طاقچه

اپلیکیشن کتاب الکترونیکی و صوتی طاقچه از گوگل پلی استور حذف شد

اپلیکیشن طاقچه از گوگل پلی استور حذف شد. به تازگی، اپلیکیشن‌های روبیکا، آپارات، فیلیمو و مسیریاب بلد نیز از گوگل پلی حذف شده بودند.

پس از اپلیکیشن‌های روبیکا، آپارات، فیلیمو و بلد که به تازگی از فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی حذف شدند، این بار نوبت به برنامه طاقچه رسیده است. طی روزهای اخیر، گوگل اقدام به حذف بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه خود کرده و هیچ توضیحی نیز در این باره ارائه نکرده است. گفته می‌شد، برنامه روبیکا به علت ریپورت گسترده کاربران از پلی استور حذف شده، اما مشخص نیست که آیا حذف سایر برنامه‌ها نیز به همین علت بوده است یا خیر.

دفتر روابط عمومی بلد، علت این اتفاق را تحریم‌های اقتصادی وزارت خزانه‌داری آمریکا عنوان کرده و شرکت صباایده به عنوان مالک فیلیمو و آپارات هم می‌گوید ده روز پیش گوگل اعلام کرده بود که به دلیل شرایط تحریم مجبور به حذف این اپلیکیشن‌ها از پلی استور است. حالا نیز نوبت به اپلیکیشن دانلود و خرید کتاب الکترونیکی و صوتی طاقچه رسیده و این برنامه نیز از فروشگاه گوگل پلی استور حذف شده است.

توضیح روابط عمومی طاقچه

سیاوش گودرزی، مدیر روابط عمومی طاقچه طی یک تماس تلفنی از حذف این اپلیکیشن از اواخر تیرماه سال جاری خبر داده است. روابط عمومی این برنامه ایرانی می‌گوید این اپلیکیشن بر خلاف فیلیمو، آپارات و بلد بدون هیچگونه اخطار قبلی از روی گوگل پلی حذف شده که بنا به قوانین خود سایت گوگل، عملی غیر قانونی است. همچنین طاقچه با پیگیری‌های مکرر و ارسال ایمیل، تا امروز هیچ‌گونه پاسخی از سوی گوگل دریافت نکرده است، اما امیدوار است بتواند مجددا بر بستر گوگل پلی به فعالیت خود ادامه بدهد.

روابط عمومی طاقچه همچنین در پاسخ به کاربران شبکه های اجتماعی و تحریریه گجت نیوز، راه‌های جایگزین سایت طاقچه، مایکت و کافه بازار را برای دسترسی به خدمات خود معرفی کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه