شبکه پرسرعت اینترنت

تمام روستاها تا پایان سال 1401 از شبکه پرسرعت اینترنت بهره‌مند خواهند شد

عیسی زارع پور، وزیر جدید ارتباطات عنوان کرد که تا پایان سال بعد تمام روستاهای محروم از شبکه پرسرعت اینترنت بهره‌مند خواهند شد.

عیسی زارع پور،‌ وزیر جدید ارتباطات در روز 4 شهریور ماه وارد دفتر کار خود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و سکان هدایت را از وزیر قبلی ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی تحویل گرفت. زارع پور در جریان جلسه‌ خوش‌آمدگویی که برای او برگزار شد عنوان کرد رأی بالای نمایندگان باعث می‌شود که مسئولیت ما بیشتر بشود و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا بتوانیم به بهترین حالت ممکن جواب این اعتماد را بدهیم.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر زندگی مردم وابسته به طور صد در صدی به فضای مجازی شده است بیان کرد این فضا دارای آسیب‌ها و فرصت‌هایی است که باید با یک برنامه‌ریزی درست آسیب‌های آن را مدیریت کرد و علاوه بر این از فرصت‌های آن نیز به طور حداکثری بهره برد. البته باید گفت که در این راستا تاکنون تلاش‌های بسیاری صورت گرفته، اما این کافی نیست و باید همچنان به تلاش ادامه داد.

تأثیرپذیری مردم از فناوری اطلاعات

شبکه پرسرعت اینترنت

 

عیسی زارع پور در ادامه با بیان این که فناوری اطلاعات در حال حاضر نقش یک فناوری اجتماعی را بازی می‌کند، بیان کرد مردم از این فناوری تأثیرپذیری زیادی دارند و تمام مردم از تصمیم‌های اتخاذ شده در این حوزه تأثیر می‌پذیرند. وی ادامه داد تا امروز تمام مسئولان وزارت ارتباطات تلاش بسیاری را برای رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی شده انجام داده‌اند و از امروز به بعد نیز باید همچنان به منظور برطرف کردن دغدغه‌های مردم به تلاش‌ها ادامه داد.

فرصت‌های موجود در فضای مجازی چند برابر آسیب‌های آن است

شبکه پرسرعت اینترنت

زارع پور در ادامه عنوان کرد که فرصت‌های موجود در فضای مجازی چند برابر آسیب‌های آن است که نگاه این چنینی به این فضا می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت‌های چشم‌گیر در حوزه فناوری اطلاعات شود. مردم توقع دارند که مشکلاتشان به وسیله این فناوری به حداقل رسیده و از بین برود و این نظام به منظور جلب رضایت آن‌ها پیشرفت روزمره کند.

وی ادامه داد باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا مردم بتوانند از این فناوری سود حداکثری ببرند که برای دست‌یابی به این مهم باید تمام دستگاه‌های مربوطه نهایت همکاری را به جا بیاورند. زارع پور با اشاره به این که نباید زحمات مدیران پیشین را نادیده گرفت،‌ بیان کرد مهندس آذری جهرمی تلاش‌های بسیاری را برای پیشرفت این حوزه انجام داده به طوری که در حال حاضر و با وجود شرایط کرونایی تعداد زیادی از روستاها و مناطق محروم به شبکه پرسرعت اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند.

اتصال روستاها به شبکه پرسرعت اینترنت تا پایان سال آینده

به گفته زارع پور، روستاهایی که تاکنون از اینترنت بی بهره مانده‌اند نیز تا پایان سال بعد به شبکه پرسرعت اینترنت متصل خواهند شد. وی افزود دسترسی تمام مردم به اینترنت منجر به قوی‌تر شدن نظارت‌های مردمی می شود و با وجود مخالفت‌هایی که در سال‌های قبل با این امر وجود داشت،‌ هم‌اکنون تمام افراد از مزیت‌های این اقدام به خوبی آگاه هستند. لازم به ذکر است که ما برای انجام بهتر کارها در ادامه از تجربیات مهندس جهرمی و مدیران ایشان بهره خواهیم برد و به آن‌ها نیاز داریم.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر قبلی ارتباطات در آغاز این جلسه ضمن تبریک و خوش‌آمدگویی به عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم اظهار کرد از خداوند بزرگ بسیار ممنونیم که این فرصت را برای ما مهیا کرد تا بتوانیم در سنین جوانی به مردم بزرگ ایران خدمت‌گذاری کنیم. کار و تلاش برای مردم هرگز من و تیمم را خسته نکرده و تا روز گذشته نیز همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دادیم.

شبکه پرسرعت اینترنت

آذری جهرمی در ادامه با تشکر از رئیس جمهور پیشین، مجلس و همکاران خود عنوان کرد که تمام تلاش ما در راستای جلب رضایت مردم صورت گرفت و خداوند نیز از رضایت مردم خوشنود می‌شود. وی ادامه داد در حال حاضر فرصت ما به پایان رسیده و از خداوند ممنون هستیم که این وظیفه را به شخصی کاربلد و تحصیل کرده تحویل می‌دهیم.

آذری جهرمی در ادامه با اشاره به این که تمام مدیران سازمان‌ها و معاونان از سه ماه پیش به منظور تحویل کارها و گزارش فعالیت‌های خود به طور کامل آماده شده‌اند بیان کرد که تمام معاونان برای کسب آگاهی تیم شما از تمام مسائل و به منظور انجام صحیح کارها آماده ارائه گزارش در این حوزه هستند.

آذری جهرمی در ادامه با اشاره به تحول‌های صورت گرفته گفت ارائه شیوه‌های تازه در راستای حل مشکلات یکی از جنبه‌های مثبت تحولات است. وزیر پیشین ارتباطات با اشاره به این که خدمت‌گذاری در نظام اسلامی همانند دوی امدادی است عنوان کرد وظیفه سپرده شده به ما با تمام جنبه‌های آن به شما تحویل داده شده و ما آرزومندیم که به موفقیت روزافزون دست پیدا کنید.

سید حسین دهدشتی، معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات در جریان این جلسه به نمایندگی از تمام دست اندرکاران این وزارت‌خانه،‌ از وزیر اسبق ارتباطات تقدیر و تشکر کرد و همچنین به وزیر ارتباطات دولت سیزدهم تبریک و خوش‌آمدگویی گفت. در پایان این جلسه نیز مهندس جهرمی به همراه دکتر زارع پور به منظور تحویل صندلی وزارت وارد اتاق وزیر شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*