کیبورد گلکسی زد فولد 3

تصاویر با کیفیتی از کیبورد گلکسی زد فولد 3 منتشر شد

به تازگی تصاویری از نسل بعدی گوشی هوشمند انعطاف پذیر سامسونگ منتشر شده است که در آن کیبورد گلکسی زد فولد 3 نیز دیده می‌شود.

سومین عضو از خانواده گوشی‌های پرچمدار منعطف گلسکی فولد در آینده‌ای نه چندان دور معرفی می‌شود. در تصاویر رندر جدیدی که از این گوشی منتشر شده است، یک کیبورد کشویی نیز دیده می‌شود که احتمال دارد شاهد حضور آن در نسخه نهایی نیز باشیم.

در این اسناد که توسط دفتر دارایی فکری کره منتشر شده‌اند، گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 3 – Samsung Galaxy Z Fold 3 دارای دو لولا در دو قسمت مختلف برای خم شدن نمایشگر است که گوشی را به سه قسمت تبدیل می‌کند. با این حال همچنان طرح نهایی قطعی نیست.

درون یکی از این قسمت‌ها یک کیبورد QWERTY کامل به صورت کشویی قرار دارد. با بیرون کشیدن کیبورد گلکسی زد فولد 3 می‌توان از گوشی همچون یک لپ تاپ کوچک استفاده و سریع تایپ کرد. این گوشی همچنین کاربری‌های مختلفی دارد و در حالت تمام باز یک تبلت است. در حالت تمام بسته نیز یک گوشی هوشمند عادی محسوب می‌شود.

کیبورد گلکسی زد فولد 3

با این حال ثبت طرح چنین دستگاهی به منزله عرضه قطعی آن نیست. در حال حاضر گوشی‌های منعطف با یک لولا هنوز تماما به تکامل نرسیده‌اند و سامسونگ پس از فتح این قله می‌تواند به سراغ طرح‌های دیگر برود.

هنوز مدت زیادی از معرفی و عرضه گلکسی زد فولد 2 نمی‌گذرد که گمانه‌زنی‌ها پیرامون جانشین آن شروع شده است. تا اینجای کار می‌دانیم فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ با گوشی پرچمدار گلکسی اس 21 که تولید انبوهش در ماه نوامبر 2020 آغاز می‌شود نیز عرضه نمی‌گردد.

پس با این وجود گلکسی زد فولد 3 پذیرای دوربین زیر نمایشگر خواهد بود. البته پیشتر نیز شایعه شد که گلکسی زد فولد 2 نخستین گوشی سامسونگ با دوربین زیر نمایشگر است که چنین نشد. چرا که سامسونگ همچنان به کیفیت مطلوبی که مد نظر دارد نرسیده است. به همین دلیل اس 21 نیز فاقد چنین دوربینی است.

مسئله دیگر این است که تولید گوشی‌های منعطف خانواده فولد در مقایسه با دیگر گوشی‌های سامسونگ کمتر است و گنجاندن چنین فناوری پیچیده‌ای در یک گوشی با شمار تولید پایین‌تر، کاری آسان‌تر با ریسک کمتر محسوب می‌شود.

ناگفته نماند گوشی ZTE AXON 20 5G نخستین و تنها گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر است که اوایل ماه میلادی پیشین وارد بازار و تاکنون تنها فقط در چین عرضه شده و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها وارد بازار جهانی شود. از آن جا که این گوشی اولین در نوع خود است، دوربین آن طبیعتا کیفیت بالایی ندارد. به همین دلیل برخی سازندگان همچون سامسونگ تا رسیدن به کیفیت مطلوب قصد عرضه چنین گوشی‌هایی را ندارند.