بازی Assassin’s Creed Valhalla

بازی Assassin’s Creed Valhalla چه ویژگی‌های جدید دارد؟

بازی Assassin’s Creed Valhalla – اساسینز کرید والهالا به زودی منتشر می‌شود و در ادامه می‌توانید از جزئیات و ویژگی‌های جدید آن آگاهی پیدا کنید.

بازی Assassin’s Creed Valhalla یکی از بزرگ‌ترین عناوین سال و یکی از اولین آثار نسل جدید کنسول‌ها است که در ادامه به ویژگی‌های جدید آن می‌پردازیم.

پس از اورجینز (Origins) و اودیسه (Odyssey) که هر دو فوق العاده از آب درآمدند، بازی اساسینز کرید والهالا هم تا اینجا نشان داده که باید منتظر یک اثر درخشان دیگر باشیم. شرکت یوبی‌سافت چند سالی است که از آن سبک قدیمی اساسینز کرید فاصله گرفته و این مجموعه حالا بیشتر یک اثر نقش آفرینی جهان باز محسوب می‌شود تا یک بازی مخفی کاری نسبتا خطی.

جزئیات و ویژگی‌های جدید بازی Assassin’s Creed Valhalla

پس از یک وقفه دو ساله، به زودی شاهد بازگشته این مجموعه خواهیم بود و به نظر می‌رسد که والهالا بتواند مورد توجه طرفداران قرار بگیرید. شرکت سازنده تا اینجا اطلاعات زیادی از این مجموعه منتشر کرده که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

– داستان

بازی Assassin’s Creed Valhalla

این بازی اولین قسمت از مجموعه است که به جهان وایکینگ‌ها می‌پردازد و داستان آن در اسکاندیناوی قرن نهم میلادی اتفاق می‌افتد، جایی که وایکینگ‌ها قصد حمله به بریتانیا را دارند (ماجراهای بازی، 300 سال زودتر از قسمت اول اساسینز کرید رخ می‌دهد). شما این بار در نقش یک قهرمان جدید به نام ایوور (Eivor) بازی می‌کنید، یک وایکینگ سلحشور که قبیله‌اش را از میان اقیانوس به سوی بریتانیا هدایت کرده است تا آنجا را به تسخیر در آورده و خانه جدیدی برای مردمش بسازد. مطابق معمول، این داستان در چارچوب یک خط داستانی بزرگ‌تر جریان خواهد داشت که در عصر مدرن اتفاق می‌افتد. در بخش مدرن، یک بار دیگر شاهد بازگشت لیلا حسن (Layla Hassan) در نقش قهرمان خواهیم بود.

بازی Assassin’s Creed Valhalla

ورود به انگلستان بسیار چالش برانگیز خواهد بود زیرا پادشاهان و قانون گذاران بریتانیایی چندان با این حملات وایکینگ‌ها مهربانانه رفتار نمی‌کنند و در مقابل دشمنان قدرتمندی قرار خواهید گرفت. در بازی، پادشاهی‌های نورثومبریا (Northumbria)، وسکس / ساکسون غربی (Wessex)، مرسیا (Mercia) و آنگلیای شرقی (East Anglia) وجود دارد. ایوور همچنین متحدانی هم خواهد داشت که باید با آن‌ها مذاکره کند و همراه با آن‌ها به جنگ این پادشاهی‌ها برود.

ناگفته نماند که پادشاهان بریتانیایی تنها دشمنان شما نیستند، یک گروه از وایکینگ‌ها به نام پسران راگنار لودبروک (Ragnar Lodbrook) نیز قدم به انگلستان گذاشته‌اند و در طول داستان با آن‌ها رو به رو می‌شوید.

– بازگشت اساسین‌ها

بازی Assassin’s Creed Valhalla

از پادشاهان انگلیسی، وایکینگ‌ها و دنیای مدرن صحبت کردیم اما اساسین‌ها و تمپلارها (Templars) کجا هستند؟ به هر حال مجموعه اساسینز کرید پیرامون آن‌ها جریان دارد، این طور نیست؟

جنگ میان هیدن وانز (Hidden Ones) و اوردر آف ایشنتز (Order of the Ancients) که در بازی اساسینز کرید اورجینز آغاز شد، همچنان ادامه دارد و حالا به دوره تاریخی بازی والهالا کشیده شده است. در بخشی از بازی (احتمالا در چند ساعت ابتدایی)، ایوور با یکی از اعضای هیدن وانز رو به رو می‌شود و در این جنگ باستانی، نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

سازندگان نیز به این نکته اشاره داشته‌اند که طرفداران قدیمی مجموعه با نکات جذابی در بازی Assassin’s Creed Valhalla رو به رو می‌شود. در حالی که شکاف بزرگی میان داستان اورجینز و اساسینز کرید 1 وجود دارد، انتظار می‌رود که والهالا بتواند داستان دو بازی مذکور را تا حد بیشتری به یکدیگر مرتبط کند و پاسخ بعضی از سوالات را بدهد.

