ویوو ایکس 70 پرو پلاس

ویوو ایکس 70 پرو پلاس با اسنپدراگون +888 و چیپ پردازش تصویر اختصاصی V1 معرفی شد

ویوو ایکس 70 پرو پلاس به عنوان پرچمدار جدید سری ایکس معرفی شد. Vivo X70 Pro Plus دارای پردازتده اسنپدراکون +888 و چیپ پردازش تصویر اختصاصی V1 است.

ویوو از جدیدترین گوشی‌های دوربین محور سری ایکس که با همکاری زایس ساخته شده‌اند، رونمایی کرد. طبق معمول این سری دارای سه عضو است و گوشی ویوو ایکس 70 پرو پلاس نیز به عنوان قوی‌ترین نسخه حضور دارد.

البته این جایگاه فقط به دلیل استفاده از چیپست اسنپدراگون 888 پلاس نیست و در مقایسه با سری قبل بهبود‌هایی را نیز در بخش صفحه نمایش، دوربین و باتری شاهد هستیم.

مشخصات و ویژگی‌های ویوو ایکس 70 پرو پلاس

ویوو ایکس 70 پرو پلاس

صفحه نمایش این گوشی با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده است. ویوو X70 پرو پلاس از یک پنل ۶.۷۸ اینچی امولد E5 ساخت سامسونگ (در مقایسه با ۶.۵۶ اینچ در نسل قبل) بهره می‌برد.

رزولوشن نمایشگر برابر با ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است (نسل قبل از رزولوشن +1080p بهره می‌برد) و از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. ویوو همچنین پرچمدار جدید خود را به فناوری LTPO مجهز کرده است تا بتواند نرخ تازه‌سازی را بر اساس متحوای در حال نمایش بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. نمایشگر ویوو X60 پرو پلاس تنها دارای دو حالت ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز بود.

دیگر ویژگی‌ خوب نمایشگر این گوشی نرخ نمونه برداری لمسی ۳۰۰ هرتز است. پنل E5 استفاده شده نیز نسبت به پنل‌های قدیمی‌تر E4 تا ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

ویوو ایکس 70 پرو پلاس

خبر خوب اینکه ظرفیت باتری از ۴۲۰۰ میلی‌آمپر در نسل قبل به ۴۵۰۰ میلی‌آمپر افزایش پیدا کرده است و شما می‌توانید با شارژر سریع ۵۵ وات باتری را در کمترین زمان ممکن شارژ کنید. ویوو همچنین پشتیبانی از شارژ بی سیم ۵۰ وات را نیز به گوشی جدید خود اضافه کرده است.

Vivo X60 Pro Plus پیشتر توانسته بود در تست باتری وب‌سایت GSMArena امتیاز کلی ۹۱ ساعت را به دست آورد. مدل جدید‌ به باتری بزرگتری مجهز شده است و البته این باتری باید نمایشگر بزرگتری را تامین کند. به همین خاطر انتظار می‌رود که نتایج مشابهی به دست آید.

حالا که صحبت از بررسی شد باید بگوییم که ایکس 60 پرو پلاس حتی در میان گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 888 نیز عملکرد تحسین برانگیزی را از خود نشان داده بود و اکنون این گوشی با نسخه پلاس تراشه پرچمدار کوالکام همراه شده است که دارای سرعت کلاک بالاتری برای هسته‌های اصلی است (۲.۹۹۵ گیگاهرتز در مقایسه با ۲.۸۴ گیگاهرتز در مدل استاندارد) و موتور هوش مصنوعی آن نیز ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده است.

ویوو ایکس 70 پرو پلاس

حالا نوبت به دوربین می‌رسد که اگرچه همچنان فوق‌العاده است؛ اما تغییر زیادی را به خود ندیده است. دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی GN1 سامسونگ با اندازه پیکسل ۱.۲ میکرومتر بهره می‌برد (فناوری ترکیب پیکسل باعث می‌شود که این میزان به ۲.۴ میکرو متر برسد) که پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.57 قرار گرفته است.

