فناوری شارژ‌ از طریق هوا موتورولا

فناوری شارژ‌ از طریق هوا موتورولا را در این ویدیو ببینید؛ شارژ گوشی از فاصله 3 متری

ویدیویی منتشر شده که عملکرد فناوری شارژ‌ از طریق هوا موتورولا را به نمایش می‌گذارد. این فناوری از فاصله ۳ متری گوشی شما را شارژ می‌کند.

آینده همینجاست. با پیشرفت سریع فناوری، احتمالاً به زودی یکی دیگر از طرح‌های مفهومی فیلم‌های علمی-تخیلی به واقعیت نزدیک خواهد شد. قطعاً شما هم تا به حال دنیای بدون سیم را تصور کرده‌اید.

با شروع سال ۲۰۲۱، شیائومی اعلام کرد که در حال کار روی راهکار جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد گوشی خودشان را به معنای واقعی بدون سیم شارژ کنند. غول چینی این فناوری نوآورانه‌اش را 5W Mi Air Charge نامیده است.

این فناوری توسط یک پایگاه مرکزی با ۱۴۴ آنتن کار می‌کند که امواج میلی‌متری را منتشر می‌کند. سپس این امواج توسط ۱۴ آنتن مخصوص تعبیه شده داخل گوشی شما دریافت می‌شوند و به انرژی مورد استفاده توسط باتری داخل گوشی تبدیل خواهند شد.

تلاش موتورولا برای ارائه فناوری شارژ از طریق هوا

اما در حالی که شیائومی سرگرم توسعه فناوری 5W Mi Air Charge خودش است، خبر می‌رسد یکی دیگر از بازیگران دنیای موبایل، شرکت چینی موتورولا نیز در حال کار روی پروژه‌ای مشابه است. گرچه راهکار موتورولا پیشرفته‌تر از راهکار رقیب نیست، اما بهبودیافته‌تر عمل می‌کند.

دانلود ویدیو

موتورولا در اولین تلاش خود توانست فقط از پس محدوده حداکثری ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متری برآید. ضمن این که با مشکل مسدود شدن امواج توسط اجسامی که سر راه قرار داشتند نیز مواجه بود. اما حالا ظاهراً‌ فناوری شارژ‌ از طریق هوا موتورولا می‌تواند به لطف ۱۶۰۰ آنتن از فاصله ۳ متری گوشی شما را شارژ کند. علاوه بر این، سیگنال‌ها دیگر توسط هیچ شیء خارجی مسدود نمی‌شوند یا کمترین تأثیر را روی انتشار امواج خواهند گذاشت.

ویدیویی که منتشر شده نسل جدید فناوری شارژ از طریق هوا موتورولا را نشان می‌دهد. در این ویدیو موبایلی را مشاهده می‌کنید که وقتی وارد محدوده مجاز می‌شود به صورت خودکار شروع به شارژ شدن می‌کند. این فناوری می‌تواند به صورت همزمان ۴ گوشی را با هم شارژ کند. ظاهراً شارژر موتورولا محدوده ۱۰۰ درجه‌ای را تحت پوشش خودش قرار می‌دهد.

چه زمانی فناوری شارژ از هوا موتورولا در دسترس قرار می‌گیرد؟

موتورولا هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص اینکه شارژ بی‌سیم واقعی این کمپانی چه مشخصاتی دارد و چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد را ارائه نکرده است. به طور مثال ما نمی‌دانیم این فناوری چقدر برق مصرف می‌کند. همه کم و بیش با شارژرهای بی‌سیم فعلی آشنا هستیم و می‌دانیم که نسبت به شارژرهای سیمی برق بیشتری مصرف می‌کنند. علاوه بر این، مشخص نشده است که این فناوری با چه توانی می‌تواند گوشی شما را شارژ کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واو واقعا اینده همین جاست