خودروهای هوشمند

هواوی مجوز خرید تراشه خودروهای هوشمند را از آمریکا دریافت کرد

شرکت چینی هواوی که یک مشتری بزرگ و استراتژیک برای شرکت‌های آمریکایی محسوب می‌شود، موفق شد مجوز خرید تراشه خودروهای هوشمند را از آمریکا دریافت کند.

مجوز خرید تراشه خودروهای هوشمند برای شرکت هواوی صادر شد. Huawei یکی از بزرگترین برندهای جهان در زمینه تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی محسوب می‌شود و به همین دلیل مشتری بزرگ، استراتژیک و تاثیرگذاری برای شرکت‌های آمریکایی است. کسب و کار این شرکت‌ها بدون حضور هواوی آسیب بزرگی می‌بیند و در همین راستا به تازگی دولت ایالات متحده آمریکا به سازندگان تراشه اجازه داد تا چیپست‌های لازم برای خودرو هوشمند را به هواوی بفروشند.

طبق گزارشی که در خبرگزاری رویترز منتشر شد، سازندگان چیپست برای فروش محصولات مورد استفاده در خودروهای هوشمند به شرکت هواوی، از دولت آمریکا مجوز گرفتند. این اتفاق می‌تواند باعث تقویت جایگاه هواوی در بازار خودروهای هوشمند و راهکارهای مورد استفاده در آن شود و به این ترتیب حضور این کمپانی بزرگ چینی در زمینه ارائه محصولات و فناوری‌های خودروهای مدرن پررنگ‌تر خواهد شد.

هنوز این خبر به صورت رسمی از سوی شرکت هواوی تایید نشده، اما سخنگوی Huawei به تازگی تاکید کرد که این شرکت در تلاش است تا به ارائه‌دهنده شماره یک اجزای هوشمند به کار رفته در ساخت خودروهای نسل جدید تبدیل شود. همچنین هواوی به دنبال این است که برای خلق محصولات بهتر و هوشمندتر به خودروسازان بزرگ جهان کمک کند. این کمپانی چینی هم‌اکنون نیز در بازار راهکارهای هوشمند در صنعت خودروهای مدرن فعالیت می‌کند و شاهد همکاری آن با شرکت‌های مشهور صنعت خودروسازی هستیم.

برنامه‌های بلندمدت هواوی در حوزه خودروهای هوشمند

هواوی اعلام کرده تمایلی برای خرید سهام خودروسازان مشهور ندارد، اما در عوض قصد دارد محصولات و راهکارهای هوشمند به کار رفته در خودروهای مدرن را فراهم کند. طبق برخی اخبار منتشر شده، هواوی می‌خواهد سرمایه‌گذاری ۵ تریلیون دلاری را در بازار خودرو داشته باشد که این امر می‌تواند جایگاه این برند در داخل چین و خارج از آن را به طور چشمگیری بهبود ببخشد.

خودروهای هوشمند

خودروهای امروزی از مفهوم کلاسیک خود دورتر شده‌اند و برخی صاحب‌نظران این حوزه معتقدند که این روزها خودرو یک کامپیوتر چرخ‌دار است. هواوی نیز این واقعیت را در نظر گرفته و به یکی از ارائه‌دهندگان فناوری‌های هوشمند در خودروهای الکتریکی تبدیل شده و برنامه‌های بلندمدتی برای فعالیت در این حوزه دارد. مدتی پیش خبر همکاری هواوی با دو شرکت بزرگ سازنده خودرو در چین یعنی چانگان و کتل منتشر شد و این شرکت‌ها با همکاری یکدیگر، برند خودروی Avita و نخستین خودرو مشترک خود با نام Avita E11 را معرفی کردند. خودرو هوشمند آویتا ای ۱۱ به تکنولوژی‌ها و راهکارهای پیشرفته هواوی مجهز شده است.

هواوی به یکی از برندهای پیشتاز در عصر هوشمند امروزی تبدیل شده و در حوزه‌های مختلف مانند گوشی های هوشمند تا خانه و اتومبیل هوشمند فعالیت موثر و پررنگی دارد. همچنین سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های بلندمدت این شرکت چینی نشان‌دهنده این موضوع است که هواوی به زودی یکی از بازیگران اصلی این عرصه می‌شود و مشکلات و موانع موجود را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*