌های به دست آوردن بیت کوین، بدون نیاز به مبادله یا خرید آن‌ها است، و تبدیل به یک فعالیت با منابع زیاد شده است. اما استخراج بیت کوین نیاز به انرژی فوق‌العاده‌ای دارد و هزینه زیادی می‌طلبد. امروزه برخی از شرکت‌ها به کاربران معمولی اجازه می‌دهند تا چند سرور را برای مدت زمان معینی اجاره کرده و با آنها به استخراج بپردازند.

با افزایش سطح دشواری کار، بازده کاهش می‌یابد. برخی از شرکت‌ها، ادعاهایی جسورانه در مورد بازده می‌کنند، و در مورد کاهش بازده و هزینه‌های واقعی با کاربرانشان رو راست نیستند.

وب سایت های خرید و فروش بیت کوین نامعتبر

افراد سودجویی وجود دارند که ادعا می‌کنند با  وب سایت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال شناخته شده‌ در ارتباط مستقیم هستند و از طریق برنامه‌ها یا سایت‌های جعلی، درخواست پول می‌کنند. زمانی که کاربر وارد یکی از این سایت‌ها یا برنامه‌ها شود و در آن ثبت نام کند، اطلاعات خود را به راحتی در دسترس این گونه افراد قرار داده است.

علاوه بر این متقاضیان استفاده از وب سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توانند آدرس (URL) سایت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند را بررسی کنند. آدرس سایت‌ها حتما باید با HTTPS آغاز شود این موضوع نشانده‌ی این است که ترافیک سایت رمزنگاری می‌شود. بازدید از سایت‌های ناامن ایده خوبی نیست و سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به نشانه‌های سایت های نا امن از به سرقت رفتن دارایی‌های خود جلوگیری کنند.

 ترفند پانزی کلاهبرداری بیت کوین

شاید این نام پانزی برای شما عجیب باشد، اما قطعا نام گلد کوئست به خوبی می‌تواند درک شما را از این ترفند بالاتر ببرد. ترفندی که در آن به روش شاخه‌ای و هرمی، به منظور پرداخت و سود به سرمایه‌گذاران، از پول سرمایه‌گذاران جدید سوء استفاده می‌شود و شاخه به شاخه این کار ادامه پیدا می‌کند و بیت‌ کوین و سرمایه گذاران آن نیز می‌توانند یکی از اهداف چنین کلاهبرداری‌هایی باشند.

ارزهای دیجیتالی جعلی جایگزین بیت کوین

یکی از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال، معرفی یک رمزارز جدید به عنوان نمونه مشابه و جایگزین بیت کوین است. این نوع کلاهبرداران، به بهانه این که دستیابی به بیت کوین بسیار زمان‌بر است و هزینه زیادی طلب می‌کند، این ارزهای جعلی خود را به عنوان جایگزین مناسب بیت کوین به سرمایه گذار ناآگاه می‌فروشند.

 حساب های اجاره ای خرید بیت کوین

اگر شخصی به شما ایمیل یا زنگ بزند و بگویید به خاطر سرمایه‌گذاری روی بیت کوین مدارک هویتی خود را ارائه دهید و در مقابل به شما پورسانت یا بیت کوین می دهد، آیا این کار را سریعا انجام خواهید داد؟ آیا مدارک خود را نا آگاهانه در اختیار این افراد قرار می‌دهید؟ باور کنید یا نه، بسیاری از مردم این کار را انجام می‌دهند. این روش ساده به راحتی باعث گول خوردن بسیاری از مردم شده است. به این ترتیب که کلاهبردار با استفاده از مدارک هویتی شما خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام می‌دهد، همچنین کیف یا اطلاعات بانکی شما را به این منظور دریافت و از آن بی اجازه برداشت می‌کنند. یک راه حل ساده برای این نوع کلاه‌برداری‌ها وجود دارد، هیچگاه  فریب این چنین کلاه‌برداری‌هایی تحت عنوان حساب‌های اجاره‌ای را نخورید و اعتماد نکنید. در این موارد تمامی عواقب سوء استفاده از مدارک شما به عهده شخص صاحب مدارک می‌باشد و در صورت مشخص شدن این موارد مورد پیگرد قانونی، جریمه و مجازات هم خواهند شد.

امیداریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*