تزریق دوز سوم واکسن کرونا

مخالفت سازمان جهانی بهداشت با تزریق دوز سوم واکسن کرونا

سازمان جهانی بهداشت معتقد است تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط کشورهایی که واکسیناسیون عمومی خود را تکمیل کرده‌اند برنامه مناسبی نیست.

سازمان جهانی بهداشت به تازگی با تزریق دوز سوم واکسن کرونا به شهروندان کشورهای قدرتمند مخالفت کرده است. این در صورتی است که تا پیش از این نیز سازمان جهانی بهداشت عنوان کرده بود تزریق دوز تقویتی توسط برخی از کشور در شرایط کنونی جهان قابل پذیرش نیست. این سازمان معتقد است کشورهایی که برنامه واکسیناسیون خود را تکمیل کرده‌اند باید واکسن‌های باقی مانده را در اختیار کشورهای ضعیف‌تر قرار دهند تا آن‌ها نیز بتوانند مردم خود را در برابر این ویروس ایمن کنند.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط کشورهای قدرتمند قابل پذیرش نیست

مطابق با تازه‌ترین اظهارات دکتر مایک رایان، رئیس برنامه رسیدگی های اضطراری WHO، حرف سازمان جهانی بهداشت این است که تزریق دوز سوم واکسن کرونا در کشورهایی که برنامه واکسیناسیون خود را تکمیل کرده‌اند در شرایط کنونی که بسیاری از کشورها در تأمین واکسن ناموفق بوده‌اند کار درستی نیست.

دریافت دوز تقویتی واکسن کرونا توسط افراد سال‌خورده و همچنین آن‌هایی که ایمنی ضعیفی دارند از سوی سازمان جهانی بهداشت هیچ مانعی ندارد، اما بهتر است کشورهایی که قصد آغاز تزریق این دوز را دارند برنامه خود را به سال آینده موکول کنند تا در این مدت زمان کشورهای دنیا حداقل 40 درصد از شهروندان خود را در برابر کرونا واکسینه کنند.

نرخ واکسیناسیون در کشورهای آفریقایی زیر 2 درصد است

تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی به تازگی اعلام کرده است در حال حاضر تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی تنها به 2 درصد از جمعیت خود واکسن تزریق کرده‌اند و با توجه به این موضوع بعید به نظر می‌رسد این کشورها بتوانند طبق خواسته سازمان جهانی بهداشت 10 درصد از جمعیت خود را تا پایان امسال در برابر کرونا واکسینه کنند.

مطابق با گزارش منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تا به امروز شهروندان آمریکا 2 میلیون دوز واکسن کرونا را تحت عنوان دوز تقویتی دریافت کرده‌اند. این در صورتی است که کمیته مشورتی سازمان غذا و دارو آمریکا اخیرا دریافت دوز تقویتی توسط افرادی که ایمنی ضعیفی دارند و همچنین افرادی که سال‌خورده هستند را تأیید کرده بود؛ اما با تزریق این دوز به سایر افراد اعلام مخالفت کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*