طرح صیانت از فضای مجازی

با طرح صیانت از فضای مجازی ، توییتر و تلگرام رفع فیلتر می‌شوند؟

یکی از نمایندگان مجلس اظهار کرد با تصویب طرح صیانت از فضای مجازی ، نه تنها اینترنت محدود نمی‌شود، بلکه توییتر و تلگرام نیز رفع فیلتر خواهند شد.

جواد نیک بین، نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی، در ارتباط با شایعاتی که درباره طرح ساماندهی شبکه های اجتماعی مطرح شده، عنوان کرد چیزی که به تازگی در رسانه‌ها و در ارتباط با طرح صیانت از فضای مجازی  منتشر شده کاملا کذب است و این طرح هیچ‌گونه تناقضی با صیانت از حقوق شهروندی ندارد. وی ادامه داد چیزی که در فضای مجازی شاهد آن هستید تنها گوشه‌ای از یک طرح در دوره‌های پیشین مجلس است و مجلس یازدهم هیچ نقشی در آن ندارد.

آزادسازی توییتر و تلگرام با تصویب طرح صیانت از فضای مجازی

طرحی که هم‌اکنون آقایان به بحث در خصوص آن می‌پردازند یک طرح ناقص بوده و هنوز کامل نشده است. به گفته نیک بین، مجلس با توسعه فرهنگی به هیچ عنوان قصد ندارد که پلتفرم‌های مجازی را از دسترس مردم خارج کند و حتی با این طرح ممکن است بعضی از پلتفرم‌ها مانند توییتر و تلگرام نیز رفع فیلتر شوند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا این طرح باعث آزادسازی توییتر و تلگرام خواهد شد، عنوان کرد که این مسئله کاملا صحیح است و قصد هیچ‌گونه برخوردی را با وی پی ان‌ها نداریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد که تا به امروز طرح مذکور به نمایندگان ارائه نشده است و تنها چیزی که رای‌گیری در خصوص آن انجام شده، اصل 85 شدن آن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دروغی بیش نیست.
    اینها شروط رفع فیلتر رو نمیگن،
    شرایط رفع فیلتر تلگرام و توییتر و…هم اینه که:

    باید حتما سروراشون رو بیارن ایران،
    مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد بگیرن،
    اطلاعات کاربران رو در اختیار نهادهای امنیتی و نظامی قرار بدن…

    آیا هیچ شرکتی حاضر هست با این شرایط بیاد ایران؟
    بعد هم خواهند گفت که ما شرایط رو براشون فراهم کردیم، اونها خودشون نیومدن..