نسل جدید دوربین پریسکوپی اوپو

نسل جدید دوربین پریسکوپی اوپو برای گوشی‌ها؛ زوم اپتیکال 135-85 میلی‌متری

نسل جدید دوربین پریسکوپی اوپو مخصوص گوشی‌های هوشمند معرفی شد. این دوربین قادر به ارائه فاصله کانونی 85 تا 135 میلی‌متری است و رزولوشن 32 مگاپیکسلی دارد.

نسل جدید دوربین پریسکوپی اوپو برای گوشی‌های هوشمند رونمایی شد. اگرچه مشخص نیست کدام گوشی هوشمندی برای نخستین بار از آن بهره‌مند شود.

نسل جدید دوربین پریسکوپی اوپو

ماژول دوربین جدید کمپانی اوپو از یک لنز 7 قطعه‌ای بهره می‌برد و قادر به تنظیم در فاصله کانونی 85 میلی‌متری تا 135 میلی‌متری است. گشودگی دیافراگم این دوربین از f/3.3 آغاز می‌شود و با حداکثر زوم در f/4.4 پایان پیدا می‌کند. یک درایور آی‌سی 16 بیت جدید فوق دقیق نیز برای ارائه‌ی قابلیت زوم، فوکوس خودکار و همچنین لرزشگیر اپتیکال عکس نیز بین دو گروه از لنزها قرار می‌گیرد.

نسل جدید دوربین پریسکوپی اوپو

سطح 85 میلی‌متر تا 135 میلی‌متر

اما در اینجا نه تنها از لنزهای جدید استفاده شده، بلکه اوپو در حال کار روی یک حسگر و الگوریتم‌های پردازش تصویر نیز هست. این حسگر بزرگ (که ابعاد آن مشخص نشده) دارای وضوح 32 مگاپیکسلی است و از یک فیلتر Quad Bayer بهره می‌برد. این دوربین همچنین با استفاده از انباشت تصویر (Image Staking) قادر به ارائه زوم هیبرید تا حداکثر 280 میلی‌متر است.

با فرض قرارگیری یک لنز عریض 26 میلی‌متری برای دوربین اصلی، این ماژول می‌تواند زوم اپتیکالی از 3.3 برابر تا 5.2 برابر را ارائه کند و زوم هیبرید آن نیز کمتر از 11 برابر خواهد بود.

نسل جدید دوربین پریسکوپی اوپو

مقایسه با نسل قبلی

اعتقاد بر این است که این حسگر دوربین برای نخستین بار در نسل آینده‌ی گوشی اوپو رینو 10 ایکس زوم که اطلاعات آن ماه گذشته در سایت رگولاتوری تنا قرار گرفت، استفاده خواهد شد. این گوشی به یک نمایشگر 6.5 اینچی 90 هرتزی از نوع AMOLED، شبکه 5G و یک باتری 3،945 میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد بود. اوپو همچنین در حال کار روی فناوری شارژ 125 وات است که انتظار می‌رود در پرچمداران نسل آینده‌ی این برند استفاده شود.

نسل جدید دوربین پریسکوپی اوپو

مقایسه با نسل قبلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هرچقدر لپ تاپاشو دوست دارم
    گوشیاشو نیستم

  2. عالیه 🙂 منم که عاشق زووم 😛