در کنار دوربین اصلی دوربین فوق عریض حضور دارد که با لرزشگیر گیمبال همراه شده است و از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX598 سونی (۱/۲.۰ اینچی با اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر) و لنز ۱۱۴ درجه بهره می‌برد. دیگر اعضای مجموعه دوربین دو ماژول تله فوتو هستند. در دوربین اول شاهد حضور لنز پریسکوپ با قاصله کانونی ۱۲۵ میلی‌متری (بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری) و گشودگی دیافراگم f/3.4 هستیم. رزولوشن حسگر نیز برابر با ۸ مگاپیکسل است که تفاوتی با نسل قبل ندارد.

اما دوربین پرتره تغییر کرده است. اینبار ویوو به جای ماژول ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.1 به سراغ یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۵۰ میلی‌متری و گشودگی دیافراگم f/1.6 رفته است. همچنین هر چهار دوربین به نوعی لرزشگیر تصویر اپتیکال و لرزشگیر الکترونیک مجهز شده‌اند.

ویوو ایکس 70 پرو پلاس

ویوو برای ارائه تجربه تصویربرداری هرچه بهتر از پوشش ضد بازتاب زایس *T استفاده کرده است. شرکت زایس نوعی شیشه لنز با پراکنش بسیار کم را هم در اختیار ویوو قرار داده است تا اعوجاج رنگی و افکت گلر (Glare) کاهش پیدا کند.

یک مورد دیگر که تغییر کرده اضافه شدن چیپ اختصاصی V1 است. این چیپ علاوه بر پردازش تصویر وظیفه اعمال الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی را به عهده دارد و نسبت به چیپست نیز برای اینکار انرژی کمتری مصرف می‌کند.

علاوه بر اینها شاهد یک پوشش سرامیکی در کنار دوربین هستیم که ویوو آن را پنجره ابری می‌نامد. این پوشش هم می‌تواند نقش آینه را در هنگام ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی ایفا کند و هم اینکه به زیبایی گوشی کمک می‌کند.

ویوو ایکس 70 پرو پلاس

ویوو ایکس 70 پرو پلاس توانسته گواهی IP68 را دریافت کند که به معنی مقاومت آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است. این گوشی در دو رنگ آبی و نارنجی با بدنه چرم گیاهی و مشکی استاندارد عرضه خواهد شد.

حالا بیایید کمی هم درباره چیپست صحبت کنیم. اسنپدراگون 888 پلاس در کنار ۸ یا ۱۲ گیگ رم ۴ کاناله LPDDR5 و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 قرار گرفته است. در بخش نرم افزاری نیز شاهد حضور Origin OS 10 هستیم که بر پایه اندروید 11 است.

برای یک مقایسه کوتاه با سایر اعضای سری ایکس 70 باید گفت که ویوو ایکس 70 پرو به تراشه اگزینوس 1080 مجهز شده است و ار نمایشگر کوچکتر ۶.۵۶ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن +1080p بهره می‌برد.

ویوو ایکس 70 پرو پلاس

در بدنه پشتی گوشی نیز دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر گیمبال، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی ، دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متر و دوربین پریسکوپ ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری قرار گرفته‌اند. مدل پرو از شارژ سریع ۴۴ وات پشتیبانی می‌کند.

مدل استاندارد X70 با تراشه دایمنسیتی ۱۲۰۰، نمایشگر یکسان با مدل پرو، دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر گیمبال، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و ماژول ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متری عرضه شده است. این گوشی از شارژ سریع ۴۴ وات پشتیبانی می‌کند. ویوو برچسب قیمتی ۵۷۳ دلاری را برای این مدل برگزیده است و مدل پرو را با قیمت ۶۶۶ دلار روانه بازار خواهد کرد.

قیمت و زمان عرضه Vivo X70 Pro Plus

مدل مجهز به ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی ویوو ایکس 70 پرو پلاس تا اواسط مهر ماه با قیمت ۸۵۰ دلار در چین عرضه خواهد شد. مدل ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه این گوشی نیز 930 دلار قیمت خواهد شد و برای قوی‌ترین مدل با ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی نیز قیمت ۱۰۸۴ دلاری در نظر گرفته شده است.