رمزگذاری سر به سر واتساپ

رمزگذاری سر به سر واتساپ دروغ است

مطابق با اخبار منتشر شده، رمزگذاری سر به سر واتساپ صحت ندارد و این شرکت از طریق کارمندان خود به پیام‌های خصوصی کاربران دسترسی پیدا می‌کند.

مطابق  با اخبار منتشر شده، سیاست‌های حریم خصوصی و مقررات واتساپ و نخستین روزهای امسال به روز رسانی شد و به دنبال این اتفاق بحث‌هایی مبنی‌بر این که محتوای کاربران و پیام‌های خصوصی آن‌ها در دسترس واتساپ قرار می‌گیرد و همچنین فیس بوک نیز به این پیام‌ها از طریق واتساپ دسترسی پیدا می‌کند مطرح شد.

رمزگذاری سر به سر واتساپ دسترسی به پیام‌ها خصوصی را غیرممکن می‌کند

این اظهارات از سوی واتساپ کذب خوانده شد و این شرکت عنوان کرد که فیس‌بوک و واتساپ به علت رمزگذاری سر به سر توانایی دسترسی به محتوا و پیام‌های خصوصی کاربران را ندارند. اما سازمان غیرانتفاعی پرو پابلیکا در جدیدترین گزارش خود آورده است که دسترسی به محتوا و پیام‌های خصوصی کاربران از سوی فیس‌بوک و واتساپ امکان‌پذیر است.

گزارش مذکور حاکی از آن است که پیش از ارسال پیام توسط کاربر وی با پیامی خودکار مبنی بر این که امکان دسترسی به پیام‌ها خارج از چت و واتساپ برای هیچ شخصی وجود ندارد مواجه می‌شود. کاربر با مطالعه این پیام خاطر جمع می‌شود؛‌ اما باید گفت که این پیام صحت ندارد و شرکت واتساپ هم‌اکنون به منظور بررسی محتوای کاربران بیش از هزار کارمند را در اختیار گرفته است.

این کارمندان با استفاده از یک نرم افزار به تصاویر، پیام‌های خصوصی و ویدئوهایی که  تحت عنوان پیام نامناسب گزارش  شده‌اند دسترسی پیدا می‌کنند و سیستم‌های هوش مصنوعی واتساپ نیز به بررسی محتوای مذکور می‌پردازند. لازم به ذکر است که کارمندان می توانند در کمتر از یک دقیقه در رابطه با محتوایی که به آن دسترسی پیدا کرده‌اند تصمیم‌گیری کنند.

دسترسی به محتوای خصوصی در صورت انتخاب دکمه گزارش

همچنین در این گزارش آورده شده است که امکان بررسی تصاویر، ویدئوها و چت‌ها توسط هوش مصنوعی واتساپ به دلیل رمزگذاری سر به سر واتساپ وجود ندارد. این مسئله نیز حقیقت دارد،‌ اما زمانی‌ که دکمه گزارش از سوی کاربر انتخاب می‌شود،‌ امکان دسترسی به محتوای خصوصی برای کارمندان واتساپ ایجاد می‌شود و آن‌ها می‌توانند در ارتباط با رعایت نشدن قانون در محتوای ارسالی تصمیم گیری کنند.

گیز مودو نیر در ارتباط با این مسئله عنوان کرده است که بازبینی و دسترسی به محتوای غیرقانونی مورد تأیید اکثر کاربران قرار دارد. اما دسترسی واتساپ به محتوای غیرقانونی محدود نمی‌شود و مطابق با اظهارات بازبین‌های واتساپ،‌ این پیام‌رسان از طریق سیستم هوش مصنوعی خود به پیام‌های عادی نیز دست پیدا می‌کند. در زمان دریافت محتوای گزارش شده امکان دسترسی به 5 پیام آخر چت برای بازبین‌ها فراهم می‌شود.

سخنگوی واتساپ در این باره اظهار کرد که توسعه این اپلیکیشن به گونه‌ای بوده که جمع‌آوری اطلاعات به کمترین میزان خود برسد. همچنین تلاش شده ابزارهایی را به وجود بیاوریم تا با استفاده از گزارش‌های کاربران،‌ تهدیدها را بررسی کنیم و مانع از گسترش محتوای ناخواسته شویم.

گرچه در این اظهارات در ارتباط با رمزگذاری سر به سر واتساپ صحبتی به میان نیامده است؛‌ اما در بیانیه آورده شده است که ما مطمئن هستیم کاربران دسترسی واتساپ به محتوای گزارش شده را درک می‌کنند. لازم به ذکر است که در صورت صحت این اظهارات واتساپ و فیس‌بوک باید پاسخ‌گوی مسائل بسیاری باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*