ایسوس زنفون 8

گوشی ایسوس زنفون ۸ فلیپ با دوربین چرخان به همراه زنفون ۸ معمولی معرفی شد

ایسوس زنفون 8 – Asus Zenfone 8 با نمایشگر ۵.۹ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰ در کنار زنفون 8 فلیپ با دوربین چرخان و صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی معرفی شد.

تولیدکنندگان مختلف سعی می‌کنند با ارائه مشخصات بهتر با هم رقابت کنند،‌ اما ایسوس تصمیم گرفته با ارائه دو گوشی با طراحی متفاوت توجه‌ها را به خود جلب کند. نکته جالب یکی از گوشی‌ها،‌ اندازه آن است که در واقع کوچک‌ترین پرچمدار اندرویدی حال حاضر محسوب می‌شود و دیگری از دوربین فلیپ آپ که میراث نسل‌های قبلی‌اش است، بهره می‌برد.

Asus Zenfone 8

ایسوس زنفون 8

ابعاد ایسوس زنفون 8 برابر با ۱۴۸×۶۸.۵×۸.۹ میلی‌متر است و ۱۶۹ گرم وزن دارد. البته پرچمدار جدید ایسوس به کوچکی آيفون ۱۲ مینی نیست، ولی از اکسپریا ۵ مارک ۳ با ابعاد ۱۵۷×۶۸×۸.۲ میلی‌متر و وزن ۱۶۸ گرم کوچک‌تر است و درست همانند اکسپریا از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند. ایسوس زنفون 8 به اندروید ۱۱ با رابط کاربری ZenUI 8 مجهز شده است که ایسوس آن را یک بهبود آگاهانه نسبت به اندروید پیش فرض می‌داند.

این پرچمدار کوچک از یک صفحه نمایش  امولد ۵.۹ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ بهره می‌برد (که سبب می‌شود از اکسپریا با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ کوتاه‌تر باشد). در زمینه مقاومت گوشی نیز ایسوس از گوریلا گلس ویکتوس برای بدنه جلویی دستگاه استفاده کرده است و توانسته گواهی IP68 را برای تائید مقاومت این گوشی در برابر نفوذ آب و گردوغبار به دست بیاورد (شاید باورتان نشود ولی این اولین گوشی ایسوس با گواهی IP است).

ایسوس زنفون 8

صفحه نمایش Asus Zenfone 8 دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است. این گوشی از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و ۱۱۲ درصد از گستره رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. داشتن حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت سبب خواهد شد که ایسوس زنفون 8 به راحتی در زیر نور آفتاب قابل استفاده باشد. حسگر اثر انگشت نیز در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

در بدنه پشتی گوشی،‌ یک دوربین دوگانه با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی قرار گرفته است که در واقع همان لنز IMX686 مورد استفاده در زنفون ۷ است. اندازه پیکسل‌ها برابر با ۰.۸ میکرومتر است و به فیلتر کواد بایر و فوکوس خودکار دوال پیکسل مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به لرزشگیر اپتیکال تصویر و توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 8K و با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه (به همراه EIS) اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید اقدام به فیلم‌برداری با کیفیت 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه یا کیفیت 1080p و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به همراه قابلیت هایپر استدی (HyperSteady) کنید. علاوه بر این‌ها میکروفون‌های سه‌گانه زنفون 8 به فناوری زوم صدای OZO و کاهش نویز مجهز شده‌اند.

ایسوس زنفون 8

دوربین دوم از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و ۲.۵۵/۱ اینچی IMX363 استفاده می‌کند که اندازه پیکسل‌ها در آن ۱.۴ میکرومتر است و به قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل مجهز شده است. دوربین دوم می‌تواند با فاصله کانونی ۱۴.۳ میلی‌متر و از فاصله ۴ سانتی‌متری با سوژه اقدام به ثبت تصاویر ماکرو کند. دوربین سلفی جلوی گوشی از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و ۲.۹۳/۱ اینچی جدید IMX663 (با اندازه ۱.۲۲ میکرومتر برای هر پیکسل) و فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل استفاده می‌کند. هر دو دوربین فوق عریض و سلفی ایسوس زنفون 8 می‌توانند با کیفیت 4K و به ترتیب با سرعت ۶۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند.

ایسوس زنفون 8 از لحاظ صدای خروجی پر قدرت ظاهر شده و علاوه بر استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری به دو اسپیکر خطی دوگانه با آمپلی‌فایرهای Cirrus Logic و پشتیبانی از صدای HD دیراک مجهز شده است. برنامه Audio Wizard امکان تغییر در اکولایزر گوشی را می‌دهد (این یکی از آن بهبودهای آگاهانه است). رادیو اف ام نیز در این گوشی قرار گرفته است اما در کشورهای اتحادیه اروپا غیر فعال است.

ایسوس زنفون 8

درگاه ‌USB-C این گوشی از هایپر شارژ ۳۰ وات برای شارژ سریع و ایمن گوشی پشتیبانی می‌کند (کوییک شارژ ۴.۰ و USB Power Delivery PPS نیز پشتیبانی می‌شوند).

در زمینه ارتباطات بی‌سیم شرایط خیلی بهتر است. ایسوس زنفون 8 از شبکه 5G در فرکانس‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و یک نسخه از این گوشی مخصوص بازار آمریکا خواهد بود و دیگری به صورت جهانی عرضه می‌شود. از دیگر موارد پشتیبانی شده می‌توان به وای فای 6E و بلوتوث ۵.۲ اشاره کرد. جدیدترین پرچمدار ایسوس دارای درگاهی برای پشتیبانی از دو سیم‌کارت نانوسیم است ولی متأسفانه درگاهی برای کارت حافظه microSD در نظر گرفته نشده است.

