بسته های اینترنت بلندمدت

ماجرای حذف بسته های اینترنت بلندمدت اپراتورها و واکنش وزیر ارتباطات

اخیرا کاربران از حذف بسته های اینترنت بلندمدت اپراتورهای تلفن همراه خبر دادند که این موضوع پس از بررسی با واکنش وزیر ارتباطات همراه شده است.

طی روزهای اخیرا اعتراض‌ها نسبت به حذف بسته های اینترنت بلندمدت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل افزایش پیدا کرده و در همین راستا فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صفحه شخصی توییتری خود نوشت:

بالا بردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه در حالیکه مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است، برخورد قانونی با اپراتورهای متخلف از صبح با ارسال اخطار آغاز شد. قیمت باید به قبل بازگردد.

ارائه بسته های اینترنت بلندمدت اپراتورها از طریق سایت

پس از اینکه رئیس رگولاتوری به اپراتورها اخطار داد، پیمان قره داغی، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری عنوان کرد اپراتورها افزایش قیمتی در بسته‌ها ایجاد نکرده‌اند و فقط برخی از بسته های اینترنت بلندمدت از درگاه‌های USSD و اپلیکیشن حذف شده و در سایت‌ها همچنان وجود دارد، اما چنین اظهارنظری باعث شد تا برخی از کارشناسان عنوان کردند وی با موضوع افزایش قیمت بسته‌های اینترنت بازی سیاسی می‌کند و در برابر آن دارای موضع دوگانه است.

لزوم سرمایه‌گذاری اپراتورها برای افزایش ظرفیت شبکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد دولت در دو اپراتور بزرگ تلفن همراه کشور به عنوان سهامدار عمده محسوب نمی‌شود و با توجه به اینکه طی چند سال گذشته در هیچ حوزه‌ای نتوانست افزایش قیمت را کنترل کند، اکنون با فشار به اپراتورها به دنبال این است تا خودی نشان دهد. مصرف اینترنت از اسفند سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد و با توجه به اینکه مشخص نیست استفاده حداکثری از اینترنت چه زمانی به پایان خواهد رسید، از این رو اگر اپراتورها ظرفیت و کیفیت شبکه اینترنت را که نیازمند سرمایه‌گذاری است، افزایش ندهند، شاهد افت کیفیت در ارائه سرویس خواهیم بود.

در چنین شرایطی با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری اپراتورها به ارز بستگی دارد و نرخ ارز نیز طی چند ماه اخیرا افزایش پیدا کرده است، یا دولت باید به اپراتورها اجازه دهد که تعرفه‌ها را افزایش دهند یا از درآمد کلان خود در این حوزه بکاهد و یا ارز دولتی کمتر از قیمت بازار را به اپراتورها ارائه دهد. اما در حال حاضر شواهد حاکی از آن است وزارت ارتباطات می‌خواهد با یک سیاست یک بام و دو هوا ذهن کاربران را از اصل ماجرا دور کرده و خود را حامی مصرف‌کننده نشان دهند. با وجود ادعاهایی در خصوص گرانفروشی اپراتورها، آذری جهرمی تاکید کرد بسته های اینترنت بلندمدت قدیمی اپراتورها همچنان در سایت آنها موجود است و می‌توان آنها را خریداری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. دولت چیو تونسته کنترل کنه که این دومیش باشه..

  2. عمل بسیار زشتی انجام داده‌اند

  3. خرید بسته خیلی گرون شده اصن نمیصرفه

  4. واقعاً این قضیه را وزیر ارتباطات باید به خوبی کنترل کند

  5. بیتشر مردم از بسته های یک ماهه استفاده میکنن با حذف بسته های بلند مدت اتفاقی نمیوفته