تبلت های قاچاق

آنتن تبلت های قاچاق 30 روز پس از روشن شدن در شبکه قطع می‌شود

سامانه همتا به کاربران توصیه کرد پیش از خرید تبلت حتما فرایند استعلام اصالت را انجام دهند؛ چرا که آنتن تبلت های قاچاق 30 روز پس از روشن شدن در شبکه قطع خواهد شد.

از تاریخ 9 مرداد 1400 فاز دوم رجیستری برای تمام برندهای تبلت سیم کارت خور آغاز شد. از این رو سامانه همتا به کاربران توصیه کرد پیش از خرید تبلت حتما فرایند استعلام اصالت را انجام دهند؛ چرا که آنتن تبلت های قاچاق 30 روز پس از روشن شدن در شبکه قطع خواهد شد. همچنین پس از این که سیم کارت در تبلت قرار گرفت و کاربر دستگاه را روشن کرد، این موضوع به شکل پیامک با سرشماره HAMTA به کاربر اطلاع داده خواهد شد.

سودجویی با فروش تبلت های قاچاق

بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی سودجویان به دلیل این که بسیاری از افراد در این زمینه آگاهی لازم را ندارند و با بی‌اهمیت نشان دادن پیامک هشدار سامانه همتا توانستند تبلت های قاچاق را به مردم بفروشند، اما آنتن این تبلت های قاچاق 30 روز پس از روش شدن در شبکه قطع خواهد شد و به همین دلیل حقوق این دسته از کاربران تضییع می‌شود.

در همین راستا سامانه همتا (هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) همانند خریداران گوشی موبایل این بار به خریداران تبلت توصیه کرد تا قبل از خرید، حتما با ارسال شناسه (IMEI) تبلت به کد دستوری #۷۷۷۷* یا سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir فرایند استعلام اصالت را انجام دهند و و از ثبت بودن تبلت و مطابقت برند و مدل اعلامی در پاسخ استعلام با تبلت مورد نظر، مطمئن شوند.

گفتنی است شناسه (IMEI)، یک عدد ۱۵ رقمی بوده که روی جعبه تبلت درج می‌شود و برای مشاهده آن به باز کردن جعبه یا روشن کردن تبلت نیازی نخواهد بود. پس از این که فرایند خرید قطعی شد، خریداران می‌بایست در حضور فروشنده و به کمک کد فعال‌سازی 6 رقمی درج‌شده روی جعبه یا روی کارت گارانتی، از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* یا سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، فرایند رجیستری تبلت را برای سیم کارت خود در سامانه همتا انجام دهند.

سامانه همتا توصیه کرد تا خریداران حتما محصولات خود را از فروشگاه‌های معتبر خریدای کنند و پس از خرید فاکتور استاندارد دارای شناسه (IMEI) و مهر فروشگاه را دریافت نمایند تا اگر به پیگیری در مراجع نظارتی و قضایی نیاز بود بتوان از آنها استفاده کرد. همچین اگر با فروشنده به مشکل برخوردید، امکان ثبت شکایت به شکایت اینترنتی در سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس tazirat135.ir و سامانه ۱۲۴ سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به آدرس http://www.124.ir/complaint/create وجود دارد. این شکایت را از طریق اتحادیه مرتبط در هر استان نیز می‌توان پیگیری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه