صداوسیما

دبیرشورای عالی فضای مجازی: پرداخت منابع به صداوسیما با هدف کمک به تولید محتوا است

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اعلام اینکه مرکز ملی فضای مجازی وظیفه نظارت بر حوزه فضای مجازی را برعهده دارد گفت پرداخت منابع به صداوسیما با هدف کمک به تولید محتوا است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدتی قبل از مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس و افزایش 3 هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و پرداخت آن به برخی دستگاه‌ها به ویژه صداوسیما با هدف امورات نظارتی خبر داد و گفت با تصویب این بند در تبصره 6 بودجه، قیمت بسته‌های اپراتورها به میزان چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد؛ این گفته وزیر ارتباطات حواشی زیادی را در خصوص افزایش قیمت اینترنت در فضای مجازی به همراه داشت، اما نمایندگان تاکید کردند که با این مصوبه اینترنت نباید گران شود.

سرانجام تصویب شد تا حق‌السهم دولت از اپراتورهای ارائه‌دهده خدمات مخابراتی به 10 درصد افزایش پیدا کند و قسمتی از منابع حاصل از این افزایش برای نظارت و تولید محتوا اختصاص یابد. از این رو مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن برعهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) صداوسیما است و این سازمان وظیفه دارد با هدف حفظ ارزش‌های ایرانی اسلامی و نظام خانواده بر تمام مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی نظارت کند و همچنین علاوه بر ارتقای کیفی تولیدات، مانع اثرات سود آن در جامعه شود.

پرداخت منابع به صداوسیما با هدف کمک به تولید محتوا

سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در همین خصوص با اعلام اینکه اگر تولید محتوا یک موضوع حاکمیتی باشد، همه‌چیز حاکمیتی است گفت:

نظارت بر حوزه فضای مجازی بر عهده مرکز ملی و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی است. هزینه‌ای که به صداوسیما داده می‌شود هم فقط برای نظارت نیست، بلکه برای تولید محتواست و به تولید محتوا کمک می‌کند. فکر نمی‌کنم ساترا به حوزه تولید محتوا وارد شود، این سازمان برای تنظیم مقررات و صدور مجوز است. البته مجلس اگر مصوبه‌ای داشته باشد، قانون و برای همه لازم‌الاجراست و باید اجرایی شود و اما اگر مشکلاتی وجود دارد، باید بررسی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*