فیلیپس و رونمایی از اولین مانیتور کامپیوتر جهان با تکنولوژی Quantom-Dot

اگر به خاطر داشته باشید ، کمپانی ال جی برای اولین بار از تکنولوژی Quantom-Dot در تلویزون های جدید خود در نمایشگاه CES 2015 پرده برداشت.تکنولوژی Quantom-Dot یک انقلاب بزرگ در تولید نمایشگرها است که بر اساس تحقیقات جدید تا سال ۲۰۲۵، بیش از ۵۱ درصد از نمایشگرها از این تکنولوژی بهره خواهد برد.اکنون در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵ شاهد معرفی اولین مانیتور کامپیوتر با این تکنولوژی توسط فیلیپس هستیم.

این نمایشگر ۲۷-اینچی که با نام ۲۷۶E6ADS عرضه خواهد شد، صفحه‌نمایشی با وضوح تصویر ۱۰۸۰p داشته و از ۹۹ درصد از رنگ‌های Adobe RGB پشتیبانی می‌کند که سبب شده این محصول، برای هر فردی مناسب باشد. در واقع این نمایشگر تنها برای دسته‌ای خاص از کاربران تولید نشده و تمامی گیمرها، عکاسان، ادیتورها و طراحان حرفه‌ای، می‌توانند حداکثر استفاده را از این مانیتور ببرند.

فناوری نقطه کوانتمی ال‌جی با به کنترل درآوردن نانوکریستال‌هایی که اندازه‌ای از ۲ تا ۱۰ نانومتر دارند عمل می‌کند. در این فناوری هر نقطه بسته به اندازه‌اش رنگی متفاوت از خود ساتع می‌کند. با اضافه کردن صفحه باریکی از کوانتوم در مقابل بکلایت LCD، در نرخ بازتولید رنگ و درخشندگی کلی تصویر تقویت قابل توجهی صورت می‌گیرد.

نمایشگر ۲۷-اینچی جدید فیلیپس در کنار داشتن فناوری کوآنتوم‌-دات، از تکنولوژی Color IQ شرکت QD Vision نیز بهره می‌برد که نتیجه‌ی آن، نمایش تصاویر مختلف با بهترین کیفیت و رنگ می‌باشد. طبق گفته‌های آقای Chris Brown، مدیر بخش بازاربابی فیلیپس، نمایشگر E6 شرکت فیلیپس با بهره‌گیری از دو تکنولوژی Quantom-Dot و Color IQ، یکی از بهترین نمایشگرهای ساخته شده تا کنون می‌باشد و می‌تواند صنعت نمایشگرها را یک قدم جلوتر ببرد.

فیلیپس اعلام کرده که مانیتورهای سری E6 این شرکت، از اواسط سال جاری وارد بازار خواهد شد. البته هنوز این محصولات مشخص نشده اما به نظر نمی‌رسد که قیمت پایینی داشته باشند!

منبع : techpowerup

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*