ام جی 5 مدل 2021

نگاهی به ام جی 5 مدل 2021 ، خودروی جذاب و زیبای چینی+مشخصات و امکانات رفاهی

ام جی 5 مدل 2021 به عنوان یکی از جذاب‌ترین و زیباترین محصولات برند چینی MG محسوب می‌شود. در ادامه طراحی، مشخصات و امکانات این خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ام جی به عنوان یکی از برندهای خودروسازی چینی محسوب می‌شود که همواره با طراحی محصولاتی جذاب توانسته نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. البته چنین خصوصیتی به ریشه این برند مربوط می‌شود؛ چرا که موریس گاراژ که سابقه آن به سال 1924 برمی‌گردد و بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه خودرو آن را با رودسترهای اسپرت می‌شناسند با لوگو مشهور MG محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند. این برند از زمان تاسیس تا به امروز حدود 10 بار تغییر مالکیت را تجربه کرده، اما سرانجام از سال 2005 به عنوان بخشی از گروه خودروسازی سایک موتور چین در حال فعالیت است. ام جی 5 مدل 2021 نیز یکی از محصولات این برند محسوب می‌شود که در این مقاله با مشخصات آن آشنا خواهیم شد.

مشخصات ام جی 5 مدل 2021

ام جی 5 مدل 2021 همانند ام جی 6 از طراحی مدرنی بهره می‌برد و نسبت به نسل قبلی خود کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. در بخش دماغه شاهد چراغ‌های اصلی با الگوی برش بسیار جذابی هستیم که توانسته نمای جدی را در آن به وجود آورد. در گرافیک داخلی این چراغ‌ها نیز از LED و هالوژن کاملا خلاقانه‌ای استفاده شده است.

ام جی 5 مدل 2021

جلوپنجره این خودرو نیز اکنون نسبت به نسل قبلی بخش بیشتری از عرض خودرو را پوشانده و از بافت جدیدی نیز بهره می‌برد. ضمن این که لوگو بزرگ MG نیز در وسط جلوپنجره خودنمایی می‌کند. طراحان برای سپر جلو نیز از طراحی چند سطحی مناسبی استفاده کردند تا ام جی 5 مدل 2021 از ظاهری اسپرت برخوردار شود.

ام جی 5 مدل 2021

کارشناسان در نقد و بررسی این خودرو چینی آن را با تویوتا کرولا مقایسه کردند که از لحاظ ابعاد ام جی 5 از رقیب ژاپنی خود مقداری بزرگ‌تر است. ام جی 5 مدل 2021 حدود 4675 میلی‌متر طول، 1842 میلی‌متر عرض و 1480 میلی‌متر ارتفاع دارد. همچنین فاصله بین محورهای آن نیز به 2680 میلی‌متر می‌رسد. از این رو این خودرو چینی نسبت به تویوتا کرولا از لحاظ طول و عرض برتری دارد. ضمنا این خودرو چینی به شکل استاندارد از رینگ‌های 17 اینچی بهره می‌برد.

ام جی 5 مدل 2021

در نمای جانبی نیز طراحان عملکرد بسیار مناسبی داشتند و مجموعه‌ای از خطوط و زوایا باعث شدند تا این خودرو به بدنه‌ای عضلانی مجهز شود. خط شانه نیز از گلگیر جلو با شیب منفی به بخش انتهایی در عقب خودرو امتداد پیدا کرده است. همچنین طراحان خط و حجم جدیدی نیز روی گلگیر عقب ایجاد کردند که تا چراغ‌های اصلی عقب امتداد دارد.

ام جی 5 مدل 2021

چراغ‌های عقب این خودرو اکنون از گرافیک داخلی آبشاری بهره می‌برند که نمای جالبی را به وجود آورده است. سپر عقب و نحوه نصب خروجی‌های کرومی سیستم اگزوز در قابی مشابه دیفیوزر نیز در جذاب‌تر شدن خودرو تاثیری زیادی داشته است. به طور کلی طراحی بخش عقب نیز همانند بخش جلو و جانبی این خودرو هماهنگ به نظر می‌رسد.

ام جی 5 مدل 2021

کابین ام جی 5 مدل 2021 از مواد با کیفیتی ساخته شده است. از ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، سیستم تهویه اتوماتیک، تم چرم دو رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، نمایشگر 10 اینچی سیستم سرگرمی، پشتیبانی از اتصال تلفن هوشمند، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، سانروف و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

این خودرو چینی از امکانات ایمنی متعددی نظیر پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، شش کیسه هوا، ترمز ABS، دستیار ترمز، دستیار حرکت در سربالایی، دوربین عقب، هشدار برخورد، نمایش نقاط کور دید راننده، دوربین 360 درجه، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط بهره می‌برد.

ام جی 5 مدل 2021

ام جی 5 مدل 2021 در مدل پایه از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 114 اسب بخار و گشتاور 15 نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین برای این خودرو پیشرانه توربو با قدرت 173 اسب بخار نیز قابل سفارش خواهد بود. قدرت تولیدی از پیشرانه نیز توسط گیربکس 8 سرعت CVT به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*