گلکسی S22 Ultra

این رندرها نشان می‌دهند گلکسی S22 Ultra شبیه گوشی‌های گلکسی نوت است!

رندرهایی از گوشی گلکسی S22 Ultra منتشر شده که نشان می‌دهد بیشتر از اینکه بخواهد نسل جدید سری اس باشد، یک گوشی از خانواده گلسی نوت است!

یک طراح و افشاگر به نام Steve Hemmerstoffer، بر اساس شایعاتی که در خصوص عرضه شدن یا نشدن گوشی گلکسی نوت ۲۲ و همچنین تجهیز گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا به یک قلم S Pen داخلی به گوش می‌رسد، رندرهایی را از نسل جدید گلکسی اولترا سامسونگ منتشر کرده است که نکات جالب توجهی در آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

یک شایعه داغ: قلم اس پن داخل گوشی Galaxy S22 Ultra قرار خواهد داشت

انتشار رندرهای جدید گلکسی اس ۲۲ اولترا

در تأیید شایعاتی که در مورد طراحی چهارگوش مستطیلی گلکسی S22 Ultra وجود دارد، این رندرهای جدید به وضوح نشان می‌دهند که سامسونگ برای طراحی نسل جدید گلکسی اولترا خود از گوشی‌های سری گلکسی نوت الهام گرفته است. روی قاب جلویی این گوشی پرچمدار، یک نمایشگر ۶.۸ اینچی حضور خواهد داشت که لبه‌های خمیده‌ای در دو طرف خود داشته و ضخامت حاشیه‌های آن نیز بسیار کم است.

گلکسی S22 Ultra

چانه زیری نمایشگر هنوز هم ضخیم‌تر از قسمت بالایی آن است، اما طبیعتاً هر نسل تغییر جزئی در ضخامت این ناحیه نیز ایجاد می‌شود. علاوه بر این، دوربین زیر نمایشگر به کار رفته در گوشی گلکسی زد فولد ۳ جای خودش را در اس ۲۲ اولترا به یک دوربین درون پانچ هول (حفره روی نمایشگر) می‌دهد که اکنون کوچک‌تر از گذشته شده است.

وقتی گوشی را به پشت برمی‌گردانیم، جذاب‌تر هم می‌شود. اوایل امسال سامسونگ در گوشی‌های جدیدش از جزیره دوربینی به نام Contour Cut استفاده کرده بود. اما به نظر می‌رسد در نسل آینده از ماژول دیگری استفاده خواهد کرد. این ماژول جای خودش را به ماژول دوربینی به شکل حرف P خواهد داد که از چهار دوربین، سیستم فوکوس خودکار لیزری و یک فلاش LED میزبانی می‌کند. Hemmerstoffer هیچ جزئیاتی در مورد شکل این ماژول را در دست نداشته است، اما به لطف اطلاعاتی که چندی پیش از منابع داخلی سامسونگ منتشر شد و ماژول دوربین P شکل گوشی‌های سری اس ۲۲ را فاش کرد، تصمیم گرفته به این سبک قاب پشت گوشی را طراحی کند.

گلکسی S22 Ultra

انتظار می‌رود گوشی گلکسی S22 Ultra سامسونگ به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز باشد که سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، تله فوتو (زوم ۳ برابری) و پریسکوپی (زوم ۱۰ برابری) آن را همراهی کنند. هر یک از این دوربین‌ها جداگانه می‌توانند از سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره‌مند باشند. ضمن اینکه انتظار داریم سامسونگ از یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی در حفره روی نمایشگر گوشی‌های آینده خود استفاده کند.

گلکسی S22 Ultra می‌تواند همان Note 22 Ultra باشد!

اما جذاب‌ترین نکته‌ای که در گزارش‌های مربوط به گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا شنیده می‌شود، تعبیه شدن محفظه‌ای برای قرارگیری قلم S Pen در داخل خود گوشی است. چیزی که تا به امروز منحصر به گوشی‌های سری گلکسی نوت بود. این قابلیت مفیدی است و بی‌شک صاحبان گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا که آخرین گوشی سری نوت عرضه شده در سال گذشته بود را ترغیب به خرید این محصول جدید می‌کند.

سامسونگ سال گذشته پشتیبانی از قلم S Pen را برای نخستین بار به گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا به عنوان یک گوشی غیر نوت اضافه کرد. اما درون گوشی فضایی برای نگهداری قلم تعبیه نشده بود و کاربران باید آن را داخل یک کیس مخصوص که سامسونگ عرضه کرد، می‌گذاشتند و با خود به این‌طرف و آن‌طرف می‌برند. گوشی گلکسی زد فولد ۳ گوشی دیگری بود که به قلم اس پن مجهز شد، اما از قضا آن هم فاقد جای مخصوص قلم بود و با یک کیس محافظ همراه شد.

به گوشی اس ۲۲ اولترا بازگردیم. در زیر قاب این اسمارت فون علاوه بر محل وارد کردن قلم، از یک پورت USB-C، اسپیکر و یک میکروفون استفاده شده است. در طرف راست فریم یک دکمه پاور با کلیدهای کنترل ولوم صدا دیده می‌شود. در بالا میکروفون دیگری استفاده شده و اسلات سیم کارت حضور دارد، در حالی که قسمت چپ فریم خالی است. اطلاعی از جنس این فریم نداریم، اما احتمالاً برگرفته شده از آلومینیوم خواهد بود.

گلکسی S22 Ultra

در زیر قاب گوشی گلکسی S22 Ultra نیز چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ در نسخه آمریکایی و چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ به همراه یک پردازشگر گرافیکی AMD در نسخه بین‌المللی آن حضور خواهد داشت. ظرفیت باتری آن هم ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. این ظرفیت، کاملاً مشابه ظرفیت باتری اس ۲۱ اولترا است و از آنجا که در نسل جدید یک محفظه برای قلم S Pen نیز تعبیه شده، استفاده از چنین باتری بزرگی، جالب توجه به نظر می‌رسد.