جاسوسی از طریق دوربین سلفی

فیسبوک و اینستاگرام به جاسوسی از طریق دوربین سلفی متهم شدند

فیسبوک به اتهام جاسوسی متهم شد. از این شرکت برای جاسوسی از  طریق دوربین سلفی در اینستاگرام شکایت شده است.

فیسبوک به جاسوسی از طریق دوربین سلفی در برنامه اینستاگرام متهم شد. چند ماه پیش نیز گزارش‌هایی در مورد دسترسی غیرمجاز اینستاگرام به دوربین آیفون حتی در زمان غیر فعال بودن آن منتشر شده بود.

فیسبوک گزارش‌های پیشین را به طور کلی تکذیب کرد و وجود یک باگ نرم افزاری را علت این اتفاق داشت. البته به گفته فیسبوک، این باگ در اپلیکیشن اینستاگرام، اعلان‌های نادرستی را مبنی بر دسترسی برنامه به دوربین گوشی ارسال می‌کرد.

در شکایت جدیدی که بر علیه این شرکت ثبت شده، بریتانی کوندیتی از نیوجزسی، ادعا می‌کند دسترسی اینستاگرام به دوربین گوشی مربوط به باگ نبوده و در واقع از روی عمد انجام شده است.

به گفته‌ی این شاکی، اینستاگرام با فعال کردن دوربین آیفون‌ها، اطلاعات سودمند و ارشمندی در مورد کاربران به‌دست می‌آورد که جز انجام اینکار، راهی برای دسترسی به آن‌ها نداشته است. این کاربر در ادامه دادخواست خود اعلام کرد:

بدست آوردن اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران، از جمله حریم خصوصی آن‌ها در خانه، بینش ارزشمند و تحقیقات بازار را در اختیار شرکت فیسبوک قرار می‌دهد.

به گفته‌ی اینستاگرام، این اپ به صورت غیر مجاز دوربین گوشی را فعال نخواهد کرد. اما طبق ادعای شاکی دیگری، این شرکت بر خلاف بیانیه خود، زمانی که برنامه باز است، به ویژگی دوربین آن‌ها دسترسی داشته و بدون اجازه کاربران، آن‌ها را رصد می‌کند. درصورتی که هیچ دلیل موجهی برای دسترسی اینستاگرام به دوربین گوشی در هنگام استفاده از این برنامه وجود ندارد.جاسوسی از طریق دوربین سلفی

شاکیان مدعی شدند که اینستاگرام و فیسبوک، می‌توانند شخصی ترین لحظات زندگی کاربرانشان را رصد کنند. همچنین اینکار به اینستاگرام کمک می‌کند تا درآمد حاصل از تبلیعات خود را افزایش دهد و کاربر هدف خود را با دقت بیشتری انتخاب کند. اینکار به فیسبوک اجازه می‌دهد تا واکنش کاربران نسبت به تبلیعات را طبقه‌بندی کرده و این اطلاعات را در اختیار تبلیغ کنندگان قرار دهند.

در حال حاضر فیسبوک هیچ اظهار نظری در این مورد نکرده است. با این حال کمپانی یاد شده تا کنون چندین بار مورد اتهامات این چنینی قرار گرفته است. شاکیان این پرونده به دنبال کسب محاکمه منصفانه هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. همین یه قلم کم بود

  2. ای بابا همه برنامه ک شدن جاسوس