نگاه نزدیک گجت نیوز به گوشی ال جی جی ۴

گجت نیوز امروز مهمان دفتر ال جی در تهران بود تا از نزدیک نگاهی دقیق تر به پرچمدار جدید این شرکت یعنی ال جی جی ۴ بیندازد و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهد. G4 بدون شک یکی از بهترین گوشی های حال حاظر دنیاست.طراحی زیبا و کابر پسند، دوربین قدرتمند با ویژگی های منحصر به فرد، صفحه نمایش عالی و سخت افزار قدرتمند و مناسب در کنار رابط کاربری ساده و راحت، این گوشی را به گزینه ای وسوسه کننده برای انتخال مبدل ساخته است. با گجت نیوز در بررسی از نمای نزدیک این گوشی هوشمند همراه باشید.

نگاه نزدیک گجت نیوز به گوشی ال جی جی ۴ ( ویدیو ) :

نگاه نزدیک گجت نیوز به گوشی ال جی جی ۴ ( گالری عکس ) :

طراحی:

در بخش طراحی ال جی G4 زیبا تر شده ، به پوشش چرم طبیعی مزین گشته و همچنین یک انحنای کوچک در بدنه آن ایجاد شده که این گوشی را بسیار خوش دست کرده است.

در نگاه اول، تفاوت زیادی میان جی۳ و جی۴ دیده نمی‌شود. گوشی جی۴ دارای صفحه نمایشی به ابعاد ۵.۵ اینچ بوده و محل قرار‌گیری دکمه‌های سخت‌افزاری پاور و کنترل صدا نیز همانند سری قبل در وسط پنل پشتی و زیر لنز دوربین دستگاه قرار گرفته‌اند. اما در نگاهی دقیق‌ و عمیق‌تر به آن، شاهد خمیدگی بسیار ملایمی بر روی بدنه گوشی هستیم که این مورد در افزایش حس راحتی در دست بسیار موثر است.

lg g4 gadgetnews hands on (3)

ضخامت این گوشی در باریک‌ترین قسمت آن ۶.۳ میلی‌متر و در وسط گوشی به ۹.۸ میلی‌متر می رسد. با اینکه شاید ال جی G4 نسبت به رقبای همرده کمی ضخیم تر به نظر برسد، با این حال تنها ۱۵۶ گرم وزن دارد. نقطه قوت طراحی این گوشی قاب پشت آن است که از جنس چرم طبیعی و دست دوز بوده که در ۶ رنگ زیبا در دسترس می باشد. البته برای کاور پشتی G4 حق انتخاب‌های دیگری نیز وجود دارد نظیر، سفید سرامیکی (Ceramic White) با الگوهای سه‌بعدی، خاکستری متالیک (Metallic Gray) و طلایی درخشان (Shiny Gold)…باید بگوییم وقتی برای اولین بار G4 را در دست گرفتیم، حس خوبی از آن داشتیم که قابل مقایسه با بدنه های خشک و غیر منعطف پلاستیکی گوشی های دیگر نبود!

طراحی ال‌جی G4 با Slim Arc معنا می‌گیرد؛ این فناوری در سرتاسر بدنه مشهود است و با نمایشگری که انحنای ملایم دارد بیشتر به چشم می‌آید.فناوری Slim Arc تنها یک شیوه طراحی نیست بلکه نسبت به گوشی‌های هوشمند مسطح ۲۰ درصد دوام بیشتری در هنگام سقوط‌ دارد و حس راحتی و امنیت بیشتری در هنگام به دست گرفتن این گوشی هوشمند برای کاربر القا می‌کند.

طراحی بدنه انعکاسی از رابط کاربری این گوشی هوشمند نیز محسوب می‌شود. این رابط کاربری گرافیک ساده و ملموسی دارد. رنگ آیکون‌ها در ال‌جیG4  زنده‌تر است و از گوشه‌های گردی برخوردار است که با طراحی Slim Arc همخوانی دارد. افزون بر این، ابزارک اعلان هوشمند یا Smart Notice به صورت خودکار و بر اساس تصویری که کاربر برای صفحه اصلی انتخاب می‌کند پس‌زمینه و رنگ متن خود را تغییر می‌دهد.

