آيفون X اپل / سقوط از هواپیما

آيفون X اپل از پرش آزاد 3/35 کیلومتری جان سالم به در برد

یک گوشی آيفون X اپل – iPhone X از ارتفاع 3352 متری سقوط کرده؛ اما در کمال تعجب سالم است. این اتفاق در حین پرواز با یک هواپیمای شخصی رخ داده است.

حتما تاکنون بررسی‌های زیادی را دیده‌اید که در آنها گوشی‌های مختلف را از ارتفاع نهایتا چند متری رها می‌کنند تا مقاوتشان را بسنجند. این بررسی‌ها در مورد آیفون X اپل نیز انجام شده است؛ اما داستان امروز با همه دراپ تست‌ها (Drop test) فرق دارد.

پرش آزاد آیفون X اپل از ارتفاع ۳/۳۵ کیلومتری

صاحب آیفون مورد نظر دیوید نام دارد و از علاقه‌مندان به پرواز با هواپیمای کوچک DA40 است. این هواپیما دارای یک کاناپی بزرگ از جنس نوعی طلق شفاف است و در بخش کناری نیز پنجره‌های کوچکی وجود دارند که می‌توان در طول پرواز باز کرد.

دیوید اغلب اوقات پنجره‌های کناری را باز می‌کرد تا از مناظر مختلف عکس بگیرد؛ زیرا طلق جلویی نما را خراب می‌کرد. ابن کار همچنین گاهی اوقات برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد بخش‌های الکترونیکی داخل هواپیما ضروری جلوه می‌کرد.

آيفون X اپل / ابر

در آن روز دیوید در حال پرواز از کلرادو اسپرینگز به سمت خانه خود در آتلانتا بود. حدود ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر بود و پرواز در ارتفاع ۱۱ هزار پایی بر فراز مزارع بزرگ حس خوبی را به وی منتقل می‌کرد. همین موقع بود که دیوید متوجه ترکیب زیبایی از ابر‌ها شد و تصمیم گرفت از آنها عکس بگیرد.

البته او می‌دانست که هواپیما در حال حرکت با سرعت ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت است و اگر بیش از حد نزدیک شود، جریان هوا گوشی را از دستش می‌رباید؛ با این وجود تصمیم گرفت که از نمای زیبایی که می‌دید عکس بگیرد. در همین حین هواپیما دچار تربولانس شد و به لرزش درآمد. همین اتفاق کافی بود تا گوشی اپل آيفون X از دست دیوید جدا شده و بیفتد.

در ابتدا به خاطر این اتفاق ناراحت بودم، ولی کمی بعد با خودم گفتم که ۴ سال از عمر آيفون X گذشته و دیگر وقتش بود که یک گوشی 5G بخرم.

دیوید در نهایت ساعت ۱۰ شب به آتلانتا رسید و روز بعد آيفون 6s قدیمی خود را برداشت و به نزدیک‌ترین دفتر AT&T رفت تا یک سیم کارت موقت خریداری کند. دیوید دیگر امیدی به گوشی قبلی خود نداشت و تصمیم گرفت با استفاده از iPhone 6s و برنامه Find My iPhone آن را غیر فعال کند؛ اما در کمال تعجب متوجه شد که آيفون X آخرین بار در ساعت ۹:۳۹ دقیقه شب قبل اطلاعات مکانی خود را مخابره کرده است.

آيفون X اپل / آیفون 6 اس

اپل آیفون 6s

کنجکاوی دیوید هر لحظه بیشتر شد تا اینکه تصمیم گرفت پروازی به مدت دو ساعت و نیم به ایالت آرکانزاس داشته باشد تا بلکه بتواند گوشی را پیدا کند. او مطمئن بود که گوشی کاملا خرد شده است و تنها احتمال کمی می‌داد که باتری توانسته باشد از این پرش آزاد ۳ کیلومتری جان سالم به در برده باشد.

پس از فرود آمدن، وی به سمت مزرعه سویایی که گوشی در آن افتاده بود، حرکت کرد؛ اما نه تنها مسیر رسیدن به آن دشوار بود بلکه بوته‌های سویا نیز متراکم و بلند بودند و گشتن در میان آنها کار آسانی نبود.

آيفون X اپل / مزرعه سویا

دیوید توانست با استفاده از آیفون 6s به موقعیت مکانی دقیق اپل آيفون X برود؛ ولی دقت فناوری GPS خیلی بالا نیست و  وی باز هم می‌بایست گوشی خود را در یک شعاع ده متری پیدا کند که کار راحتی نبود.

هیچ ابزاری همراهم نبود و به همین خاطر شروع به لگد زدن بوته‌ها از پایین کردم. دمای بالای هوا و همراه نداشتن نوشیدنی واقعا من را کلافه کرده بود و پاهایم نیز به خاطر برخورد با سویاها خون آمده بودند.

از آنجایی که باتری گوشی شب قبل تمام شده بود، ویژگی Play Sound برنامه Find My iPhone نیز کمکی نکرد. پس از یک ساعت جستجو دیوید دیگر امیدی به پیدا کردن آیفون ایکس خود نداشت و می‌خواست برگردد که ناگهان یک شیء درخشان توجهش را به خود جلب کرد.

آيفون X اپل

اپل آيفون X

گوشی را برداشتم ولی حتی کوچکترین خراشی رویش نبود. تنها کمی خاک روی قاب محافظ نشسته بود. نمایشگر نیز سالم بود؛ اما آیا گوشی کار می‌کرد؟

گوشی روشن نمی‌شد که البته با توجه به تمام شدن باتری قابل پیش‌ بینی بود. دیوید سپس با عجله به سمت ماشین اجازه‌ای خود رفت و گوشی را به شارژ زد. تنها چند ثانیه طول کشید تا گوشی واکنش نشان دهد و لوگو شارژ ظاهر شود. دیوید در ابتدا کمی تردید داشت و چند روز دیگر نیز با گوشی کار کرد؛ اما آيفون X اپل واقعا جان سال به در برده بود و به خوبی کار می‌کرد.

البته مشخص نیست آسیب ندیدن iPhone X بیشتر به خاطر کیفیت ساخت خود گوشی بوده یا اینکه قاب محافظ برند OtterBox نقش مهم‌تری ایفا کرده است.