ایسوس زنفون 8

ایسوس این گوشی را با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و سه گزینه ۶، ۸ و ۱۶ گیگ رم روانه بازار خواهد کرد. یک دکمه هوشمند نیز در بدنه کناری گوشی قرار گرفته است که می‌توان آن را برای کارهای مختلف تنظیم کرد.

ایسوس زنفون 8 در حال حاضر در اروپا و تایوان در دسترس است (حداقل رنگ مشکی، زیرا رنگ نقره‌ای در مرحله پیش فروش  است). خریداران اولیه می‌توانند این دستگاه را با قیمت ۶۰۰ یورو تهیه کنند و انتظار می‌رود تا ماه آینده قیمت دستگاه به ۶۷۰ یورو افزایش پیدا کند. این گوشی به زودی در سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد.

ایسوس زنفون 8 فلیپ

ایسوس زنفون 8 فلیپ

همه چیز از اسم این گوشی مشخص است و مشخصه اصلی این گوشی دوربین فلیپ آپ آن است. این گوشی دارای یک دوربین سه‌گانه است که مهم‌ترین تفاوت آن با ایسوس زنفون 8 لنز تله فتو با توانایی زوم ۳ برابری اپتیکال است. هیچ‌گونه دوربینی در جلوی دستگاه قرار نگرفته است و فلسفه دوربین چرخان ایسوس زنفون 8 فلیپ نیز همین است که کاربر بتواند از صفحه نمایش یکپارچه و توانایی ثبت تصاویر و فیلم‌برداری با دوربین اصلی گوشی لذت ببرد.

Asus Zefone 8 Flip به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است و به همراه ۸ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1 عرضه خواهد شد. ایسوس در این مدل علاوه بر پشتیبانی از دو سیم‌کارت درگاه کارت حافظه را نیز افزوده است.

ایسوس زنفون 8 فلیپ

در واقع این گوشی به جز پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ هیچ تفاوتی با زنفون ۷ ندارد. صفحه نمایش امولد ۶.۶۷ اینچی از همان رزولوشن +1080p با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ بهره می‌برد و با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۰۰ هرتز عرضه شده است. همچنین گوریلا گلس ۶ وظیفه محافظت از آن را به عهده دارد. صفحه نمایش ایسوس زنفون 8 فلیپ دارای روشنایی ۷۰۰ نیت است که کمتر از زنفون 8 است ولی همانند برادر کوچک‌تر خود از استاندار +HDR10 پشتیبانی می‌کند و عملکرد فوق‌العاده‌ای در بازتولید رنگ‌ها دارد.

در این مدل حسگر اثر انگشت از بدنه کناری به زیر صفحه نمایش منتقل شده است. با این وجود هنوز شاهد به کارگیری دکمه هوشمند در این گوشی هستیم که می‌توان سه عمل مختلف را روی آن تنظیم کرد.

ایسوس زنفون 8 فلیپ

دوربین اصلی گوشی دارای حسگر ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 و بدون لرزشگیر اپتیکال است. ماژول فوق عریض به یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX363 مجهز شده و دوربین تله فوتو نیز دارای حسگر ۸ مگاپیکسلی آمنی ویژن است که همانند گذشته می‌تواند بزرگنمایی ۳ برابری اپتیکال (فاصله کانونی ۸۰ میلی‌متر) و بزرگنمایی ۱۲ برابری دیجیتال را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

دوربین اصلی می‌تواند اقدام به ضبط ویدیوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه کند. این ارقام برای دوربین فوق عریض برابر با 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و برای دوربین تله فوتو 1080P با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. هر سه دوربین گوشی توسط گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شوند.

ایسوس زنفون 8 فلیپ

انرژی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی توسط هایپرشارژ ۳۰ وات تأمین می‌شود (پشتیبانی از کوییک شارژ ۴ و USB-PD در اینجا نیز وجود دارد). در زمینه ارتباطات بی‌سیم نیز تراشه جدید به کمک دستگاه آمده و از وای فای 6E پشتیبانی می‌شود. در زمینه صدا نیز شاهد حضور کدک aptX Adaptive هستیم.

درست است که ایسوس از جک ۳.۵ میلی‌متری بی‌بهره است اما به اسپیکرهای استریو با آمپلی‌فایرهای اختصاصی NXP مجهز شده است و توانسته گواهی صدای Hi-Res را به دست آورد. اسپیکرهای گوشی درست همانند راگ فون توسط موسسه دیراک بهینه شده‌اند.

ایسوس زنفون 8 فلیپ

ایسوس زنفون 8 فلیپ از امروز برای پیش سفارش در اروپا و تایوان و با قیمت ۸۰۰ یورو در دسترس خواهد بود و جزئیات عرضه آن در کشورهای دیگر به زودی اعلام خواهد شد.

ایسوس زنفون 8 فلیپ همانند برادر کوچک‌ترش از یک شارژر ۳۰ وات در جعبه خود بهره می‌برد. البته مدل فلیپ به همراه یک قاب محافظ خاص نیز عرضه می‌شود که می‌تواند از باز شدن ناخواسته قسمت چرخان در هنگام فعالیت‌های مختلف جلوگیری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*