کمبود تراشه

کاخ سفید و شرکت‌های بزرگ برای حل مشکل کمبود تراشه جلسه مجازی برگزار می‌کنند

کاخ سفید به زودی جلسه‌ای را به منظور بررسی مشکل کمبود تراشه برگزار خواهد کرد. در این جلسه شرکت‌های بزرگ تراشه سازی و خودروسازی حضور خواهند داشت.

قرار است که به زودی جلسه‌ای به منظور حل مشکل کمبود تراشه برگزار شود. میزبانان این جلسه مجازی برایان دیز، مدیر شورای ملی اقتصادی و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا خواهند بود و شرکت‌هایی نظیر میکرون تکنولوژی، بی ام و و همچنین تی اس ام سی در آن شرکت خواهند کرد. در این نشست مجازی به مسائل بسیاری پرداخته خواهد شد که تأثیرپذیری عرضه تراشه از سویه دلتا کووید-19 و همچنین ایجاد هماهنگی مناسب میان مصرف کنندگان و تولید کنندگان مهم‌ترین آن‌ها خواهند بود.

کاهش تولید شرکت‌های خودروسازی در پی بحران کمبود تراشه

کاخ سفید در ارتباط با نشست مذکور عنوان کرده است که این جلسه به منظور حل مشکل کمبود تراشه و با حضور گروه‌های صنعتی، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برگزار خواهد شد و توضیحات بیشتری را ارائه نکرده است. از زمان شیوع ویروس کرونا و به علت محدودیت‌های اعمال شده تمام کشورهای دنیا با مشکل کمبود تراشه مواجه شدند و شرکت‌های خودروسازی به ناچار تولیدات خود را محدودتر کردند. این مسئله در حال حاضر که مشتریان خودرو مجددا افزایش پیدا کرده شرکت‌ها را به دردسر انداخته است.

در آغاز فراگیری ویروس کرونا بازار جهانی خودرو با کمبود مشتری مواجه شد و بیشتر افراد به دنبال غیر حضوری شدن مشاغل به سراغ خرید لوازمی مانند لپ تاپ، تبلت و … رفتند. این مسئله باعث شد تا بیشتر تراشه‌های موجود به بازار محصولات الکترونیک اختصاص داده شود و در نتیجه بازار از حالت تعادل خارج شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش از این طی دیداری با مدیران تعدادی از شرکت‌های معتبر فناوری عنوان کرده بود که  از افزایش بودجه فعالان صنعت نیمه هادی حمایت خواهد کرد تا بدین واسطه در روند تولید اختلالی ایجاد نشود و تولید افزایش پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*