گوشی ریلمی 8

بررسی اولیه گوشی ریلمی 8 و ریلمی 8 پرو: دو دستگاه میان‌رده یا بالارده؟

امروز گوشی ریلمی 8 – Realme 8 و ریلمی 8 پرو – Realme 8 Pro به بازار جهانی عرضه شدند، در ادامه این مطلب به بررسی عملکرد و مشخصات این دو گجت جدید می‌پردازیم.

پس از مدت‌ها انتظار شرکت Realme دو گوشی هوشمند جدید خود را روانه بازار کرد، این دو دستگاه جدید هر دو در جعبه‌هایی زرد رنگ قرار گرفته‌اند. گوشی Realme 8 با یک شارژر 30 واتی و نسخه پرو با یک شارژر 65 واتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند، نسخه پرو این سری دارای وزن 176 گرم و ضخامتی برابر با 8.1 میلی متر بوده و در دست گرفتن این دستگاه، حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

گوشی ریلمی 8

لازم به ذکر است که در این تصاویر گوشی Realme 8 به رنگ مشکی بوده و نسخه پرو این سری به رنگ آبی است. هر دو دستگاه از دوربین چهارگانه پشتیبانی می‌کنند و از نظر ظاهری هر دو ماژول دوربین به هم شبیه هستند، اما تنها تفاوت در دوربین‌های اصلی بوده و گوشی Realme 8 Pro از سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و این در حالی است که گوشی ریلمی 8 از سنسور 64 مگاپیکسلی برخوردار است. ناگفته نماند که هر دو دستگاه از یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین سیاه و سفید 2 مگاپیکسلی بهره می‌برند.

گوشی ریلمی 8

در بخش طراحی نیز این دو دستگاه کمپانی Realme شباهت بسیاری با هم دارند و تفاوت اصلی آن‌ها در پنل پشتی است، نسخه پرو این سری از پنل پشتی یک دست بهره می‌برد و این درحالی است که در طراحی پنل پشتی نسخه پایه این سری یعنی گوشی ریلمی 8 از رنگ‌های مات و براق استفاده شده و این موضوع باعث می‌شود تا گوشی هوشمند جذاب‌تر به نظر برسد. همچنین شما می‌توانید تفاوت پنل پشتی این دو دستگاه را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

گوشی Realme 8 Pro کمی زیباتر به نظر می‌رسد و به دلیل استفاده از مواد فلورسنت مخصوص در ماژول دوربین و کلمات نوشته شده در پنل پشتی، در تاریکی شب این قسمت‌ها می‌درخشند. ناگفته نماند که در دیگر قسمت‌های پنل پشتی از کریستال (AG) استفاده شده است که به صورت مات و براق (بسته به زاویه تابش نور) به نظر می‌رسند.

جالب است که بدانید چنین طراحی زیبایی در دیگر دستگاه‌های میان‌رده موجود در بازار وجود ندارد و گوشی ریلمی 8 و 8 پرو هر دو نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

نسخه پایه این سری به پردازنده ساخته شده توسط MediaTek یعنی Helio G95 مجهز شده و این درحالی است که قدرت سخت‌افزاری نسخه پرو توسط پردازنده ساخته شده کوالکام یعنی Snapdragon 720G تامین می‌شود، لازم به ذکر است که هیچ کدام از این دو چیپست قدرتمند نیستند و تنها در حد تراشه‌های میان‌رده دیگر موجود در بازار هستند.

گوشی ریلمی 8

گوشی ریلمی 8 از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی برخوردار بوده و این در حالی است که نسخه پرو این سری به سنسور 108 مگاپیکسلی مجهز شده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، دیگر لنز‌های استفاده شده در این دو دستگاه یکسان هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

گوشی ریلمی 8

جالب است که بدانید مشخصات صفحه نمایش استفاده شده در هر دو گجت کاملا با هم برابر بوده و تفاوتی با هم ندارند، هر دو گوشی هوشمند به یک نمایشگر 6.4 اینچی از نوع AMOLED با کیفیت 1080 پیکسل مجهز شده‌اند. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش 1000 نیت بوده و به لطف وجود پنل AMOLED، هر دو گوشی به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده‌اند. یکی از ضعف‌های این نمایشگر پشتیبانی نکردن از نرخ تازه سازی بالا (بیشتر از 60 هرتز) است، اما با این وجود گوشی‌های میان‌رده بسیاری در بازار وجود دارند که از نمایشگر LCD استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که صفحه نمایش LCD مصرف انرژی بسیار بالایی داشته و نمایش رنگ و کنتراست ضعیف‌تری نسبت به پنل‌های AMOLED دارد.

گوشی Realme 8 Pro از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند و این درحالی است که نسخه پایه این سری به باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت مجهز شده است. نکته جالب توجه این است که با وجود باتری با ظرفیت بالا این دستگاه تنها دارای وزنی معادل 176 گرم بوده و بر خلاف برخی از گوشی‌های موجود در بازار، این گجت یک دستگاه بسیار سبک است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این دو گوشی جدید شرکت ریلمی با شارژر (آداپتور) عرضه می‌شوند و کاربران می‌توانند برای شارژ کردن گوشی Realme 8 از آداپتور 30 واتی و برای شارژ کردن نسخه پرو این سری از آداپتور 65 واتی استفاده کنند.

گوشی ریلمی 8

گوشی ریلمی 8 و ریلمی 8 پرو تنها از یک بلندگو پشتیبانی می‌کنند و این دو دستگاه در بخش صوتی، عملکرد خوبی را از خود نشان ندادند. با این وجود این دستگاه‌ها از جک 3.5 میلی متری و فناوری Hi-Res Audio برخوردار هستند، لازم به ذکر است که گوشی‌های سری Realme 8 از درگاه microSD و دو سیم کارت همزمان فعال پشتیبانی می‌کنند. نکته ناامید کننده درباره این دو میان‌رده، پشتیبانی نکردن از مادون قرمز و NFC است.

به علاوه این گوشی‌های جدید از سیستم عامل اندروید و رابط کاربری ریلمی که ارتباط نزدیکی با Color OS (ساخته شده توسط اوپو) دارد.

گوشی ریلمی 8

تا به اینجا تمام قسمت‌های این دو گجت را مورد بررسی قرار دادیم و با توجه به نتایج به دست آمده، گوشی‌های سری Realme 8 از نظر طراحی و قیمت جزو بهترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند و ارزش خرید بالایی دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*