هر آنچه که انتظار داریم سونی در نمایشگاه E3 2015 معرفی کند

نمایشگاه E3 بزرگترین همایش صنعت بازی های ویدیویی است که همه ساله سیل عظیمی از علاقمندان به بازی و گیمیر های حرفه ای را به سمت خود می کشاند.در این رویداد کمپانی های بازی سازی و همچنین سازندگان کنسول ، آخرین محصولات خود را معرفی و به نمایش می گذارند.اکنون در آستانه نمایشگاه E3 2015 می خواهیم نگاهی داشته باشیم به هر آنچه که انتظار داریم سونی در نمایشگاه E3 2015 معرفی کند.با گجت نیوز همراه باشید.

معرفی Dark Souls 3

در طول روزهای اخیر یکی از شایعات اصلی منتشر شده در رسانه های مختلف ، احتمال معرفی Dark Souls III در E3 2015 است . Dark Souls II در ربع اول سال ۲۰۱۴ عرضه شد این اثر بزرگ را اقای تانیمورا کارگردانی و خلق کرد . از سوی دیگر همزمان با این پروژه عنوان Bloodborne نیز توسط استودیو Software به کارگردانی میازاکی در حال ساخت بود و این اثر دو ماه پیش عرضه شد .

در صورتی که این شایعات حقیقت داشته باشد به احتمال فراوان نسخه سوم بازی نیز توسط تانیمورا کارگردان موفق Dark Souls II خلق می شود . با این وجود براساس تصاویر منتشر شده از بازی ، به نظر می رسد Dark Souls III کاملا آماده معرفی شدن است و از آنجایی که Softwate رابطه بسیار نزدیکی با سونی دارد می توان انتظار داشت که این اثر بزرگ در کنفرانس شرکت سونی برای کنسول های نسل هشتم و PC معرفی گشته و بار دیگر عاشقان عناوین Softwate آماده تجربه ای باشکوه دیگری در دنیای بزرگ Dark Souls باشند .

معرفی رسمی PS4 با هارد یک ترابایتی

هر میزان که ما در نسل هشتم به پیش می رویم شاهد افزایش حجم بازیهای مختلف هستیم به طوری که عملا میزان حجم ۵۰۰GB کنسول PS4 برای ذخیره سازی کامل عناوین بزرگ و عناوین دانلودی می تواند کافی نباشد .

این موضوع را رقیب سونی یعنی مایکروسافت خیلی زود درک کرده و با ارائه باندل ۱TB کنسول Xbox One با محوریت بازی Call Of Duty: Advanced Warfare استارت ارائه یک کنسول با هارد ۱TB را زد و حال به نظر می رسد یکی از برنامه های هر دو شرکت معرفی باندل استاندارد کنسول با هارد ۱TB باشد که برای چرخه دوم نسل هشتم کاملا ضروری به نظر می رسد .

معرفی رسمی پروژه جدید Guerilla Games

پس از خلق Killzone 3 ، تیم اصلی استودیو هلندی گوریلا گیمز در حال کار بر روی یک پروژه نسل هشتمی بود و در کنار این پروژه بازی Killzone : Shadow Fall نیز توسط تیم دوم استودیو خلق شد . مدت ۴ سال از عرضه Killzone 3 گذشته است و به نظر می رسد پروژه جدید سازندگان این اثر که از قضا به احتمال فراوان یک پروژه بزرگ نقش آفرینی خواهد بود ، می تواند یک در E3 2015 معرفی گردد و یکی از سورپرایزهای اصلی سونی باشد.براساس تصاویر احتمالی بازی ، بازی دارای فضای فانتزی و موجوداتی عظیم و الجثه خواهد بود که تمایز خاصی را به اثر بخشیده است و بر طبق شایعات نام این پروژه Horizon است . با این وجود برای فاش شدن حقیقت می تواند E3 2015 مکان مناسبی باشد .

معرفی احتمالی Gran Turismo 7

کنسول PS4 در طول عمر دو ساله خود یک خلاء بزرگ را احساس کرد و این خلاء نبود یک اثر انحصاری شبیه ساز ریسینگ بود در حالی که کنسول رقیب یعنی Xbox One ، عنوان زیبای Forza Motorsport 5 را از همان ابتدا ارائه کرد و همچنان نیز به پشتیبانی از آن ادامه می دهد . به طور کلی با توجه به فن بیس و طرفداران بی شمار بزرگترین سری بازی شرکت سونی ، معرفی Gran Turosmo حتما باید در دستور کار سونی قرار داشته باشد اما این معرفی ددر چه زمانی خواهد بود ؟

از آنجایی که بازی از اواخر ۲۰۱۳ در حال ساخت بوده است ، E3 2015 می تواند زمان مناسبی برای معرفی بازی باشد اما با این وجود در صورتی که پروژه مسیر درست خود قرار نداشته باشد و انتشار آن برای سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده باشد احتمالا سونی نیز معرفی این بازی را به سال آینده موکول می کند .

معرفی پروژه جدید Bend Studio

Bend Studio خالق سری بازی بزرگ و مشهور Syphon Filter است که تجربیات ارزشمندی را برای ما در گذشته خلق کرده است . این استودیو چند سالی است که درگیر یک پروژه جدید می باشد و به نظر می رسد اینبار پروژه جدید این استودیو به جای PS Vita در آوردگاه کنسول های خانگی و کنسول PS4 عرضه خواهد شد که می تواند انتخاب منطقی تری باشد .

