تولید تبلت 200 دلاری توسط ارتش پاکستان

 

 
در وب‌سایت این محصول هدف از ساخت PACPAD1 قدرتمندسازی اقتصاد ملی از طریق تجاری‌سازی این محصول عنوان شده و بر همکاری چینی‌ها در تولید آن تاکید زیادی شده است.
ارتش پاکستان در میان مجتمع‌های فوق امنیتی هوایی خود در کنار ساخت انواع تجهیزات نظامی در حال تولید نسخه‌ای بومی از تبلتی مشابه آی‌پد است.
پاکستانی‌ها این سرمایه‌گذاری را با مشارکت بخش سخت‌افزاری چینی‌ها انجام داده‌اند تا به گفته پشتیبانان این طرح اقتصاد این کشور را به عنوان ملتی خودکفا با مشکلات مالی فراوان، بهبود بخشد.
این تبلت با نام PACPAD1 توسط مهندسان نیروی هوایی پاکستان در حال ساخته شدن است.
سیستم‌عامل این تبلت اندروید ۲.۳ بوده و قیمت آن ۲۰۰ دلار است.
بخش اول نام این تبلت از نام مجتمع هوانوردی برگرفته شده است که تولید این تبلت را به همراه نوعی کتابخوان الکترونیکی و لپ‌تاپی کوچک به عهده دارد.
در وب‌سایت این محصول هدف از ساخت PACPAD1 قدرتمندسازی اقتصاد ملی از طریق تجاری‌سازی این محصول عنوان شده و بر همکاری چینی‌ها در تولید آن تاکید زیادی شده است.
با این همه هنوز دلیل اصلی مداخله بخش هوایی ارتش پاکستان در ساخت چنین قطعه فناورانه‌ای نامشخص باقی مانده است.
تولید این تبلت همزمان با دورانی است که بازار تبلت‌های ارزان قیمت در سرتاسر جهان با سرعتی بالا در حال توسعه است.
سال گذشته نیز شرکتی در هندوستان تبلتی به نام "آکاش" را با قیمت ۵۰ دلار تولید کرد که بیشترین متقاضیان آن را دانش‌آموزان یا دانشجویان تشکیل می‌دادند.
بر اساس گزارش فاکس نیوز، به گفته مقامات پاکستانی نسل دوم تبلت‌های PACPAD1 طی ماه‌های آینده وارد بازار خواهند شد، این نسل از تبلت‌ها می‌توانند از طریق شبکه موبایل به اینترنت وصل شوند.
به گفته این مقامات مجتمع هوانوردی "کامرا" می‌تواند روزانه هزار دستگاه از این تبلت‌ها را تولید کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*