مدیاتک چیپست ۸ هسته ای جدید Helio P10 را معرفی کرد

کمپانی مدیاتک امروز در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵ از چیپست میان رده جدید خود با نام Helio P10 رونمایی کرد.Helio P10 قرار است جایگزین چیپ MT6752 این کمپانی شود که پیش از این در گوشی هایی زیادی نظیر Meizu m1 note، Lenovo A7000 و اکسپریا سی ۴ سونی استفاده شده بود.

این چیپست مجهز به پردازنده ۸ هسته ای ۶۴ بیتی است که از هشت هسته پردازشی Cortex-A53 تشکیل شده است. در این میان، چهار هسته با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با سرعت کلاک پایین‌تر وظیفه پردازش اطلاعات را برعهده دارند. این محصول جدید به پردازنده گرافیکی Mali-T860 نیز مجهز است که می تواند در افزایش پهنای باند حافظه بسیار موثر باشد.مودم Cat.6 LTE بکار رفته شده در این محصول می تواند سرعت دانلود را تا ۳۰۰Mbps افزایش دهد این در حالی است که سرعت دانلود اطلاعات در مودم قبلی یعنی Cat 4 برابر ۱۵۰Mbps بود. همچنین، این مودم قادر است کارایی دستگاه را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

کیفیت صدای بالای این پردازنده را می توان از دیگر ویژگی های بارز آن دانست به گونه ای که نسبت سیگنال به نویز آن ۱۱۰ دسیبل و نسبت انحراف هارمونی کلی آن ۹۵ دسیبل است.عملکرد این محصول به گونه ایست که می تواند مصرف باتری دستگاه را تا ۳۰ درصد کاهش دهد و گفته می شود این چیپست در سه ماهه سوم سال جاری در اختیار تولیدکنندگان دستگاه ها قرار خواهد گرفت و احتمال می رود که تا پایان سال دستگاه هایی با این چیپست روانه بازار شوند.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*