شکایت از اینترنت

راهنمای جامع شکایت از اینترنت همراه و سایر خدمات اپراتورها

شما می‌توانید شکایت از اینترنت همراه، کیفیت مکالمات یا پوشش‌دهی اپراتورها را به صورت آنلاین و موثر ثبت و جواب خود را مکتوب دریافت کنید.

احتمالا برایتان پیش آمده که از کیفیت خدمات اپراتور موبایل یا ADSL ناراضی باشید و بخواهید مراتب اعتراضتان را به گوش مسئولان آن شرکت برسانید. برخی افراد برای شکایت از کیفیت سرویس‌ها با شرکت ارائه‌دهنده خدمت تماس می‌گیرند و از آن‌ها درخواست می‌کنند تا در کیفیت سرویس‌هایشان تجدید نظر کنند. متاسفانه این کار معمولا جواب نمی‌دهد و بایستی شکایتتان را به مراتب بالاتر یعنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برسانید.

وبسایت این سازمان تنها برای شکایت از اینترنت یا مشکلات مکالمه صوتی طراحی نشده و شما می‌توانید از تمامی شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات با ذکر نوع مشکل به طور دقیق شکایت کنید. این موضوع شامل اپراتورهای موبایل، ارائه‌دهندگان سرویس‌های ADSL و VDSL، تلفن ثابت، خدمات پستی، تشعشعات اپراتورهای موبایل، دفاتر پیشخوان و خدمات ارزش افزوده می‌شود و می‌توانید درباره هرکدام از آن‌ها شکایت ثبت کنید. در ادامه به نحوه ثبت شکایت از اینترنت و سایر سرویس‌ها را به طور مفصل به شما عزیزان گجت نیوزی آموزش خواهیم داد.

راهنمای شکایت از اینترنت

در ابتدا و پیش از همه چیز باید به وبسایت مخصوص ثبت شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کنید. پس از باز شدن صفحه با یک منو روبرو خواهید شد که می‌توانید در آن نسبت به ثبت شکایت، پیگیری شکایت، مشاهده شکایت‌های سایر مشترکان و ثبت گزارش‌های مردمی اقدام کنید. روی قسمت ثبت شکایت کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

قبل از ثبت شکایت بایستی احراز هویتتان را با استفاده از یک شماره موبایل و کد ملی انجام بدهید. سپس کد امنیتی را وارد کنید تا بتوانید کد تایید را درخواست کنید. کد تایید پس از چند ثانیه به شماره موبایلی که بالاتر ثبت کرده‌اید پیامک می‌شود. 5 دقیقه مهلت دارید تا آن کد را در فیلد مخصوص وارد کنید و وارد منوی بعدی شوید.

با وارد کردن کد پیامک شده و کلیک روی «مرحله بعد»، بایستی محل سکونتتان را مشخص کنید. به این منظور نقشه کشور به نمایش در خواهد آمد تا بتوانید موقعیت مکانی دقیقی که در آن ناحیه از کیفیت خدمات شاکی هستید را مشخص کنید. همچنین امکان ثبت آدرس به صورت تایپی نیز در بالای صفحه وجود دارد. با کلیک روی نقشه و انتخاب آدرسی که نمایش داده می‌شود، به مرحله بعدی خواهید رفت.

حالا به منوی اصلی هدایت شده‌اید که از آنجا می‌توانید موضوع شکایتتان را از میان اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و خدمات ارزش افزوده انتخاب کنید. جهت شکایت از اینترنت، چه اینترنت موبایل و چه اینترنت ADSL بایستی روی تب «اینترنت» کلیک کنید.

فیلدهای مربوط به هرکدام از تب‌ها را باید به طور کامل و دقیق پر کنید. با کلیک روی فیلد سرویس می‌توانید نوع سرویس اینترنتتان که از آن شاکی هستید را انتخاب کنید. این بخش شامل اینترنت همراه، ADSL، اینترنت بی‌سیم، VDSL، اینترنت بی‌سیم ثابت (TD-LTE) و فیبر نوری می‌شود.

سپس باید ارائه‌دهنده سرویس اینترنتتان را انتخاب کنید. خوشبختانه تمامی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در این لیست حاضرند و پس از انتخاب آن باید به سراغ فیلد بعدی بروید.

نوع شکایت در هر بخش محدود بوده اما سعی شده تا به طور کامل موضوعات مورد شکایت کاربران را پوشش دهد. در این بخش جهت شکایت از اینترنت و کیفیت آن باید گزینه «کیفیت سرویس» را انتخاب کنید ولی اگر نسبت به موارد دیگری شاکی هستید، می‌توانید آن را در لیست نمایش داده شده پیدا کنید.

پس از انتخاب نوع شکایت باید از دوباره همان فیلد جزئیات بیشتری را مشخص کنید.

هم اکنون به صفحه اطلاعات تماس وارد می‌شوید که بایستی نام، نام خانوادگی و آدرستان را به عنوان دو فیلد اجباری وارد کنید. در صورت تمایل نیز می‌توانید پست الکترونیک و شماره تلفن ثابتتان را نیز تایپ کنید تا راه‌های دسترسی به شما بیشتر شود. متن شکایت را هم باید در همین قسمت بنویسید تا هر‌آنچه که مسئولان رسیدگی به شکایات باید بدانند را متوجه شوند تا در نهایت شکایت شما به درستی پیگیری و ترتیب اثر داده شود.

در پایان کد رهگیری مربوط به این شکایت نمایان خواهد شد که جهت پیگیری به آن نیاز خواهید داشت. این کد به شماره تلفن وارد شده در سامانه نیز پیامک می‌شود تا احتمال گم کردنش کمتر شود.

پیگیری شکایات

جهت پیگیری شکایت‌هایتان بایستی دوباره وارد سایت شده، احراز هویت کنید و در منوی ابتدایی گزینه «پیگیری شکایات» را انتخاب کنید.

سپس در فیلد نمایش داده شده کد رهگیری را وارد کنید و پس از تایپ کد امنیتی و کلیک روی ورود، روند رسیدگی به شکایت شما ارائه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*