مودم روترهای 4G هواوی

مودم روترهای 4G هواوی به ایران رسیدند

مودم روترهای 4G هواوی در دو مدل هواوی B311-221 و B612 به ایران رسیدند. این مودم‌های هواوی با قابلیت‌های پیشرفته خود بهترین کیفیت اینترنت را به کاربران ارائه می‌دهند.

در حال حاضر شبکه 4G به خوبی در کشور گسترش پیدا کرده و اکنون کاربران می‌توانند بیش از پیش از مزایای اینترنت همراه بهره‌مند شوند. در همین راستا بسیاری استفاده از مودم‌های سیم کارت‌خور (MBB) را بهترین گزینه برای دستیابی به اینترنت پرسرعت می‌دانند. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را مودم روترهای 4G هواوی که اخیرا به بازار ایران رسیدند آشنا کنیم.

مودم‌های 4G به دلیل امکان دریافت حداکثر سرعت شبکه در بسیاری از مناطق به عنوان راهکاری هوشمندانه برای دسترسی به اینترنت پرسرعت محسوب می‌شوند و بسیاری به جای استفاده پردردسر از ADSL یا استفاده از گوشی‌ برای اشتراک‌گذاری اینترنت همراه، استفاده از مودم‌های 4G را توصیه می‌کنند. در همین راستا در بازار می‌توان مودم‌های 4G متعددی را از برندهای مختلف تهیه کرد.

هواوی نیز که به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت ارتباطات مخابرات محسوب می‌شود مودم‌های 4G متنوعی را به بازار عرضه کرده است که هم از امکانات و کیفیت بالا بهره می‌برند و هم در بازار ایران یافت می‌شوند. در ادامه شما را با مودم روترهای 4G هواوی در دو مدل هواوی B311-221 و B612 آشنا خواهیم کرد که از آنها می‌توان به عنوان مودم‌های ثابت برای دریافت انواع مختلف اینترنت همراه استفاده کرد.

معرفی مودم روترهای 4G هواوی موجود در ایران

مودم روتر هواوی B311-221

این مودم یک دستگاه جمع‌وجور برای ارائه اینترنت بی‌سیم بوده و یک درگاه LAN و یک درگاه خروجی تلفن را ارائه می‌دهد. این مودم برای مکان‌های کوچکی نظیر منازل و دفاتر کوچک یک گزینه بسیار مناسب خواهد بود. این مودم قابل استفاده از هر سه نوع شبکه 3G، 4G و TD-LTE بوده و از آن بدون محدودیت استفاده از سیم‌کارت و شبکه می‌توان در شرایط و اپراتورهای مختلف از اینترنت موبایل (شبکه‌های مرسوم 3G یا 4G) یا اینترنت بی‌سیم ثابت (TD-LTE) بهره‌مند شد.

مودم روترهای 4G هواوی

این مودم از ویژگی‌های رادیویی بهره می‌برد و با آن می‌توان به سرعت حداکثر 150 مگابیت بر ثانیه در حالت دانلود و 50 مگابیت در حالت آپلود دست پیدا کرد. کاربران با این مودم هواوی می‌توانند به قابلیت اشتراک‌گذاری اینترنت دریافتی به وسیله سیم‌کارت از طریق ارتباط Wi-Fi نوع n و اتصال همزمان تا 32 دستگاه به شکل بی‌سیم بهره‌مند شوند. علاوه بر این، درگاه شبکه LAN در مودم B311-22 امکان دریافت اینترنت به شکل سیمی (گیگابیت اترنت) را نیز فراهم کرده است.

قابلیت استفاده از این موردم به شکل روتر مجزا، تبدیل شدن به تلفن با استفاده از درگاه RJ11 برای برقراری ارتباط صوتی، مدیریت دستگاه با نرم‌افزار هواوی HiLink و دریافت و ارسال پیامک جزو سایر امکانات مودم روتر هواوی B311-221 محسوب می‌شود. در واقع کمتر دستگاهی چنین قابلیت‌هایی را به کاربران ارائه می‌دهد و به همین دلیل این مودم یک گزینه مناسب برای استفاده در کلاس خانگی و اقتصادی محسوب می‌شود.

