ثبت نام وام ازدواج

راهنمای ثبت نام وام ازدواج : از شرایط دریافت وام تا مدارک مورد نیاز

ثبت نام وام ازدواج در دو مرحله آنلاین و حضوری انجام می‌شود که در ادامه تمامی مراحل و جزئیاتی مانند مبلغ وام و مهلت بازپرداختش را شرح داده‌ایم.

اکثر زوج‌ها برای شروع زندگی مشترک نیازمند کمک مالی هستند. از آنجایی که درآمدها معمولا برای راه‌اندازی زندگی جدید و تهیه وسایل مورد نیاز کافی نیستند، به زوج‌ها از سوی خانواده یا دولت کمک مالی می‌شود. دولت در برنامه بودجه هر سال مبلغ مشخصی را برای وام ازدواج در نظر می‌گیرد و امسال نیز نرخ دقیق آن مشخص شده است. با گجت نیوز همراه باشید تا در ادامه به طور مفصل به چگونگی ثبت نام وام ازدواج بپردازیم.

شرایط ثبت نام وام ازدواج

پیش از هر چیز باید بدانید دریافت وام ازدواج نیازمند شرایط خاصی بوده که چندان هم دور از منطق نیست. این شرایط شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
  • دارا بودن کارت ملی موقت یا دائم و کد پستی محل سکونت متقاضی.
  • وام ازدواج تنها یک بار به متقاضیان تعلق می‌گیرد و در ازدواج‌های بعدی خبری از وام نخواهد بود.
  • امکان ثبت نام وام ازدواج برای زوجینی که تاریخ عقدشان بعد از یک فروردین 1397 بوده و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند.
  • در صورت ثبت تاریخ عقد پیش از یکم فروردین 1397 برای زوج‌هایی که هنوز در صف دریافت وام هستند به هر یک تا سقف 500 میلیون ریال وام تعلق خواهد گرفت.
  • تعلق گرفتن وام یک میلیارد ریالی به زوج‌هایی که سن مرد زیر 25 سال و سن زن زیر 23 سال باشد. در غیر این صورت به هر کدام از زوجین مبلغ 700 میلیون ریال وام تعلق خواهد گرفت.
  • امکان ثبت نام شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آ‌ن‌ها توسط سفارت ایران در خارج از کشور صادر شده و ممهور به مهر کنسولگری باشد.
  • امکان ثبت نام متقاضیان دارای اقرارنامه ازدواج (برای اقلیت‌های دینی). این اقرارنامه به عنوان سند ازدواج تلقی می‌شود.

ثبت نام وام ازدواج در دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام می‌شود. در مرحله آنلاین نیازی به آپلود مدارک نبوده و وارد کردن اطلاعات کفایت می‌کند، اما در مرحله حضوری بایستی مدارک زیر را با خود به همراه داشته باشید:

  1. اصل و کپی سند ازدواج
  2. اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین
  3. اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن‌ها
  4. اصل و کپی کارت ملی زوجین
  5. اصل و کپی کارت ملی ضامن
  6. کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین
  7. کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از ثبت نام آنلاین

برای اعطای وام ازدواج نیاز به یک ضامن معتبر و سفته بوده و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه قبول کنند. مدت بازپرداخت این وام ده ساله بوده و نرخ کارمزد آن 4 درصد تعیین شده است. سررسید اولین قسط و کارمزد وام یک ماه پس از پرداخت تسهیلات خواهد بود.

ثبت نام آنلاین وام ازدواج طبق مراحل زیر انجام می‌شود.

ثبت نام آنلاین وام ازدواج

برای طی کردن مرحله آنلاین ثبت نام وام، بایستی به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مراجعه کنید. در این سامانه فرم درخواست تسهیلات ازدواج قرار داده شده و شما باید اطلاعاتتان را در آن وارد کنید.

شماره ملی، شماره شناسنامه، تاریخ دقیق تولد، مشخص کردن مکان ازدواج و شماره تلفن همراه فیلدهایی هستند که باید آن‌ها را پر کنید. سپس روی دکمه ارسال کد تایید کلیک کنید تا شماره موبایل‌تان تایید شده و کد رهگیری ارسال شود. با استفاده از کد رهگیری می‌توانید نسبت به پیگیری روند ثبت نامتان اقدام کنید. این پیگیری با مراجعه به این وبسایت انجام می‌شود.

با وارد کردن شماره ملی، حرف اول نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و تاریخ ازدواج می‌توانید روند رسیدگی به وام ازدواجتان را مشاهده کنید.

ثبت نام حضوری وام ازدواج

پس از اعلام عامل ارائه‌دهنده وام، با در دست داشتن مدارکی که بالاتر گفتیم بایستی به شعبه مراجعه کرده و باقی‌مانده مراحل را به صورت حضوری دنبال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*