کرونا

ویروس کرونا در بهار آینده شبیه سرماخوردگی خواهد بود

پروفسور سر جان بل، استاد دانشگاه آکسفورد اعلام کرد تا بهار سال آینده ایمنی افراد تقویت می‌شود و ویروس کرونا شبیه سرماخوردگی معمولی خواهد شد.

پروفسور سر جان بل گفت انگلیس بدترین شرایط مدیریت کرونا را تجربه کرد اما بعد از زمستان باید همه چیز بهتر شود. البته همچنان افراد واکسینه شده هم در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

سارا گیلبرت، سازنده واکسن آسترازنکا گفته بود به طور معمول می‌توان گردش ویروس‌ها را مشاهده کرد و دلیلی ندارد که بگوییم نسخه ویروسی‌تری از سارس-کوو-۲ هم وجود خواهد داشت. کروناویروس‌های فصلی موجب سرماخوردگی می‌شوند که سارس-کوو-2 یکی از آنها خواهد بود. سر جان بل گفت وضعیت ما از 6 ماه قبل بسیار بهتر است و سرویس سلامت همگانی بریتانیا هم فشار کمتری را تجربه می‌کند.

واکسن کرونا در کاهش انتقال موثر نیست

بل گفت اگر به مرگ و میر کرونا نگاه کنید، مرگ افراد سالخورده را خواهید دید. به نظر من از بدترین وضعیت این بیماری عبور کرده‌ایم. فکر می‌کنم آنچه باید، اتفاق می‌افتاد. با شیوع دلتا هم تعداد موارد ابتلا بسیار زیادی در افراد دریافت کننده 2 دز واکسن مشاهده شده است. اگر این افراد علامتی نداشته باشند، ایمنی ما افزایش خواهد یافت. او گفت باید زمستان را بگذرانیم تا به آن مرحله برسیم. نیازی نیست مردم وحشت کنند. چرا که تعداد عفونت‌های شدید و مرگ و میر کرونا بسیار کاهش یافته است.

پروفسور گفت واکسن‌های کروناویروس از مرگ و میر جلوگیری می‌کند اما در کاهش میزان انتقال موثر نیستند. این دروغ است که واکسن‌ها و تقویت کننده‌ها انتقال را متوقف می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*