مودم روتر هواوی B612

اگر یک مودم برای مکانی بزرگ‌تر و با تعداد کاربران بیشتر می‌خواهید، باید به سراغ مودم روتر هواوی B612 بروید. این روتر از لحاظ ظاهری به مدل B311-211 شبیه است، اما از لحاظ مشخصات کاملا متفاوت بوده و یک مودم پیشرفته‌تر محسوب می‌شود.

مودم روتر هواوی B612 از یک تراشه LTE حرفه‌ای (ساخت زیرمجموعه هواوی یعنی HiSilicon) بهره می‌برد و با آن می‌توان بدون محدودیت و وابستگی به اپراتور و باند فرکانسی (پشتیبانی از هر دو حالت FDD-LTE و TDD-LTE) به تمام شبکه‌هایی شامل 2G/3G/4G/4.5G/TD-LTE متصل شد. از این رو کاربران با این دستگاه قادر خواهند بود بدون نیاز به خرید مودم جدید، شبکه انتخابی خود را تغییر دهند. در واقع مودم هواوی B612 همواره به عنوان ابزار اصلی کاربران برای دسترسی به اینترنت خواهد بود.

مودم روترهای 4G هواوی

علاوه بر پوشش متنوع شبکه، کاربران با این مودم به سرعت چشمگیر تا 300 مگابیت بر ثانیه در حالت دانلود و 50 مگابیت برای آپلود دسترسی پیدا خواهند کرد. اگر کاربران در مکان‌هایی با شرایط آنتن‌دهی سخت قرار گرفته باشند، امکان اتصال آنتن خارجی از نوع SMA به این مودم نیز از طریق درگاه پشت مودم برای کاربران در نظر گرفته شده است. از آنجایی که این مودم از فناوری 4×4 MIMO بهره می‌برد، امکان تعریف 4 شبکه بی‌سیم پرسرعت Wi-Fi مجزا از یکدیگر در این مودم وجود دارد که هر کدام از آنها نیز قابلیت اتصال 32 کاربر را خواهند داشت.

این مودم از فناوری تجمیع حامل 2CA نیز بهره می‌برد که به کمک این فناوری می‌توان دو شبکه را با هم ترکیب کرده و پهنای باند بیشتری برای یک شبکه واحد فراهم کرد؛ این شبکه جدید از قدرت بیشتری بهره می‌برد و از چنین شبکه‌ای می‌توان برای اشتراک‌گذاری ویدیو و کارهایی که به پهنای باند بیشتری نیاز دارند استفاده کرد.

مودم هواوی B612 از قابلیت پیکربندی و استفاده در شبکه‌های VoIP، VoLTE و CSVoice نیز بهره می‌برد و همچنین کاربران می‌توانند از طریق نرم‌افزار کاربردی هواوی HiLink آن را به شکل کامل پیکربندی و کنترل کنند. مودم هواوی B612 با چنین ویژگی‌هایی یک گزینه بسیار مناسب برای کارهای مختلف دفاتر و سازمان‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شود.

امروز کاربران با افزایش دورکاری و برگزاری کلاس‌های آنلاین به مودمی نیاز دارند تا به آنها یک اینترنت پرسرعت با بالاترین کیفیت و کمترین قطعی را ارائه دهد. هواوی نیز که در حوزه مخابرات و ارتباطات تخصص دارد، مودم روترهای 4G هواوی با کیفیتی را روانه بازار کرده است که در رده‌های کاری و قیمتی مختلف در بازار یافت می‌شوند و کاربران به کمک آنها می‌توانند به بهترین کیفیت ارتباط اینترنتی دست پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*