همایش سنجش و ایمنی پرتوهای یون‌ساز

برگزاری ششمین همایش سنجش و ایمنی پرتوهای یون‌ساز و غیر یون‌ساز با حمایت ایرانسل

ششمین همایش سنجش و ایمنی پرتوهای یون‌ساز و غیر یون‌ساز به صورت آنلاین و با حمایت ایرانسل طی روزهای 13 و 14 مرداد 1400 برگزار می‌شود.

ششمین همایش سنجش و ایمنی پرتوهای یون‌ساز و غیر یون‌ساز (IRANRMS2021) طی روزهای 13 و 14 مرداد 1400 توسط مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز با همکاری انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران و دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی به شکل آنلاین برگزار خواهد شد که اپراتور ایرانسل به عنوان حامی طلایی از این همایش حمایت خواهد کرد.

حمایت ایرانسل از ششمین همایش سنجش و ایمنی پرتوهای یون‌ساز و غیر یون‌ساز

از محورهای این همایش می‌توان به مواردی چون دزیمتری پرتوهای یون‌ساز، تأثیر پاندمی کرونا بر حفاظت پرتویی، کدهای محاسباتی در فیزیک بهداشت، حفاظ‌سازی، رادیوبیولوژی، ارزیابی تطابق دستگاه‌های پرتوساز ساخت داخل با استانداردها، سنجش و ایمنی پرتوهای غیر یون‌ساز، اثرات بیولوژیکی و حفاظ‌گذاری و نیز تکنولوژی 5G، چالش‌ها و حفاظت اشاره کرد. همچنین طی این همایش آنلاین دو روزه، 20 کارگاه آموزشی، سخرانی و پنل تخصصی با محوریت پرتورهای یونساز و غیریونساز برگزار می‌شود.

اپراتور ایرانسل قصد دارد در روز پایانی این همایش طی یک نشست تخصصی آنلاین با نام «تکنولوژی 5G، کاربردها و چالش‌ها»، با نمایندگانی از جمله دکتر حسن بولوردی، معاون فنی و مهندسی ایرانسل و مهندس ابوالقاسم افشار، مدیر ارشد فنی رگولاتوری و متابعت از مقررات در این همایش حضور پیدا کند.

این نشست از ساعت 14 تا 16 روز پنجشنبه 14 مرداد 1400 به شکل آنلاین با موضوع «نسل جدید تلفن‌های همراه 5G، کاربردها و چالش‌های ایمنی تابشی» با حضور نمایندگان سازمان انرژی اتمی، نمایندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، متخصصان علمی و دانشگاهی و نمایندگان اپراتورهای تلفن‌همراه برگزار خواهد شد.

گفتنی است اپراتور ایرانسل همواره تجهیزات ارتباطی که منطبق با استانداردهای جهانی و ملی حفاظت در برابر اشعه باشد را مورد استفاده قرار می‌دهد و همچنین شبکه ایرانسل، تحت نظارت سازمان انرژی اتمی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مراکز دانشگاهی مربوطه قرار داشته و رعایت موازین ایمنی آن به شکل دوره‌ای توسط مراجع فوق مورد پایش و تایید قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*