اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران فعال شد؛ بررسی یک شایعه

از دیروز شایعه شده که پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران فعال شده و امکان استفاده از این سرویس کشور ما میسر شده است. در ادامه به بررسی این شایعه می‌پردازیم.

طرح صیانت از فضای مجازی به شدت کاربران را نگران محدودیت های احتمالی در اینترنت ایران کرده و همین موضوع باعث شده تا اینترنت ماهواره ای استارلینک بر سر زبان ها بیوفتد.

از دیروز شایعه ای در فضای مجازی و همچنین برخی شبکه های تلویزیونی در حال انتشار است؛ مبنی بر اینکه اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران فعال شده و مردم ایران با خرید تجهیزات و پرداخت حق اشتراک ماهیانه، قادر به استفاده از این سرویس در کشور هستند. شایعه ای بی اساس که با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که از بیخ و بن نادرست بوده و به هیچ وجه صحت ندارد!

آیا اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران فعال شده است؟

برای پاسخ به این پرسش راه حل بسیار ساده ای وجود دارد؛ کافیست به سایت رسمی شرکت استارلینک به آدرس Starlink.com مراجعه کنید.

پس ورود به این وب سایت با صحنه بالا مواجه خواهید شد که در واقع فیلدی برای وارد کردن نام شهر یا منطقه محل سکونت شما جهت بررسی پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک و سفارش آن است.

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کند، ما نام 4 شهر ایران را در فیلد مربوطه وارد کردیم و مشاهده می‌کنید که وب سایت استارلینک بر اساس داده هایی که از سراسر جهان در اختیار دارد (هرچند ایران زیاد دقیق و درست وارد نشده) با وارد کرد نام هر شهر یا منطقه در لیست زیر آن پیشنهادهایی برای انتخاب دقیقتر به کاربر ارائه می کند.

متاسفانه همین پیشنهاد ها و عدم آگاهی رسانه های مختلف از علت نمایش آنها باعث شده تا بسیاری به اشتباه افتاده و انتشار اخبار نارست اینگونه نشان داده اند که اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران پوشش داشته و کاربران قادر به سفارش، و استفاده از آن در کشورمان هستند. غافل از اینکه تنها کافی بود پس انتخاب شهر یا منطقه محل سکونت، بر روی دکمه Order Now کلیک کنند تا ببیند که ماهواره های استارلینک هنوز در هیچ کدام از مناطق ایران پوشش ندارند.

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پس از وارد کردن نام هرکدام از شهر های ایران در فیلد مربوطه و کلیک بر روی گزینه Order Now به صفحه بالا منتقل شده و با پیغامی که در تصویر مشاهده می کنید روبرو خواهید شد. ترجمه متن بالا به شرح زیر است:

استارلینک هنوز در منطقه شما در دسترس نیست اما ما با پرتاب ماهواره های بیشتر ، همچنان در حال گسترش مناطق تحت پوشش خود هستیم. لطفاً برای بررسی پوشش، در آینده منطقه خود را دوباره بررسی کنید.

بله، متاسفانه همانگونه که ملاحظه می‌کنید، در حال حاضر استارلینک در ایران پوشش نداشته و تمام اخبار مربوط به این موضوع نادرست و کاملا غیر علمی منتشر شده است.

به هر حال، امیدواریم که مسئولین کشور متوجه حساسیت موضوع، و چالش هایی که با طرح صیانت برای مردم ایجاد کرده اند شده و هیچگاه شاهد محدودیت در اینترنت کشور نباشیم تا مجبور نباشیم اینگونه به دنبال راه های جایگزین برای استفاده از اینترنت بگردیم!

همچنین بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینا فقط ترسشون از اینترنت،آگاهی مردم از ظلم و ستم و دروغ هایی هست که چند دهه ست خورد مردم میدن هست

  2. بالاخره میاد.کور شود هر آنکس نتوان دید