بنچمارک آیفون ۱۳ پرو در Geekbench

بنچمارک آیفون ۱۳ پرو در Geekbench ؛ پیشرفت ۵۵ درصدی در عملکرد گرافیکی

شخصی نتایج بنچمارک آیفون ۱۳ پرو در پلتفرم Geekbench را منتشر کرده که نشان دهنده ۵۵ درصد عملکرد گرافیکی بهتر نسبت به آیفون ۱۲ پرو است.

همانطور که احتمالاً مطلع هستید، اپل چند روز پیش از چهار گوشی هوشمند جدید خود به نام‌های آیفون ۱۳، ۱۳ مینی، ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس رونمایی کرد که همگی از چیپست A15 قدرت می‌گیرند، اما پردازشگر گرافیکی آن‌ها متفاوت است. دو مدل آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از یک پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای برخوردارند، در حالی که دو مدل آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس به همراه آیپد مینی جدید به یک پردازشگر گرافیکی ۵ هسته‌ای مجهز شده‌اند.

روز گذشته شخصی که یک نسخه نمونه اولیه از آیفون ۱۳ پرو را در اختیار داشته، این گوشی را از طریق Metal API در پلتفرم بنچمارک‌گیری Geekbench به اجرا درآورده و چیپست A15 و پردازشگر گرافیکی ۵ هسته‌ای آن را به چالش کشیده است. جلوی نتیجه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو امتیاز ۱۴ هزار و ۲۱۶ ثبت شده است. این امتیاز ۵۵ درصد بیشتر از امتیاز ۹ هزار و ۱۲۳ به دست آمده توسط آیفون ۱۲ پرو سال گذشته است. بزرگ‌ترین عاملی که باعث شده این اختلاف فاحش بین امتیاز بنچمارک نسل جدید و قبلی آیفون به وجود آید، پیشرفت در عملکرد پردازشگر گرافیکی چیپست گوشی بوده است.

نتایج بنچمارک آیفون ۱۳ پرو در Geekbench

بنچمارک آیفون ۱۳ پرو در Geekbench

اپل چیپست A15 خود با پردازشگر گرافیکی ۵ هسته‌ای را «سریع‌ترین چیپست موبایل در جهان» می‌نامد و وعده می‌دهد «از هر چیپست گوشی هوشمند دیگری ۵۰ درصد عملکرد گرافیکی سریع‌تری را ارائه کند». ظاهراً این در مورد چیپست A14 Bionic با یک پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای که سال گذشته در آیفون ۱۲ پرو به کار رفته بود هم صدق می‌کند. تا یادمان نرفته به این نکته اشاره کنیم که آیفون ۱۳ پرو، از یک رم ۶ گیگابایتی نیز برخوردار است.

ما هنوز نمی‌دانیم نسخه ۴ هسته‌ای پردازشگر گرافیکی این چیپست چه عملکردی دارد، زیرا هنوز هیچ شخصی نتایج بنچمارک آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی را منتشر نکرده است. اگرچه به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*