آپدیت ویندوز 11

پیش از آپدیت ویندوز 11 به محض انتشار، بهتر است کمی صبر کنید

اگر قصد انجام آپدیت سریع ویندوز 11 را دارید بهتر است کمی صبر کنید. در این مقاله دلایل گوناگون صبر کردن و عدم انجام سریع آپدیت ویندوز 11 را بیان خواهیم کرد.

معرفی ویندوز 11 توانست کاربران زیادی را در سراسر جهان غافلگیر کند و دلیل مهم این مسئله را می‌توان تغییرات گسترده در بخش‌های گوناگون آن عنوان کرد. شرکت مایکروسافت در گذشته ویندوز 10 را به عنوان آخرین نسخه از ویندوز معرفی کرده بود، اما در حال حاضر نسخه کاملا متفاوتی از ویندوز را به منظور جلب رضایت کاربران منتشر کرده است. بروزرسانی‌های ویندوز 11 را می‌توان شامل بهبود و تغییرات گسترده در UI بخش‌های مختلف عنوان کرد، اما در کنار مزایای گسترده ویندوز جدید مایکروسافت نمی‌توان از معایب آن هم چشم‌پوشی کرد. در ادامه قصد داریم هشدارهایی پیرامون بروزرسانی ویندوز 11 برای کسانی که قصد دارند در زمره نخستین کاربران استفاده‌کننده از سیستم عامل جدید مایکروسافت باشند، ارائه کنیم تا از هرگونه مشکل احتمالی فاصله بگیرند.

ویندوز 11 به صورت مرحله‌ای عرضه می‌شود

آپدیت ویندوز 11 - 1

در صورتی که دارای سیستم جدید (حداقل مجهز به پردازنده نسل هشتم اینتل یا AMD Zen+) مجهز به ویندوز 10 هستید و قصد دارید بروزرسانی ویندوز 11 را انجام دهید، بهتر است بدانید که آپدیت به صورت مرحله‌ای و از طریق بخش Windows Update انجام خواهد شد؛ بنابراین می‌توان گفت ویندوز 11 به صورت مرحله‌ای و در طول چند روز یا چند هفته در دسترس شما قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که این کار به منظور تشخیص زودهنگام مشکلات احتمالی انجام می‌شود و به مایکروسافت اجازه می‌دهد قبل از بروزرسانی سایر کاربران، توانایی حل مشکل را داشته باشد. در صورتی که رایانه شما توسط ویندوز 11 پشتیبانی نشود، می‌توانید بروزرسانی را به صورت دستی با استفاده از ISO انجام دهید. با این حال، مایکروسافت شما را از انجام کار منع نمی‌کند، اما احتمال بروز مشکل و عدم دریافت پشتیبانی لحظه‌ای وجود دارد. در صورتی که قصد دارید ویندوز 11 را روی سیستم‌های قدیمی خود نصب کنید، بهتر است این موضوع را مدنظر قرار دهید.

گاهی وقت‌ها صبر کردن می‌توانید مفید باشد

آپدیت ویندوز 11 - 2

با توجه به توضیحات ارائه شده، بهتر است چند هفته صبر کنید تا نسخه جدید ویندوز 11 در دسترس قرار گیرد. در صورتی که مایکروسافت هم انتشار نسخه پایدار و بدون نقص ویندوز 11 را تایید کرد، بد نیست مدت زمان کمی را منتظر بمانید تا نسبت به نتایج مثبت بروزرسانی اطمینان حاصل کنید. این احتمال وجود دارد که برخی از نرم افزارهایی نصب شده، علی‌الخصوص نرم افزارهای قدیمی روی ویندوز فعلی پس از آپدیت ویندوز 11 اجرا نشوند. با این که سابقه مایکروسافت نشان می‌دهد نسخه‌های جدید ویندوز با نرم افزارهای قدیمی سازگاری خوبی دارند، اما همواره درایورهایی هستند که دچار خرابی خواهند شد و در لحظه متوقف می‌شوند؛ این موضوع سابقه طولانی دارد و قطعا ویندوز 11 هم از این قاعده مستثنی نیست، علی‌الخصوص این که نسخه جدید ویندوز با تغییرات گسترده‌ای همراه است. علت اصلی انتشار آپدیت ویندوز 11 به صورت مرحله‌ای برای کاربران را می‌توان رعایت مسئله ذکرشده عنوان کرد. در حقیقت مایکروسافت قصد دارد با انتشار پلکانی و مرحله‌ای ویندوز 11، مشکلات گزارش شده توسط کاربران را حل کند تا بدین ترتیب، میزان نارضایتی و مشکلات احتمالی را تا حد زیادی کاهش دهد.

آیا باید در روز اول، آپدیت ویندوز 11 را انجام دهید؟

آپدیت ویندوز 11 - 3

در صورتی که کماکان آپدیت ویندوز 11 در روز نخست ذهن شما را درگیر کرده است، توصیه می‌کنیم پیرامون این موضوع ذهن خود را درگیر نکنید. از آن جایی که با آپدیت ویندوز 11 در روز نخست ممکن است اتفاقات مختلفی برای برنامه‌های شما رخ دهد و تغییرات گسترده رابط کاربری موجب سردرگمی شما شود، توصیه می‌کنیم به آپدیت ویندوز 11 در روز اول فکر نکنید. در حقیقت توصیه می‌شود مدت زمان دو هفته را برای انجام آپدیت صبر کنید. انجام این کار موجب خواهد شد تا کسانی که آپدیت را در روز نخست انجام داده‌اند و دچار مشکل شده‌اند، گزارش‌ها را به مایکروسافت ارائه دهند و کمپانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع آن‌ها اقدام کند. توجه داشته باشید که مواجه شدن با خطاهای آزاردهنده یا مشکلات رایانه‌ای نمی‌تواند تجربه خوبی برای شما باشد. همچنین توصیه می‌شود از نسخه اولیه ویندوز 11 هم استفاده نکنید؛ این نسخه سرشار از مشکل بوده و البته طبیعی هم به نظر می‌رسد. در صورتی که برخی از مشکلات موجود تا زمان انتشار آپدیت نهایی ویندوز 11 شناسایی نشوند، قطعا ممکن است مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود آورد.

برای کاربرانی که قصد دارند ویندوز 11 را از طریق فایل ISO نصب کنند هم توصیه مشابهی داریم. این گروه از کاربران هم باید منتظر باشند تا نسبت به عدم وجود خرابی‌های احتمالی اطمینان حاصل کنند. در صورتی که قصد دارید خود را به دردسر بیندازید و با ریسک کردن رابطه خوبی دارید، می‌توانید آپدیت ویندوز 11 را در روز نخست انجام دهید، اما اگر تمایل ندارید خود و برنامه‌های موجود در سیستم را دچار مشکلات احتمالی کنید، بهتر است مدت زمان 2 هفته پس از انتشار نسخه نهایی ویندوز 11 صبر کنید و سپس اقدام به نصب آپدیت ویندوز 11 کنید. با این که ویندوز 11 پیشرفت‌های چشمگیر و هیجان‌انگیزی دارد، اما آپدیت آن در سریع‌ترین زمان ممکن نمی‌توان ایده خوبی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*