گلکسی نوت ۵ سامسونگ به پورت جدید USB Type-C مجهز خواهد بود

تا امروز اخبار و شایعات متعددی از فبلت گلکسی نوت ۵ سامسونگ منتشر شده و اگر این اطلاعات صحیح باشد ، تا حدودی با مشخصات فنی این گوشی آشنا شده ایم.امروز گزارش شده که سامسونگ Galaxy Note 5 را به پورت جدید USB Type-C مجهز خواهد کرد.

استاندارد USB Type-C که نخستین بار در دسامبر سال گذشته میلادی معرفی شد نوعی جدیدی از پورت USB را معرفی می‌کند که ابعادی شبیه به پورت USB 2.0 Micro-B دارد اما درست مانند کابل لایتنینگ اپل به گونه‌ای طراحی شده است که فرقی ندارد کدام قسمت آن بالا قرار گرفته باشد.در واقع این نوع پورت USB به گونه ای طراحی شده که از هر طرف می توان آن را وارد درگاه کرد و نیازی نیست از یک طرف خاص وارد شود.

این استاندارد جدید برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها و همچنین گوشی‌های هوشمند بسیار باریک ایده‌آل خواهد بود. به لطف این استاندارد می‌توان داده‌ها را با سرعتی معادل ۱۰ گیگابیت بر ثانیه (برابر با استاندارد USB 3.1) منتقل نمود و جریان برق خروجی آن هم تا ۱۰۰ وات خواهد بود.پشتیبانی از جریان ۱.۵ تا ۳ آمپری این پورت نیز تاثیر مستقیم در عملیات شارژینگ و کیفیت استفاده از باتری برجای می‌ گذارد.با این حساب حضور این پورت در گلکسی نوت ۵ می تواند ویژگی بسیار جذابی برای این محصول جدید باشد.

با عبور از این ویژگی، دیگر مشخصات مهم Note 5 طبق آخرین خبرهای همچنان تایید نشده شامل صفحه‌نمایش بزرگ‌تر شده ۵.۸۹ اینچی می‌شود که البته احتمال اندکی در ارتقا وضوح آن به ۴K وجود دارد. در این میان ضخامت گوشی نیز از ۸.۵ میلیمتر فعلی به ۷.۹ میلیمتر کاهش پیدا خواهد کرد. قلم S Pen همراه گوشی نیز نسبت به گذشته با بهبودهای مشخصی همراه می‌شود.

در مورد باتری پیشرفت بزرگی رخ داده و ظرفیت آن از ۳۲۲۰ میلی آمپر ساعت فعلی به ۴۲۰۰mAh افزایش می‌یابد. این نکته با توجه به اینکه پورت USB Type C یک پورت دو طرفه است، استفاده از این باتری برای شارژ کردن دیگر دیوایس‌ها را دیگر نکته جذاب Note 5 جلوه می‌دهد.

از دیگر مشخصات منتسب به این گوشی می توان به استفاده از پردازنده Exynos 7422 ، حافظه پر سرعت UFS 2.0 و اندروید ۵.۱.۱ اشاره کرد.ناگفته نماند ، بر اساس اخبار منتشر شده ، نسخه اج گلکسی نوت ۵ هم با صفحه نمایش خمیده به همراه نسخه اصلی معرفی خواهد شد.

پیش از این شایعه شده بود که سامسونگ گلکسی نوت ۵ را زود تر از زمان همیشگی یعنی در تیر ماه معرفی خواهد کرد که البته این موضوع رسما از سوی سامسونگ تکذیب شد.با این حساب سامسونگ به احتمال قوی گلکسی نوت ۵ را در نمایشگاه IFA 2015 که در ماه سپتامبر و در شهر برلین آلمان برگذار خواهد شد ، معرفی می کند.ناگفته نماند ، بر اساس اخبار منتشر شده ، نسخه اج گلکسی نوت ۵ هم با صفحه نمایش خمیده به همراه نسخه اصلی معرفی خواهد شد.

منبع : gforgames