گوگل Maps از پس آفلاین هم کار می کند

دیشب ساندرای پیچای در کنفرانس آی او گفت : ” گوگل می خواهد سرویس های خود را در اختیار تمام مردم دنیا قرار دهد “.منظور از این سخن اشاره به محدودیت و یا عدم دسترسی به اینترنت در برخی نقاظ جهان است.از این رو گوگل تصمیم گرفته تا امکان استفاده آفلاین از سرویس های خود را فراهم کند.این شرکت پیش‌از این پشتیبانی از نمایش آفلاین را در یوتیوب و کروم قرار داده بود و حالا سرویس نقشه Google Maps هم قرار است با این ویژگی در دسترس قرار بگیرد.

Google-IO-2015-_1107.0

ساندر پیچای شب گذشته اعلام کرد که به زودی امکان جستجوی آفلاین یا بدون نیاز به اینترنت را به برنامه Maps خود اضافه خواهد کرد.هم‌اکنون می‌توانید نقشه‌ها را به‌صورت آفلاین در Google Map ذخیره کنید ولی باقابلیت جدید خواهید توانست مسیریابی را نیز در حالت آفلاین استفاده کنید.در کنار این ویژگی استثنایی، گوگل قابلیت راهنمای صوتی آفلاین را نیز به سرویس نقشه خود اضافه می‌کند.

متاسفانه اطلاعاتی از زمان دقیق به روز رسانی این سرویس اطلاعاتی منتشر شده و گوگل تنها اشاره کرده که این بروزرسانی را تا پایان سال انجام خواهد داد.

Google-IO-2015-_1108.0

گوگل در گذشته نیز یوتیوب آفلاین را برای کشورهای هند، اندونزی، فیلیپین و ویتنام راه اندازی کرده بود. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد که ویدیوهای دلخواه را دانلود و تا ۴۸ ساعت در دستگاه‌هایشان داشته باشند. گوگل مشخص نکرده که آیا چنین محدودیت‌هایی در سرویس نقشه آن نیز وجود خواهد داشت یا خیر.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*