رنو مگان E-Tech

رنو مگان E-Tech معرفی شد؛ آشنایی با کراس اوور تمام الکتریکی رنو

رنو مگان E-Tech معرفی شد. این کراس اوور تمام الکتریکی رنو در واقع نسخه تولیدی کانسپت مگان eVision محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی رنو فرانسه در نمایشگاه مونیخ 2021 به صورت رسمی از رنو مگان E-Tech پرده برداشت. این خودرو نخستین محصول رنو با لوگو جدید Nouvel R این شرکت محسوب می‌شود. همچنین رنو مگان E-Tech را باید نسخه تولیدی کانسپت مگان eVision دانست که رنو سال قبل از آن پرده‌برداری کرده بود. این کراس اوور جدید رنو نسبت به کانسپت خود تغییرات کمی را تجربه کرده است.

مشخصات رنو مگان E-Tech

رنو مگان E-Tech

طول رنو مگان E-Tech حدود 4.21 متر و فاصله بین دو محور آن نیز 2.70 میلی‌متر اعلام شده است. چراغ‌های باریک سراسری در عقب، تریم طلایی‌رنگ در سپرهای جلو و عقب، خط کمر بالا، سقف کوپه مانند و دستگیرهای در مخفی به عنوان نکات برجسته طراحی این خودرو محسوب می‌شوند. این کراس اوور الکتریکی در نسخه پایه از رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد، اما تیپ‌های بالاتر با رینگ‌های ۲۰ اینچی روانه بازار خواهند شد.

رنو مگان E-Tech

رنو مگان E-Tech را باید به عنوان نخستین محصول رنو که روی پلتفرم CMF-EV توسعه پیدا کرد نیز محسوب کرد؛ البته نیسان آریا نیز از همین پلتفرم بهره می‌برد. محصول جدید رنو از یک پیشرانه الکتریکی با دو خروجی مختلف مجهز است که مدل اول آن قدرتی برابر با 130 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر و مدل دوم آن نیز قدرتی برابر با 218 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. همچنین مدل قدرتمندتر این کراس اوور الکتریکی می‌تواند ظرف مدت 7.4 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر سرعت دست پیدا کند.

رنو مگان E-Tech

رنو طی همکاری با شرکت ال جی باتری‌های لیتیوم یونی NMC جدید را برای رنو مگان E-Tech در نظر گرفته است که وزن آنها به 395 کیلوگرم می‌رسد و بسیار باریک طراحی شده‌اند؛ در واقع ارتفاع این باتری‌ها فقط 110 میلی‌متر است. این باتری‌ها در 2 نسخه 40 کیلووات ساعتی با برد 300 کیلومتر و 60 کیلووات ساعتی با برد 470 کیلومتر عرضه خواهند شد. رنو اعلام کرد شارژرهای خانگی 7.4 کیلووات ساعتی می‌توانند ظرف مدت 8 ساعت شارژ حدود 400 کیلومتر به برد خودرو اضافه کنند، اما با شارژرهای سریع 130 کیلووات ساعتی می‌توان این کار را ظرف مدت 30 دقیقه به انجام رساند.

رنو مگان E-Tech

رنو مگان E-Tech همانند کانسپت‌های قبلی این خودروساز از کابین OpenR بهره می‌برد که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی عمودی بوده و دارای طرح آینده‌نگرانه‌ای است. هرچند برای تیپ‌های پایه این خودرو نمایشگر لمسی کوچک‌تر ۹ اینچی در نظر گرفته شده است. همچنین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو از پردازنده کوالکام اسنپدراگون و سیستم عامل اندروید اتوموتیو با سرویس‌های گوگل بهره می‌برد.

رنو مگان E-Tech

تیپ‌های پایین رده و میانی این خودرو به تریم پارچه روی داشبورد مجهز خواهند بود، اما برای تیپ‌های بالایی روکش چرم مصنوعی در نظر گرفته شده است. ضمن این که تیپ‌ها از تودوزی آلکانترا، نورپردازی تمام LED و تزئینات چوبی نیز برخوردار خواهند بود. برای این خودرو سیستم صوتی استاندارد آرکامی در نظر گرفته شده است، اما مشتریان می‌توانند سیستم پریمیوم هارمن کاردون 410 واتی را سفارش دهند. رنو برای این محصول جدید خود تکنولوژی نیمه خودران سطح دو با نام کمک‌راننده فعال و قابلیت پارک تمام اتوماتیک نیز ارائه کرده است.

رنو مگان E-Tech

رنو مگان E-Tech نسبت به نسخه درون‌سوز خود از ابعاد کوچک‌تری بهره می‌برد، اما به دلیل طراحی ویژه پلتفرم الکتریکی خود می‌تواند فضای داخلی مشابه نسخه درون‌سوز را در اختیار سرنشینان قرار دهد. ظرفیت صندوق بار این خودرو 440 لیتر اعلام شده و زیر کف صندوق نیز مالکان از فضای 22 لیتری برخوردار خواهند بود که برای قرار دادن کابل‌های شارژ در نظر گرفته شده است. این خودرو از ظاهری به شکل کراس اوورها بهره می‌برد، اما با این وجود نسبت به نسخه درون‌سوز خود دارای ۹۰ میلی‌متر مرکز ثقل پایین‌تری بوده و از توزیع یکسان وزن میان محورها، چابکی و هندلینگ بهتری بهره می‌برد.

رنو مگان E-Tech

محصول جدید رنو شرایط رانندگی کم‌ارتفاعی همانند خودروهای سواری را برای رانندگان به همراه خواهد داشت. برای این خودرو سیستم Multi-Sense در نظر گرفته شده و راننده به کمک آن قادر است از میان حالت‌های رانندگی مختلف نظیر اقتصادی، راحت، اسپرت و احساس من حالت دلخواه خود را برگزیند. رنو مگان E-Tech در ElectriCity گروه رنو در شمال فرانسه به تولید خواهد رسید و از فوریه 2022 میلادی روانه بازار خواهد شد. همچنین مشتریان یک ماه پس از خرید می‌توانند این کراس اوور الکتریکی را تحویل بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*