– جزئیات شخصیت ایوور (Eivor)

بازی Assassin’s Creed Valhalla

و اما ایوور کیست و از کجا آمده؟ او در سنین کودکی، پدر و مادرش را از دست داد و سپس توسط پادشاه منطقه فوربرگ (Forberg) به فرزندی قبول شد. ایوور دارای یک برادر ناتنی به نام سیگورد (Sigurd) هم هست که 5 سال بزرگ‌تر بوده و می‌خواهد جا پای پدرش گذاشته و پادشاه شود. ایوور هم در واقع نقش دست راست او را خواهد داشت. رابطه و کشمکش‌های این دو برادر در طول داستان می‌تواند بسیار جذاب و دراماتیک باشد.

– انتخاب جنسیت

بازی Assassin’s Creed Valhalla

بازی اساسینز کرید اودیسه اولین قسمت از مجموعه بود که به شما اجازه می‌داد جنسیت قهرمان اصلی را تغییر دهید. در این بازی، شما در نقش یک خواهر و برادر دوقلو به نام‌ها کسندرا (Kassandra) و الکسیوس (Alexios) بازی می‌کردید اما رویکرد بازی بازی Assassin’s Creed Valhalla نسبت به این مسئله متفاوت محسوب می‌شود. این بار، شخصیت اصلی بازی تنها یک نفر است اما شما می‌توانید جنسیت او را تغییر دهید.

همان طور که احتمالا می‌دانید، در دنیای بازی، یک شخصیت باید داخل دستگاه آنیموس (Animus) قرار بگیرد تا وارد دنیای اساسینز کرید شود. حالا این سوال مطرح می‌شود که این تغییر جنسیت چگونه امکان پذیر است؟ آیا یک مرد در داخل آنیموس می‌تواند زن باشد؟ و آیا حس زنانه خواهد داشت یا بالعکس؟ باید دید آیا بازی به این سوالات پاسخ می‌دهد یا خیر. لازم به ذکر است که شما در هر بخش از بازی که دوست داشته باشید، می‌توانید به دلخواه جنسیت ایوور را تغییر دهید.

– نقشه

بازی Assassin’s Creed Valhalla

یکی از نقاط قوت مجموعه اساسینز کرید همیشه محیط و دنیای بزرگ آن بوده و در بازی والهالا نیز جهان گسترده‌ای در انتظار شماست. به گفته یوبی‌سافت نقشه بازی کمی بزرگ‌تر از اودیسه است و همان طور که بالاتر هم ذکر شد، می‌توانید در پادشاهی‌های نورثومبریا، ساکسون غربی، مرسیا و آنگلیای شرقی به گشت و گذار بپردازید که هر کدام از آن‌ها شامل چندین شهر و روستا می‌شوند. شهرهایی مثل لندن و وینچستر نیز در بازی وجود دارند و بخش‌هایی از کشور نروژ را نیز رویت خواهید کرد (در چند ساعت اول و قبل از اینکه سفر دریایی شما به انگلستان آغاز شود).

– تغییر ساختار ماموریت‌ها   

بازی Assassin’s Creed Valhalla

یکی از ویژگی‌های جدید بازی Assassin’s Creed Valhalla تغییراتی است که سازندگان در ماموریت‌های اصلی و فرعی ایجاد کرده‌اند و به نظر می‌رسد ماموریت‌ها از آن حالت سنتی خارج شده است. سازندگان پس از ارزیابی اولیه، به این نتیجه رسیدند که شاید آن فرمت همیشگی برای روایت داستان وایکینگی که به کشور دیگر هجوم برده، چندان مناسب نباشد. یعنی یک داستان اصلی که تعدادی داستان فرعی نیز در اطراف آن جریان دارند.

