گوشی iQOO 5

گوشی iQOO 5 و مدل پروی آن با مشخصات قدرتمند معرفی شد

گوشی iQOO 5 و iQOO 5 Pro دو محصول جدید شرکت ویوو با نمایشگر 120 هرتزی و شارژ سریع 120 واتی هستند که شب گذشته معرفی شدند.

گوشی iQOO 5 جدیدترین محصول شرکت چینی است که به تازگی معرفی شده و در کنار آن، نسخه Pro نیز به چشم می‌خورد. قابلیت‌های فراوان و مدرن این دو موبایل آن‌ها را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده است، به طوری که رقابت با iQOO 5 تنها از پس پرچمداران اندرویدی برمی‌آید.

بدنه مدل پرو با الهام از ترکیب رنگ‌های کمپانی بی ام و طراحی و رنگ‌آمیزی شده و در نگاه اول، هر بیننده‌ای جذب رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی بدنه iQOO 5 Pro می‌شود. عقد قرارداد همکاری میان دو شرکت چینی و بی ام و سبب شده بدون نگرانی از نقض حق ثبت این ترکیب رنگ، شاهد چنین گوشی زیبایی باشیم.

هر دو گوشی iQOO 5 و 5 Pro مجهز به نمایشگر 6.56 اینچی با پنل AMOLED شده‌اند که نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی داشته و در گوشه سمت چپ iQOO 5 سوراخی برای قرارگیری سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین سلفی به چشم می‌خورد. همان‌طور که در تصویر نیز مشهود است یکی از تفاوت‌های میان 5 و 5 Pro خمیده بودن اطراف صفحه نمایش آن‌هاست. نمایشگر به کار رفته در محصول جدید چینی‌ها حساسیت 240 هرتزی به لمس داشته، تا 1300 نیت نور تولید کرده و از HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین شاهد تصاویری پر نور و با کیفیت در این گوشی خواهیم بود. سنسور تشخیص اثر انگشت نیز زیر صفحه نمایش جا خوش کرده و روی لبه پایینی نیز اسپیکر دوگانه استریو دیده می‌شود.

روی قاب پشتی ماژول دوربین اولین چیزی خواهد بود که توجهات را به خود جلب می‌کند. سنسور با کیفیت 50 مگاپیکسلی سامسونگ GN1 در این دوربین سه‌گانه به عنوان سنسور اصلی عمل می‌کند و مجهز به ویژگی OIS است، درست همانند آنچه پیش‌تر در +vivo X50 Pro دیده بودیم. دو سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض و پرتره هم زیر سنسور بزرگ سامسونگ قرار گرفته‌اند تا کیفیت عکس و فیلم‌برداری را به حداکثر خود برسانند.

گوشی iQOO 5

iQOO 5 در سمت راست و iQOO 5 Pro در سمت چپ

در مدل iQOO 5 Pro دوربین سلفی به حالت پاپ آپ بوده و سنسور 8 مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده است. این دوربین امکان زوم 5 برابری اپتیکال و 60 برابری هیبریدی را فراهم می‌کند، چیزی که در گوشی‌های گیمینگ معمولی تا به حال ندیده بودیم.

امور پردازشی در 5 بر عهده اسنپدراگون 865 به همراه 8 یا 12 گیگابایت رم LPDDR5 بوده و 128 یا 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. iQOO برای 5 هیت سینک اختصاصی طراحی کرده تا گرمای چیپست را تا 12 درجه سانتی‌گراد کاهش دهد و مشکلی حین پردازش گریبان‌گیر کاربر نشود.

بخش باتری دیگر قسمت جذاب iQOO 5 محسوب می‌شود. در مدل Pro باتری 4000 میلی‌آمپری قرار داده شده که از شارژ سریع 120 واتی موسوم به Flash Charge پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای کمپانی چینی iQOO 5 Pro تنها در عرض 15 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ می‌شود. اگر هم در عجله باشید کافی است 5 دقیقه گوشی‌تان را به شارژر متصل کنید تا 50 درصد از باتری شارژ شود. چینی‌ها چند سنسور جهت پایش باتری و سنجش دما برای 5 تدارک دیده‌اند تا از آسیب به باتری و دستگاه جلوگیری شود.

گوشی iQOO 5

در سوی دیگر iQOO 5 با اینکه باتری بزرگتر 4500 میلی‌آمپری دارد اما از فناوری شارژ 55 واتی پشتیبانی می‌کند که برای شارژ کامل آن باید 50 دقیقه زمان صرف کنید. هر دو گوشی به طور پیش‌فرض از اندروید 10 همراه با پوسته iQOO UI 1.5 استفاده می‌کنند.

iQOO 5 در دو رنگ آبی و خاکستری با قیمت 576 دلار برای مدل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به فروش خواهد رسید. همچنین مدل 12/128 گیگابایتی با قیمت 620 دلار و مدل 12/256 گیگابایتی با قیمت 662 دلار برای فروش در دسترس خواهند بود.

اما iQOO 5 Pro در رنگ‌ها و طراحی خاص بی ام و با قیمت 720 دلار برای مدل 8/256 گیگابایتی فروخته می‌شود. مدل 12/256 این گوشی نیز 792 دلار قیمت خورده و فروش آن‌ها در چین از 24 آگوست آغاز خواهد شد. تاریخ عرضه جهانی متعاقبا اعلام می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*