واکسن کرونا

یک شرکت ایرانی تا شهریور 1400 ماهانه 10 میلیون دوز واکسن کرونا تولید می‌کند

یک شرکت ایرانی اعلام کرد با تکمیل فاز 3 خط تولید خود قادر است تا پایان شهریور 1400 ماهانه 10 میلیون دوز واکسن کرونا تولید کند.

دکتر حسن جلیلی، عضو هیئت‌مدیره شرکت دارویی برکت عنوان کرد این شرکت با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کار تحقیقاتی در حوزه تولید واکسن کرونا را به انجام می‌رساند و طی روزهای گذشته نخستین واکسن کرونا تولید شرکت با ورود به مرحله آزمایش بالینی به داوطلبان تزریق شد. وی افزود سایت تولید واکسن در این شرکت در دو فاز طراحی شده است که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن که شامل تجهیزات مکانیکی و دستگاه‌های تولید واکسن است طبق برنامه تا اواخر دی 99 نصب می‌شود.

تولید ماهانه 10 میلیون دوز واکسن کرونا تا شهریور آینده

عضو هیئت‌مدیره شرکت دارویی برکت در ادامه بیان کرد با راه‌اندازی فاز دوم ظرفیت تولید به صورت ماهانه به 1 تا 2 میلیون دوز می‌رسد. وی افزود همچنین فاز سه این پروژه شامل ساختمان، اتاق تمیز و آزمایشگاه از دو هفته گذشته شروع شده و طبق برنامه ظرف مدت 90 روز آینده تکمیل خواهد شد. دکتر حسن جلیلی در پایان خاطرنشان کرد:

با تکمیل فاز ۳ تا پایان شهریور 1400 ظرفیت تولید واکسن کرونای این شرکت به ۱۰ میلیون دوز در ماه خواهد رسید و تولید واکسن در کشور را افزایش خواهد داد. هم‌اکنون پلتفرم‌های دیگری از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دست اقدام است و طی ماه‌های آینده یکی دیگر از پلتفرم‌های تولید واکسن کرونا نیز وارد فاز آزمایشات بالینی می‌شود.