صفحه نمایش:

IMG_0240

G4 همانند G3، از صفحه‌نمایشی ۵.۵-اینچی با وضوح تصویر ۲kبهره برده که نتیجه‌ی آن، تراکم پیکسلی بالای ۵۳۸ پیکسل در اینچ می‌باشد. با این‌وجود، تکنولوژی به کار رفته در صفحه‌نمایش این دو گوشی با یکدیگر تفاوت زیادی دارد چرا که پنل G4 از نوع IPS Quantomبوده اما پنل به کار رفته در G3، از نوع IPS-LCD می‌باشد که سبب شده، گوشی G4 صفحه‌نمایشی با کنتراست بالاتر و دامنه‌ی رنگ وسیع‌تر داشته باشد.صفحه‌نمایش G4 در مقایسه با G3، رنگ‌ها را با طیفی وسیع‌تر (۲۰ درصد) نشان می‌دهد که سبب شده تا کیفیت بسیار بالاتری در انتظار کاربران باشد. از سوی دیگر، روشنایی در صفحه‌نمایش این گوشی حدود ۲۵ درصد و کنتراست آن نیز ۵۰ درصد بهتر از قبل شده است که میزان قابل توجهی به حساب می‌آید. نکته‌ی جالب توجه در این مورد، عدم افزایش مصرف باتری می‌باشد و حتی اعلام شده که عملکرد آن نیز بهبود پیدا کرده است. اما مهم‌ترین بخش از این تغییر، افزایش طیف رنگ‌ها می‌باشد که فوق‌العاده به نظر می‌رسد.اینطور که به نظر می‌رسد، صفحه‌نمایش‌ IPS Quantomدقت بالاتریدرنشاندادنرنگ‌هامخصوصارنگقرمزبهنسبتصفحه‌نمایش‌های LCD دارد.

یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های به کار رفته در این پنل‌های جدید، استفاده از تکنولوژی Advanced In-Cell Touch می‌باشد، چیزی که ال‌جی ادعا می‌کند که برای اولین بار در صفحه‌نمایش‌های ۲kبه کار گرفته شده است. با استفاده از این تکنولوژی در صفحه‌نمایش LCD، ال‌جی موفق شده تا علاوه بر بهبود نمایش رنگ‌ها، حساسیت صفحه‌نمایش را نیز افزایش دهد.افزایش ۲۵ درصدی شدت روشنایی در G4 نسبت به G3، به کمک استفاده از N-Type Liquid Crystal یا “کریستال‌های مایعه نوع N” انجام شده است.

پردازنده:

lg g4 gadgetnews hands on (5)

با توجه به تجربه کاربران از داغ شدن گوشی وان ام۹ اچ‌تی‌سی بواسطه به کارگیری پردازنده Snapdragon 810، ال‌جی در تصمیمی سخت و سرنوشت‌ساز، مجبور به قرار دادن تراشه اسنپدراگون ۸۰۸ کوآلکام در گوشی جی۴ شده و از این نظر به صراحت می‌توان گفت که ال‌جی هیچگونه مشکلی با تراشه اسنپدراگون ۸۱۰ نداشته و تنها نگرانی آن، داغ شدن بیش از حد این تراشه بوده است. با این حال ال‌جی مدعیست که تراشه اسنپدراگون ۸۰۸ موجود در جی۴، کارایی نزدیک به تراشه ۸۱۰ آن را داشته و در حد خود بسیار قدرتمند بوده و نامگذاری آن بر اساس شماره‌ها، خیلی مهم و مورد توجه نیست.در واقع LG تنها شرکتی است که از چیپ Snapdragon 808 استفاده کرده است. وجود پردازنده گرافیکیAdreno 418 در کنار ۳ گیگابایت رم باعث شده تا تمامی پردازش‌ها به خوبی و یکنواخت و سریع اجرا شود که تمامی این موارد نشان‌دهنده قدرت پردازشی بسیار بالای این گوشی است.ال‌جی در داخل این گوشی از میزان حافظه داخلی ۳۲ گیگا‌بایتی استفاده کرده است و بر‌خلاف کمپانی سامسونگ، وجود درگاه کارت حافظه را نیز به منظور افزایش حافظه گوشی از طریق کارتMicroSDزنده نگه داشته است.

دوربین:

lg-g4-gadgetnews-3

ال‌جی همیشه به وجود دوربین‌های قدرتمند در گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود افتخار کرده است و هر ساله این بخش از گوشی از بروز‌رسانی بسیار جالبی برخوردار می‌شود.این موضوع در مورد گوشی G4 این شرکت بسیار قوی تر شده و ال جی تاکید زیادی بر قابلیت ها و عملکرد خوب دوربین در این گوشی کرده است.

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده در ال جی جی ۴ نسبت به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جی ۳ قدرتمند تر شده و دستخوش تغییراتی مثبت شده است.تبلیغات زیاد ال‌جی روی دوربین این محصول نشان از قدرت بالای دوربین دارد که علاوه بر فوکوس لیزری که در نسل قبل هم شاهد آن بودیم می‌توان امکانات و قابلیت‌های بسیاری را شاهد بود، همچون فاصله کانونی کمتر و لنز بزرگ‌تر که کیفیت عکس‌های آخرین پرچمدار ال‌جی را چندین برابر می‌کند.سنسور مورد استفاده در جی ۴، IMX234 ساخت سونی است که در گوشی‌هوشمند دیگری از آن استفاده نشده است.

