Fixstars و معرفی اولین درایو SSD شش ترابایتی در جهان

کمپانی ژاپنی Fixstars اولین درایوهای SSD جهان با ظرفیت ۶ ترابایت را رسما معرفی کرد.این شرکت ادعا کرده که این حافظه ها در کنار ظرفیت بالا ، از قیمت مناسبی هم برخوردار می باشند.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

هارد دیسک های معمولی مشکلات بسیاری دارند.سرعتشان پایین است ، عمر کوتاهی دارند ، گرم می کنند و … اما ارزان قیمت هستند. در آنطرف درایو های حالت جامد یا SSD را داریم که در کنار سرعت شگفت انگیزی که دارند ، نه گرم می کنند و نه زود خراب می شوند اما خب ظرفیت کمتری از هارد دیسک ها داشته و قیمت بسیار بالاتری هم دارند.همین دو مشکل آخر است که بسیاری از افراد را مجبور کرده از خیر درایو های SSD بگذرند.اما خب تولید کنندگان هم بیکار ننشسته و دائما به فکر راه حلی برای این مشکلات هستند.

کمپانی ژاپنی Fixstars یکی از همین تولید کنندگان است که اولین درایو SSD شش ترابایتی جهان را معرفی کرده و قرار است این حافظه ها را در ماه جولای به بازار عرضه کند.

این شرکت می خواهد سه مدل درایو SSD با ابعاد ۲.۵ اینچی را در سال جاری عرضه کند.این مدل‌ها ۱۰۰۰M, 3000M و ۶۰۰۰M نام داشته که مدل‌های ۱۰۰۰M, 3000M به ترتیب ظرفیتی ۳ و ۱ ترابایتی داشته و رابطی با سرعت ۶ گیگابیت برثانیه‌ای و حافظه فلش ۱۹ نانومتری دارند.اما مدل ۶۰۰۰M از ظرفیت ۶ ترابایتی برخوردار است و حافظه فلشی ۱۵ نانومتری دارد. سرعت انتقال داده این مدل‌ها انتظار می‌رود ۵۲۰ مگابیت برثانیه بوده و سرعت خواندن نیز ۵۴۰ مگابیت برثانیه باشد.

Fixstars متاسفانه هنوز قیمت این درایو های SSD را اعلام نکرده و برای مشخص شدن این موضوع می بایست تا دو ماه دیگر یعنی زمان عرضه این حافظه ها به بازار صبر کنیم.

منبع : techxplore

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*