برطبق شایعات پروژه جدید Bend Studio یک اثر ترسناک و Open-World است که با ایده های متفاتی تجربه ای غنی را در ژانر وحشت ارائه می دهد . بدون شک گیمرهای هادرکور از توجه بیشتر به ژانر وحشت استقبال می کنند و اینکه Bend نیز به سمت ارائه این سبک رفته است را می توان به فال نیک گرفت . البته تمامی این موارد در حال شایعه است اما احتمال دارد در E3 2015 این شایعات به حقیقت تبدیل شود .

نمایش بخش گیم پلی پروژه های بزرگ

همواره در کنفرانس هر شرکت بخش مهمی به نمایش گیم پلی عناوین بزرگ معرفی شده بر می گردد و این موضوع برای سونی می تواند شامل بازیهای مهمی نظیر Uncharted 4 ، No Mans Sky ، Wild ، Rime ، God Of War : Remastered ، Thearaway و .. باشد . در مورد Uncharted 4 می توان انتظار داشت که اطلاعات و نمایش از بخش چند نفره بازی منتشر شود . در مورد سایر عناوین نیز به احتمال فراوان به اقتضای اهمیت ، هر کدام یک مدت زمان خاص از کنفرانس سونی را به خود اختصاص داده و نمایشی از آنها را مشاهده می کنیم .

معرفی بازیهای مستقل جدید

یکی از نکات ارزشمند سیاست سونی در نسل هشتم حمایت انسانی و قابل احترام از سازنده های مستقل است و سازندگان مستقل بدون پرداخت حتی ۱ دلار می توانند کیت توسعه بازی بر روی PS4 را دریافت کنند و نتیجه این حمایت را ما اکنون مشاهده می کنیم و تنقریبا در هر هفته شاهد عرضه چند بازی مستقل بر روی PS4 هستیم . با توجه به تجربه E3 2014 و Gamescom 2014 ، می توان انتظار داشت که به مانند سال گذشته بخش مهمی از کنفرانس سونی صرف بازیهای مستقل شود و از دل این بازیهای مستقل مطمئنا می تواند تجربیات غنی نیز بیرون بیاید .

انتشار دمو های تکنیکی از هدست واقعیت مجازی

یکی از پروژه های حاه طلبانه سونی در نسل هشتم Project Morpheus است و سونی از طریق هدست خود وارد رقابت واقعیت مجازی شده است ، زمینه ای که می تواند نسل جدیدی از تجربه بازی را خلق کند . از آنجایی که هدست سونی در اوایل ۲۰۱۶ عرضه جهانی می شود به احتمال فراوانی اخبار و نمایش های مهمی را از این هدست خواهیم شنید و احتمالا لیست دقیق تری از بازیهای پشتیبانی کننده از واقعیت مجازی منتشر خواهد شد . در طول ماه گذشته شایعاتی مبنی بر پشتیبانی Uncharted 4 از واقعیت مجازی نیز منتشر شد و در E3 2015 می تواند این موضوع یکی از سورپرایزهای سونی باشد .

اعلام فروش ۲۵ میلیون واحدی PS4

یکی از عادات سونی در نسل هشتم و ابتدای هر کنفرانس ، اعلام چشم اندازهای مالی شرکت و گزارش مالی است و این موضوع را ما در ابتدای E3 2014 ، Gamescom 2014 و PSX 2014 مشاهده کردیم و احتمالا در ابتدای E3 پیش روی نیز شاهد اعلام جدیدترین رقم فروش کنسول نسل هشتم سونی خواهیم بود . از آنجایی که PS4 تا ماه مارچ یعنی دو ماه پیش به فروش ۲۲.۲ میلیون واحدی دست پیدا کرده بود می توان انتظار داشت خبر رسیدن به فروش ۲۵ میلیون واحدی همزمان با E3 2015 اعلام شود .

منتظر چه عناوینی نباشیم ؟

قائدتا اگر بخواهیم ایده نگاری کنیم هر مخاطبی آرزو معرفی یک بازی خاص را دارد اما حقیقت این است که یک شرکت باید سورپرایزها و اخبار خود را در مقاطع مختلف سال تقسیم کند و تمامی سورپرایزها را در یک کنفرانس رو نکند .

در این مورد نباید انتظار داشت که برخی از پروژه های اروپایی و پروژه های مربوط به سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سونی در E3 2015 معرفی یا نمایش داده شود . پروژه جدید دیوید کیج یکی از این موارد است . همچنین نباید فراموش کرد که Quantic Dream یک استودیو فرانسوی است و سونی در ماه مرداد جاری به جای Gamescom یک کنفرانس ویژه را در کشور فرانسه برگزار می کند شاید این آوردگاه مکان بهتری برای معرفی بازی جدید دیوید کیح باشد .

نمایش God Of War جدید نیز تقریب غیر ممکن است و به گفته خود Santa Monica باید تا سال ۲۰۱۶ صبر کنیم . همچنین یکی از آرزوهای دیرینه طرفداران سونی معرفی The Last Guardian است اما باز هم بعید است شاهد معرفی این بازی باشیم .

در نهایت خاطرنشان می کنیم که این موارد تنها براساس شایعات و احتمالات ، ذکر شده است و احتمال دارد شرکت های سونی و مایکروسافت ، با سورپرایزهای غیر قابل باوری به سراغ ما بیایند ، برای درک این موضوع فلش بکی را به سال گذشته و اعلام انحصاری بودن Rise Of The Tomb Raider می زنیم که همگان را شگفت زده کرد و شاید باز هم شاهد چنین سورپرایزهایی در E3 2015 از سوی مایکروسافت ، سونی و سایر شرکت ها باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه