بازی Cyberpunk 2077

شرکت سونی بازی Cyberpunk 2077 را از PlayStation Store پاک می‌کند!

چنان که به نظر می‌رسد، شرکت سونی قصد دارد تا بازی Cyberpunk 2077 را به دلیل نقص‌های فنی مربوطه از فروشگاه PlayStation Store پاک کند.

در سال 2012 یک عنوان AAA جدید به نام Cyberpunk 2077 برای اولین بار معرفی شد و تاریخ عرضه آن، پس از مدتی برای 16 آوریل 2020 اعلام شد. با این وجود پس از ۸ سال انتظار، به دنبال انتشار بیماری کرونا و قرنطینه گسترده در اکثر کشورهای جهان، عرضه این عنوان نیز چندین بار به تاخیر افتاد؛ تا اینکه در تاریخ 10 دسامبر (۲۰ آذر) بالاخره شاهد انتشار آن بودیم.

با این حال پس از چندین سال و سپس چندین ماه تاخیر، ظاهرا بازی Cyberpunk 2077 آنچه که کاربران انتظارش را می‌کشیدند نیست؛ البته این مورد از نظر اجرای آن روی کنسول‌های نسل هشتمی صدق می‌کند.

مشکلات اخیر بازی Cyberpunk 2077 در پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

بازی Cyberpunk 2077

چنان که توسط کاربران اعلام شده، این عنوان در کنسول‌های قدرتمند نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس ظاهرا بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود و نرخ فریم نسبتا مناسبی را نیز ارائه می‌کند. با این حال، موردی که اخیرا باعث خشمگین شدن بسیاری از دارندگان کنسول‌های قدیمی پلی استیشن 4 و ایکسباکس وان شده، نرخ زیر ۳۰ یا حتی ۲۰ فریم بر ثانیه در اجرای بازی Cyberpunk 2077 بوده است.

البته این بازی در کنسول‌های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس هم چندان گرافیک یا سرعت جالبی را ندارد، اما به هر حال قابل اجرا خواهد بود. کاربران کنسول‌های قدیمی نسل هشتمی اخیرا حتی در اعتراض خود به این مسئله بیان کرده‌اند که کنسول آن‌ها هنگام اجرای بازی آن را بسته و به منو اصلی فرستاده است.

این در حالی است که در سال 2013 و هنگام به نمایش درآمدن تریلر گیم پلی بازی در کنسول‌های قدیمی، به هیچ وجه شاهد چنین مشکلاتی نبودیم و نرخ فریم اجرای بازی در آن زمان قاعدتا بالای ۴۰ بوده است.

همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر نسخه نسل هشتمی این بازی برای کاربران کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس در دسترس قرار دارد که تنها دلیل اجرای بدون لَگ آن خواهد بود. با این وجود، مسئله بسته شدن بازی و مشکلات اصلی آن همچنان بازیکنان را آزار می‌دهد.

حذف Cyberpunk 2077 از فروشگاه پلی استیشن استور

بازی Cyberpunk 2077

اولین بار حدود چند روز پیش، بعد از مشاهده اعتراض کاربران به مشکلات اولیه بازی Cyberpunk 2077 استودیو سی دی پراجکت رِد طی یک اعلامیه بیان کرد که آن‌ها از بازیکنان برای تجربه بدی که داشته‌اند پوزش طلبیده و در آینده با به‌روز رسانی‌های کوچک در ماه.های آینده، سعی در رفع همه اختلال‌های بازی خواهند داشت و اگر کاربری از این روند راضی نیست، می‌تواند پول خود را در اسرع وقت پس بگیرد.

حال ظاهرا شرکت سونی طاقت علاقه‌ای به این روند کُند نداشته و قصد دارد تا بازی Cyberpunk 2077 را تا اطلاع ثانوی از فروشگاه PlayStation Store پاک کند. با این وجود پس از اعلام رسمی این شرکت برای حذف بازی، استودیو سی دی پراجکت رِد در حمایت از طرفداران خود اعلام کرد که کاربران هنوز هم می‌توانند نسخه فیزیکی این عنوان را از فروشگاه‌ها خریداری کنند و افرادی که هم‌اکنون بازی را خریداری و روی کنسول خود دریافت کرده‌اند، می‌توانند در آینده از به‌روز رسانی‌های اعلام شده برای رفع مشکلات بازی بهره‌مند شوند.

به هر حال در گذشته هم شاهد حذف شدن بازی‌هایی نظیر Batman Arkham Knight که نسخه رایانه شخصی آن به دلیل مشکلات فراوان، برای مدتی برداشته شد بوده‌ایم؛ اما درباره بازی Cyberpunk 2077 این درواقع اولین بار است که حذف شدن یک عنوان AAA از فروشگاه آنلاین یک کنسول اتفاق می‌افتد، چراکه معمولا نسخه‌های کنسولی بازی‌ها به دلیل یکسان بودن سخت‌افزار به صورت تست شده و کامل در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. امری که ظاهرا برای بازی Cyberpunk 2077 رعایت نشده و حال منجر به بیرون پرتاب شدن آن از PlayStation Store در کنسول‌های پلی استیشن 4 شده است.

بازی Cyberpunk 2077

البته درباره نسخه رایانه شخصی این بازی هم لازم است بدانید که اگر قصد خرید آن را دارید، به یک سیستم فوق‌العاده قوی نیاز خواهید داشت! چراکه با وجود مشکلات حاضر در بازی، اگر سیستم شما حتی با مشخصات ارائه شده توسط استودیو سی دی پراجکت رِد همخوانی داشته باشد، هنوز هم نرخ زیر ۲۰ فریم بر ثانیه را هنگام اجرا دریافت خواهید کرد که پس از مدتی با بسته شدن بازی و سپس کوبیدن مشت روی میز همراه خواهد شد.

در آخر نیز لازم به ذکر است که اگر شما به هر طریقی موفق به تجربه بازی در بهترین شرایط و سیستم شوید، باگ‌های موجود در آن باعث می‌شوند تا ساعت‌ها در یک مرحله که در حالت عادی تنها در چند دقیقه رد خواهد شد گیر کرده و اتفاقات عجیبی را در دنیای بازی مشاهده خواهید کرد. با این حساب، برای خرید این بازی توصیه می‌شود که فعلا تا هنگام عرضه به‌روز رسانی‌های اعلام شده عجله نکنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*