سگ رباتیک شیائومی

سگ رباتیک شیائومی سایبرداگ برای رقابت با رقیبش در Boston Dynamics معرفی شد

سگ رباتیک شیائومی رونمایی شد. شیائومی سایبرداگ – Xiaomi CyberDog از ماژول انویدیا Jetson Xavier NX در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد و ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد.

شیائومی اگر بخواهد می‌تواند به راحتی ما را غافل‌گیر کند. برای مثال ۵ سال پیش هیچکس انتظار معرفی گوشی می میکس را نداشت و امروز نیز یک محصول شگفت انگیز دیگر از این شرکت رونمایی شد. سگ رباتیک شیائومی سایبرداگ یک روبات چهارپا است که می‌توان آن را نسخه چینی ربات اسپات شرکت Boston Dynamics دانست.

مشخصات و ویزگی‌های سگ رباتیک شیائومی سایبرداگ

سگ رباتیک شیائومی

شیائومی در سگ رباتیک خود از ماژول انویدیا Jenson Xavier NX بهره می‌برد تا شاهد عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه هوش مصنوعی باشیم. این سیستم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD قرار گرفته است.

همچنین شاهد استفاده از دوربین‌ها، میکروفون‌ها و حسگر‌های زیادی در سر این ربات هستیم که باعث می‌شود درک فضایی داشته باشد. این حسگر‌ها شامل دوربین‌های هوش مصنوعی، دوربین‌های فوق عریض دو چشمی، و ماژول سنجش عمق RealSense D450 اینتل هستند تا ربات مشکلی در گذر از موانع و مکانیابی نداشته باشد.

علاوه بر این سایبرداگ شیائومی توانایی نقشه‌ برداری SLAM (محلی سازی و نقشه برداری همزمان) و ردیابی خودکار را دارد. کاربران می‌توانند این ربات چهارپا را از طریق برنامه موبایل، فرمان صوتی و یک کنترل مخصوص که جداگانه به فروش می‌رسد، کنترل کنند.

سگ رباتیک شیائومی

تنها برخی گوشی‌های شیائومی از جمله ردمی K40 گیمینگ ادیشن، ردمی کی 40، ردمی کی 30 5G، ردمی 10X پرو، ردمی 10X و می میکس 2S از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؛ اما شرکت سازنده اعلام کرد که در آینده شاهد پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتری خواهیم بود.

سگ رباتیک شیائومی از یک موتور قدرتمند بهره می‌برد که به آن اجازه می‌دهد حرکات مختلفی از جمله دویدن، پریدن، چرخیدن به راست یا چپ و خم شدن به سمت جلو را انجام دهد. سگ روباتیک شیائومی همچنین می‌تواند پشتک وارو بزند، قل بخورد و روی پاهای پشتی خود بایستد.

شیائومی CyberDog دارای سرعت ۳.۲ متر بر ثانیه است و ۳ کیلوگرم وزن دارد. سیستم XiaoAI شیائومی نیز در این ربات قرار گرفته است تا بتوان از آن برای کنترل کردن گجت‌های خانه هوشمند سازگار همچون تلویزیون، جاروبرقی، کولر و دستگاه تصفیه هوا استفاده کرد.

قیمت CyberDog

سگ رباتیک شیائومی

سگ رباتیک بوستون داینامیکس ۷۴۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ اما شیائومی برچسب قیمتی ۱۵۴۱ دلاری را برای محصول خود در نظر گرفته است. البته تفاوت‌های زیادی بین این دو ربات وجود دارد؛ اما اگر همیشه به دنبال رباتی مشابه با Spot بودید، سگ رباتیک شیائومی سایبرداگ می‌تواند گزینه مقرون به صرفه و مناسبی برای شما باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*