بنابر این تصمیم بر این شد که فرمول نقش آفرینی نسخه‌های قبلی، کمی تغییر پیدا کند و تمرکز بازی بر روی داستان‌های نسبتا طولانی با عواقب تاثیرگذار و لحظات احساسی باشد. پس به جای اینکه یک داستان اصلی را تجربه کنید که صدها داستان کوچک‌تر آن را محاصره کرده‌اند، این بار شاهد چندین داستان کلیدی در هم پیچیده خواهید بود که هر کدام از آن‌ها کیفیتی در حد و اندازه یک فیلم سینمایی دارند. بعضی از این داستان‌ها، به ماجراجویی‌های شخصی ایوور می‌پردازند و باقی، مستقل خواهند بود اما همگی این داستان‌ها به صورت زنجیره‌وار به یکدیگر مرتبط هستند و با آرزوی قلبی شخصیت اصلی برای یافتن یک خانه در انگلستان، در یک راستا قرار می‌گیرند.

– رویدادهای جهانی

بازی Assassin’s Creed Valhalla

اما در کنار داستان‌های اصلی، تعدادی ماموریت کوچک‌تر هم در بازی وجود دارد که به آن‌ها رویدادهای جهانی (World Events) گفته می‌شود. این ماموریت‌ها را بر روی نقشه کوچک خود نخواهید دید و در فهرست ماموریت‌ها نیز حاضر نیستند، بلکه به صورت تصادفی و در هنگام گشت و گذار در محیط، با آن‌ها رو به رو می‌شوید.

با این فرمت جدید، سازندگان تلاش کرده‌اند تا لحظات داستانی کوچک و خاطره انگیزی را ایجاد کنند که بدون شک کنجکاوی شما را بر می‌انگیزند. در طول داستان، شاید با بعضی از این ماموریت‌ها رو به رو شوید و شاید هم بعضی از آن‌ها را از دست دهید.

– سیستم پیشرفت

بازی Assassin’s Creed Valhalla

حالا که مسیر مجموعه اساسینز کرید تغییر یافته و به سمت سبک نقش آفرینی گرایش پیدا کرده است، باید منتظر سیستم‌های پیشرفت گسترده و تازه‌ای در بازی Assassin’s Creed Valhalla باشید. برای مثال حالا به جای لول‌های معمولی، دارای یک لول قدرت (Power Level) هستید که با توجه به مهارت‌هایی که باز کرده‌اید، بالا می‌رود.

همچنین یک سیستم مهارت (Skill Tree System) نیز در بازی وجود دارد که با دریافت امتیازهای لازم، می‌توانید از آنجا مهارت‌ها و قدرت‌های مختلفی را برای شخصیت خود باز کنید. در بازی، لوت و تجهیزات مختلف هم وجود دارد و البته باید در جستجوی کتاب‌های دانش هم باشید که بواسطه آن‌ها می‌توان قدرت‌های ویژه‌ای را باز کرد.

– مکانیک‌های مبارزه

بازی Assassin’s Creed Valhalla

سیستم‌های مبارزه مجموعه اساسینز کرید همواره بهبود یافته و با هر بازی بهتر شده است. انتظار می‌رود که اوج این مسئله را در بازی والهالا مشاهده کنیم. تجهیزات نیز در بازی حضور پررنگ‌تری دارند و شما می‌توانید به طور همزمان از دو سلاح یکسان استفاده کنید (یا حتی به طور همزمان، دو سپر یکسان را در دست بگیرید).

در بازی بیش از 25 نوع دشمن مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ها، شما را به شکلی متفاوت به چالش می‌کشند. هوش مصنوعی نیز در این نسخه بهبود یافته است، دشمنان می‌توانند از محیط به نفع خود استفاده کنند، برای شکست دادن شما با یکدیگر هماهنگ شوند و خودشان را با روش مبارزه شما تطبیق دهند. برای مثال، اگر یک راه مناسب برای نابود کردن یک نوع از دشمنان پیدا کرده‌اید، شاید در رویارویی بعدی، آن روش دیگر جواب ندهد.

– مخفی کاری

بازی Assassin’s Creed Valhalla

سبک و سیاق کلی مجموعه اساسینز کرید در چند نسخه اخیر تغییرات گسترده‌ای داشته و حالا شاید کمتر کسی به یاد بیاورد که نسخه‌های اصلی، پیرامون المان‌های مخفی کاری جریان داشتند. البته مخفی کاری در بازی‌های اخیر هم دیده می‌شود اما در مجموع به حاشیه رانده شده است و مکانیک‌های مخفی کاری فعلی بیش از حد پیش پا افتاده و ناکارآمد هستند.

