گران ترین شاسی بلندهای دنیا

با گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021 آشنا شوید

لیست گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021 منتشر شد. در این لیست نام خودروهایی چون رولزرویس کولینان، لامبورگینی اوروس و پورشه کاین کوپه به چشم می‌خورد.

امروزه در بسیاری از بازارهای جهانی کراس اوورها و شاسی بلندها به جایگاه ویژه‌ای دست پیدا کرده‌اند و در همین راستا خودروسازان بزرگ جهان نیز سعی دارند سبد محصولات خود را با عرضه شاسی بلندهای متنوع گسترش دهند تا بتوانند به فروش بیشتری دست پیدا کنند. در حال حاضر مشتریان می‌توانند شاسی بلندها و کراس اوورهای کوچک، میان‌سایز و پرقدرتی را با بودجه‌های مختلف و بر اساس نیاز خود خریداری کنند، اما ما در این مقاله قصد داریم شما را با گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021 آشنا کنیم. البته خودروهای معرفی شده در این مقاله در رده شاسی بلندهای استاندارد و تولیدی قرار داشته و شامل مدل‌های تیونینگ شده نمی‌شود.

معرفی گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021

1.‌ رولزرویس کولینان

قیمت: ۳۳۵ هزار و ۳۵۰ دلار

گران ترین شاسی بلندهای دنیا

در صدر لیست گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021، رولزرویس کولینان خودنمایی می‌کند. این خودرو در تمام زوایا لوکس به نظر می‌رسد و مشتریان می‌توانند صندلی‌های عقب این شاسی بلند لوکس را در مدل نیمکتی با ظرفیت حمل 3 سرنشین یا در مدل دو صندلی شخصی سفارش دهند. یک پیشرانه 6.75 لیتری V12 توئین توربوی رولزرویس وظیفه تامین نیروی این شاسی بلند را بر عهده دارد که می‌تواند قدرتی برابر با 570 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن‌متر را به تولید برساند. رولزرویس برای این شاسی بلند به شکل استاندارد سامانه چهار چرخ محرک را در نظر گرفته و سرعت آن را نیز به شکل الکترونیکی روی 250 کیلومتر محدود کرده است.

2. بنتلی بنتایگا اسپید

قیمت ۲۵۱ هزار و ۴۲۵ دلار

گران ترین شاسی بلندهای دنیا

این شاسی بلند گران قیمت بریتانیایی در پیشرانه‌های مختلفی قابل سفارش است که نسخه اسپید آن به عنوان قوی‌ترین و گران‌ترین عضو این خانواده محسوب می‌شود. برای نسخه اسپید پیشرانه 6 لیتری W12 توئین توربو در نظر گرفته شده که قادر به تولید قدرتی برابر با 635 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن‌متر است. بنتلی بنتایگا اسپید می‌تواند ظرف مدت 3.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت آن 306 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که با چنین سرعتی توانسته لقب سریع ترین شاسی بلند جهان را از آن خود کند.

3. لامبورگینی اوروس

قیمت: ۲۲۲ هزار دلار

گران ترین شاسی بلندهای دنیا

در حالی که بسیاری از خودروسازان جهان برای نخستین بار به تولید شاسی بلند روی آورده‌اند، لامبورگینی در دهه 80 میلادی اولین شاسی بلند خود را با نام LM002 به تولید رساند. تولید و عرضه شاسی بلند اوروس برای لامبورگینی بسیار حائز اهمیت بود؛ چرا که این شرکت با عرضه آن توانست میزان فروش خود را به میزان چشمگیری افزایش دهد. این خودرو روی پلتفرم مشترک با پورشه کاین و بنتلی بنتایگا به تولید رسیده و باید آن را یک سوپراسپرت بلندقامت دانست. برای این شاسی بلند موتور 4 لیتری V8 توئین توربو در نظر گرفته شده است که می‌تواند قدرتی برابر با 650 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن‌متر را به تولید برساند. لامبورگینی اوروس ظرف مدت 3.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

4. رنجروور اس وی اتوبیوگرافی LWB

قیمت: ۲۱۲ هزار و ۳۵۰ دلار

گران ترین شاسی بلندهای دنیا

قیمت نسخه پایه رنجروور اس وی اتوبیوگرافی LWB حدود 93 هزار دلار است، اما مشتریان برای نسخه پرچمدار آن باید دو برابر قیمت پایه هزینه کنند. البته صرف هزینه 212 هزار دلار برای مشتریان، یک شاسی بلند لوکس با راحتی ویژه را به همراه خواهد داشت. برای این شاسی بلند پیشرانه 5 لیتری V8 سوپرشارژ در نظر گرفته شده است که می‌تواند قدرتی برابر با 565 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

5. استون مارتین DBX

قیمت: ۱۷۹ هزار و ۹۸۶ دلار

گران ترین شاسی بلندهای دنیا

جایگاه پنجم لیست گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021 به استون مارتین DBX تعلق دارد. استون مارتین همانند سایر خودروسازان جهان با معرفی شاسی بلند DBX توانست بخشی از بازار شاسی بلندها را به خود اختصاص دهد؛ چرا که اولین شاسی بلند استون مارتین توانست نگاه بسیاری از مشتریان این برند محبوب را به خود جلب کند و آمار فروش چشمگیری را به ثبت برساند. مشتریان شاسی بلند DBX در حال حاضر فقط می‌توانند آن را در یک نسخه با موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس سفارش دهند که می‌تواند قدرتی برابر با 550 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر را به تولید برساند. البته قرار است در آینده‌ای نزدیک نسخه‌های دیگری از این خودرو مانند هیبریدی یا کوپه نیز تولید و به بازار عرضه شود.

