سفر به ماه

جف بزوس از ناسا به دلیل همکاری با اسپیس ایکس برای سفر به ماه شکایت کرد

جف بزوس که به عنوان بنیانگذار شرکت فضایی بلو اوریجین شناخته می‌شود، به صورت رسمی از ناسا به دلیل همکاری با اسپیس ایکس برای سفر به ماه شکایت کرد.

مدتی قبل سازمان فضایی ناسا اعلام کرد برای سفر به ماه با شرکت اسپیس ایکس قرارداد 2.9 میلیارد دلاری را به امضا رسانده و از آن زمان تاکنون جف بزوس، بنیانگذار شرکت فضایی بلو اوریجین سعی داشت تا به ناسا بگوید این قرارداد ناعادلانه بوده و به جای اسپیس ایکس با بلو اوریجین قرار داد امضا کند. اکنون پس از این که جف بزوس در متقاعد کردن ناسا موفق نبود، سرانجام تصمیم گرفت تا به شکل رسمی از ناسا شکایت کند.

بلو اوریجین به دنبال امضای قرار داد با ناسا برای سفر به ماه

بلو اوریجین در حالی از ناسا شکایت کرد که بسیاری از کارشناسان بر این باورند این شکایت بلو اوریجین باعث می‌شود آینده برنامه‌های فضایی این شرکت با ناسا به مشکل مواجه شود. همچنین برخی پیش‌بینی کردند این شکایت روی قراردادهای دولتی بلو اوریجین در آینده نیز تاثیر خواهد گذاشت.

جف بزوس مدتی قبل با پیشنهاد پرداخت 2 میلیارد دلار به ناسا سعی داشت این قرارداد را از اسپیس ایکس پس بگیرد. این شکایت شرکت بلو اوریجین در دادگاه دعاوی فدرال ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است. البته دعوای حقوقی ناسا و بلو اوریجین باعث می‌شود تلاش‌های اسپیس ایکس به تعویق بیفتد. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس مدتی قبل اعلام کرد ماموریت سفر به ماه تا قبل از سال 2024 میلادی انجام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*