خوشبختانه بازی Assassin’s Creed Valhalla در این حیطه هم دچار تفاوت‌هایی با دو قسمت قبلی است و المان‌های مخفی کاری بیشتر مورد استفاده شما قرار می‌گیرند. برای مثال می‌توانید به صورت مخفیانه وارد قلمروهای پادشاهی و شهرها شوید، به هر حال انتظار ندارید که یک وایکینگ متجاوز با همان لباس اصلی بتواند به راحتی میان مردم قدم بزند و هر جا که دوست دارد، برود؟ یک اتفاق جذاب دیگر، بازگشت تیغه مخفی (Hidden Blade) است که هر وقت بخواهید، بیرون آمده و با یک ضربه کار دشمن را تمام می‌کند. البته احتمالا برای دستیابی به این قدرت، باید مهارت مخصوص به آن را باز کنید.

– حملات و جنگ‌های حماسی

بازی Assassin’s Creed Valhalla

شما قطعا یک وایکینگ واقعی محسوب نمی‌شوید اگر به جنگیدن و خون ریختن نپردازید و به نظر می‌رسد در بازی، فرصت زیادی برای انجام این کار داشته باشید. شما قادر هستید تعدادی سرباز استخدام کنید، با کشتی به یک روستا یا منطقه رفته و به آن حمله کنید. اما جنگ‌های بزرگ‌تری نیز در بازی وجود دارد، چیزی شبیه به نبردهای فتح (Conquest Battles) از بازی اودیسه که در آنجا با لحظات حماسی و سکانس‌های سینمایی رو به رو می‌شوید و باید با نیروهای خود به یک قلعه هجوم ببرید.

– حق انتخاب

بازی Assassin’s Creed Valhalla

مشابه اودیسه، در اینجا هم می‌توانید داستان را با توجه به انتخاب‌هایی که می‌کنید، شکل دهید و شرایط را عوض کنید. یوبی‌سافت هنوز جزئیات زیادی در این رابطه ارائه نداده است و اگر سازندگان قصد داشته باشند تا بازی از نظر تاریخی صحیح باشد، مجبور هستند تا محدودیت‌هایی را برای شما ایجاد کنند. با این حال، تصمیماتی که می‌گیرید در بازی تاثیرگذار هستند و به ماجراجویی‌ها و سفر شگفت انگیز ایوور معنا می‌بخشند.

– عناصر اساطیری

بازی Assassin’s Creed Valhalla

مجموعه اساسینز کرید از همان قسمت نخست دارای المان‌های فانتزی و معنوی زیادی بود اما در نسخه‌های اخیر، سازندگان تمرکز ویژه‌ای بر روی این مسئله داشته‌اند؛ چیزی که با اورجینز آغاز شد و سپس با اودیسه قوت گرفت. والهالا نیز قرار است مسیر مشابه‌ای را در پیش بگیرد. به گفته سازندگان، عناصر فانتزی و اساطیری مختلفی در دنیای بازی وجود خواهد داشت اما داستان اصلی ریشه در واقعیت دارد.

از شخصیت‌های فانتزی بازی می‌توان به یک گرگ اساطیری به نام شاک سیاه (Black Shuck) و دختران لریون (Daughters of Lerion) اشاره کرد.

– نسخه نسل نهمی

بازی Assassin’s Creed Valhalla

همانند دیگر آثاری که قرار است در ماه نوامبر منتشر شوند، بازی Assassin’s Creed Valhalla هم یک اثر میان نسلی محسوب می‌شود. این بازی در تاریخ 10 نوامبر (20 آبان 1399) برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر خواهد شد و در تاریخ 12 نوامبر (22 آبان) برای پلی استیشن 5 عرضه می‌شود. والهالا قرار است با نرخ 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K بر روی کنسول‌های جدید اجرا شود. با این حال شایعاتی منتشر شده که این بازی با نرخ 30 فریم بر ثانیه در کنسول‌های جدید مایکروسافت اجرا می‌شود که اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد، برای طرفداران بسیار ناامیدکننده خواهد بود. در دورانی که عناوین بزرگ در حال قدم گذاشتن به نرخ بالای 120 فریم بر ثانیه هستند، نرخ فریم 30 یک بازگشت به عقب است و امیدواریم چنین چیزی حقیقت نداشته باشد.

بازی اساسینز کرید: والهالا علاوه بر دو کنسول ذکر شده، برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی و گوگل استادیا نیز عرضه خواهد شد.

آیا منتظر بازی Assassin’s Creed Valhalla هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.