6. مرسدس-مایباخ GLS600

قیمت: ۱۶۱ هزار و ۵۵۰ دلار

گران ترین شاسی بلندهای دنیا

مرسدس-مایباخ GLS600 را باید در واقع نسخه لوکس‌تر مرسدس بنز GLS دانست که برای رقابت با رولزرویس و بنتلی معرفی شده است. مشتریان این شاسی بلند در حال حاضر فقط می‌‌توانند آن را در یک نسخه و با موتور 4 لیتری V8 توئین توربو سفارش دهند که قادر است قدرتی برابر با 588 اسب بخار و گشتاور 730 نیوتن‌متر را به تولید برساند. برای این خودرو قیمت 161 هزار دلاری در نظر گرفته شده که دو برابر گران‌تر از مرسدس بنز GLS است.

7. مرسدس G63 AMG

قیمت: ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ دلار

گران ترین شاسی بلندهای دنیا

جایگاه هفتم لیست گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021 به مرسدس G63 AMG اختصاص دارد. G کلاس مرسدس بنز به عنوان قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شاسی بلند این خودروساز آلمانی محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته توانسته در قالب یک خودرو لوکس نگاه بسیاری را به خود جلب کند. مدل G63 AMG به عنوان قوی‌ترین و گران‌ترین نسخه این خودرو محسوب می‌شود که برای آن موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو در نظر گرفته شده است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 585 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این خودرو علاوه بر اینکه یک شاسی بلند لوکس با راحتی سطح بالا محسوب می‌شود، در بخش آفرود نیز از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره می‌برد.

8. پورشه کاین کوپه توربو S هیبریدی

قیمت: ۱۶۷ هزار و ۵۵۰ دلار

گران ترین شاسی بلندهای دنیا

کاین به عنوان نخستین کراس اوور پورشه توانست برای این خودروساز آمار فروش بسیار بالایی را به ثبت برساند. اخیرا پورشه کاین در نسل سوم خود در قالب یک نسخه کوپه نیز روانه بازار شده است. مشتریان پورشه کاین کوپه می‌توانند پیشرانه‌های مختلفی از آن را سفارش دهند، اما مدل توربو S هیبریدی کوپه با قیمت ۱۶۷ هزار دلار به عنوان گران‌ترین مدل آن محسوب می‌شود. برای این نسخه موتور 4 لیتری V8 توئین توربو در کنار یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده که قادر است قدرتی برابر با 680 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن‌متر را به تولید برساند که پورشه کاین کوپه توربو S هیبریدی با چنین ارقامی به قوی‌ترین عضو از لیست گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021 تبدیل شده است.

9. مازراتی لوانته تروفئو

قیمت: ۱۵۱ هزار و ۴۸۵ دلار

گران ترین شاسی بلندهای دنیا

لوانته به عنوان اولین کراس اوور مازراتی محسوب می‌شود که مشتریان می‌توانند مدل‌های مختلف آن را با پیشرانه‌های متنوع سفارش دهند، اما مشتریان برای خرید قوی‌ترین مدل این کراس اوور باید به سراغ نسخه تروفئو آن بروند. برای این مدل پیشرانه ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی ساخت فراری در نظر گرفته شده است که می‌تواند قدرتی برابر با 590 اسب بخار و گشتاور 730 نیوتن‌متر را به تولید برساند. حداکثر سرعت این خودرو 304 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در حالی که قیمت پایه مازراتی لوانته حدود 76 هزار دلار است، مشتریان برای نسخه تروفئو باید حدود 151 هزار دلار هزینه کنند.

10. بایک BJ90

قیمت: ۱۴۶ هزار و ۶۵۰ دلار

گران ترین شاسی بلندهای دنیا

حضور یک خودرو چینی در لیست گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021 کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما در واقع این خودرو نسل قبلی مرسدس بنز GLS محسوب می‌شود که در قالب یک شاسی بلند چینی روانه بازار شده است. بایک به دلیل سرمایه‌گذاری مشترک با برند دایملر توانسته با استفاده از پلتفرم نسل دوم GLS ، خودرو BJ90 را به تولید برساند. بایک BJ90 در چین با دو موتور V6 و V8 روانه بازار می‌شود که موتور دوم از نوع 4 لیتری توئین توربو بوده و می‌تواند قدرتی برابر با 422 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

11. آلپینا XB7

قیمت ۱۴۲ هزار و ۲۹۶ دلار

گران ترین شاسی بلندهای دنیا

جایگاه آخر لیست گران ترین شاسی بلندهای دنیا در سال 2021 به آلپینا XB7 تعلق دارد. این شاسی بلند از یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو بی ام و بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 620 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن‌متر را تولید کند. این شاسی بلند 7 نفره با وزن 2.6 تن قادر است ظرف مدت 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*