دایون Y5

دایون Y5 برای مونتاژ وارد ایران شد؛ آشنایی با شاسی بلند جدید بازار

دایون Y5 برای مونتاژ در یکی از خودروسازان بخش خصوصی وارد ایران شد. در ادامه با امکانات و مشخصات شاسی بلند جدید بازار خودرو کشور آشنا خواهیم شد.

برند چینی دایون همانند گروه دانگ فنگ فرایند مونتاژ محصولات کاری و تجاری سنگین، پیکاپ و شاسی بلند خود را به کمک سه خودروساز ایرانی به شکل همزمان در ایران به انجام می‌رساند. در وقع این برند چینی مدتی قبل تصمیم گرفت تا پیکاپ دایون V5 خود را توسط کارخانه مکث موتور با تغییر نام و نشان مونتاژ کند. همچنین فرایند مونتاژ کشنده دایون نیز توسط شرکت کرمان دیزل به انجام خواهد رسید.

در همین راستا برخی از منابع حوزه خودرو اعلام کردند شاسی بلند دایون Y5 قرار است توسط یکی از خودروسازان بخش خصوصی به تولید برسد. خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که این خودروساز بخش خصوصی با تغییر نشان دایون Y5 آن را در محدوده شهر ساوه مونتاژ خواهد کرد و به تازگی نیز فرایند مونتاژ و تولید این خودرو را آغاز کرده است. هرچند زمان مونتاژ رسمی این شاسی بلند چینی هنوز مشخص نشده و باید تا انتشار خبرهای رسمی منتظر بمانیم.

مشخصات دایون Y5

دایون Y5

دایون Y5 همانند پیکاپ V5 از ساختاری مشابه محصولات فودی و دانگ فنگ بهره می‌برد و با چنین ساختاری در ردیف یک شاسی بلند آفرودی دو دیفرانسیل جای می‌گیرد. گفتنی است این شاسی بلند مستقل در بسیاری از بازارها به جای نشان دایون همچنان با نشان تجاری فودی و دانگ فنگ به فروش می‌رسد. همچنین هم‌اکنون فودی لندفورت که به عنوان نسخه‌ای از دایون Y5 محسوب می‌شود در شرکت زامیاد و گروه سایپا قرار دارد.

انتظار می‌رود دایون Y5 با موتور 2 لیتری توربو روانه بازار ایران شود که این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 202 اسب بخار و گشتاور 280 تا 310 نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین احتمالا یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو از پیشرانه به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت. البته احتمال دارد این خودروساز ایرانی با هدف کاهش قیمت برای آن موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی را نظر بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. هیچ وقت چین نمی تونه با آمریکا و اروپا رقابت کنه. تمام تولیدات HiTech چین هم با ابزار تولید آمریکایی و آلمانی و …. انجام میشه. هر کشوری که مدعی صنعتی بودن هست باید بتونه ابزار تولید رو بسازه و ارتقا بده

  2. این چینی ها رو هم بعضی ها زیادی گنده میکنن. ۴ تا موتور متفاوت از هم ندارند اما ۱۰۰ تا سواری و وانت و SUV و … باهاش میسازن.

  3. بازم پیشرانه تکراری

  4. حاصل قرارداد ننگین۲۵ساله چین…

  5. چرا پیکاپ های موجود تو ایران همه موتورشون یکیه ؟
    مثلا اسنا ، تونلند ، کاپرا ، وینگل موتورشون یکیه
    نیسان پیکاپ با ریچ یکیه
    این پیکاپ جدیدم موتورش با تونلند توربو ایران خودرو یکیه!
    بعد هم چرا دوربین دنده عقبش زیر سپر گذاشتن ؟ زیر سپر عقب ممکنه ضربه بخوره که

  6. اینها اثرات قرار داد ۲۵ ساله با چین است

  7. این لوگوی سابق جکه؟