ال جی می گوید لنز جدید بکار رفته در دوربین اصلی اسمارت فون G4 چیزی حدود ۸۰ درصد بیشتر از دوربین G3 نور را جذب می کند . دلیل این موضوع هم گشودگی دیافراگم f/1.8 در لنز دوربین جی ۴ می باشد که نسبت به لنز دوربین G3 با گشودگی دیافراگم f/2.4 نور بیشتری را از محیط دریافت می کند.یکی از مزیت های این ویژگی ثبت تصاویری با کیفیت بالاتر در روشنایی کم است.

ال‌جی لرزش گیر اپتیکال مورد استفاده در جی ۴ را نیز ارتقا داده است، بطوریکه در OIS 2.0 مورد استفاده در جی ۴، تعداد محورها بیشتر شده است. جی ۴ قادر است از وجود ژیروسکوپ سه محوره برای کاهش لرزش دست استفاده کند، در حالی که در جی ۳ تنها دو محور پوشش داده می‌شد.

ال جی جی ۴ اولین گوشی مجهز به سنسور Color Spectrum در جهان است. با بهره‌گیری از این سنسور و همچنین سنسور مادون قرمز، جی ۴ قادر است تا رنگ‌های RGB را تشخیص داده و در نتیجه رنگ‌های طبیعی‌تری را ثبت کند. دوربین جی ۴ به واسطه‌ی فناوری‌های بکار رفته قادر است وایت بالانس بهتری داشته و شفافیت تصویر را نیز به بهترین شکل ممکن به ارمغان بیاورد.

عملکرد پاسخ در دوربین جی ۴ هم بسیار سریع تر شده و از زمان لمس کردن آیکن دوربین تا زمان باز شدن آن در جی ۴ تنها ۰٫۶ ثانیه طول می کشد در حالی که این رقم در سامسونگ کلکسی اس ۶ تقریبا ۰٫۷ ثانیه است.همچنین باید به پشتیبانی از ثبت تصاویر با فرمت RAW نیز اشاره کرد.

ال‌جی در جی ۴، دوستداران تصاویر سلفی را فراموش نکرده است. جی ۴ اولین گوشی‌هوشمند ال‌جی است که از وجود سنسور ۸ مگاپیکسلی ۱.۴ اینچی در جلو گوشی بهره می‌برد. کره‌ای‌ها در جلو گوشی از سنسور ۸ مگاپیکسلی T4KA3 ساخت توشیبا استفاده کرده‌اند. اندازه‌ی هر پیکسل در این سنسور ۱.۱۲ در ۱.۱۲ نانومتر است. با استفاده از این دوربین می‌توان تصاویر ویدئویی با رزولوشن ۸ مگاپیکسل با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کرد. همچنین امکان ضبط ویدیو با رزولوشن فول اچ‌دی با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه وجود دارد.

رابط کاربری:

IMG_0235

ال‌جی G4 اولین تلفن همراهی است که از تجربه کاربری جدید و انسان‌محور UX 4.0 برخوردار است؛ این تجربه کاربری ساده‌تر و ملموس‌تر است؛ به گونه‌ای که بهتر فهمیده می‌شود و به نیازهای هر کاربری پاسخ می‌دهد. تجربه کاربری بهبودیافته نیاز به مراحل غیرضروری را حذف می‌کند و در عین حال گزینه‌های بیشتری برای پیکره‌بندی در اختیار کاربران پیشرفته قرار می‌دهد.

قابلیت Quick Shot با دوبار ضربه بر روی کلید پشت در هنگام خاموش بودن نمایشگر، به مشتریان امکان ثبت تصویر را بدون باز کردن برنامه دوربین می‌دهد. ال‌جی G4 سرعت باورنکردنی و بالایی معادل شش‌دهم ثانیه در بازشدنواجرایبرنامهدوربیندارد.

پیمایش هزاران تصویر و مشاهده آنها در یک نوار زمانی در گالری جدید بی‌نهایت سریع است. قابلیت خاطرات یا Memories به صورت خودکار تصاویر و ویدئوها را در آلبوم‌ها بر اساس تاریخ و مکان ثبت سازمان‌دهی می‌کند؛ بدون اینکه نیازی به آپلود کردن آنها در کلاود باشد.

قابلیت Event Pocket با کشیدن و انداختن فعالیت‌ها و قرارهای ملاقات از چندین تقویم و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به کاربران امکان ایجاد یک تقویم یکسان و متحدالشکل را می‌دهد؛ بعد از انجام تنظیمات اولیه، دیگری نیازی به استفاده از چندین تقویم نیست.

قابلیت بهبودیافته Smart Notice با تحلیل عادت‌هایی نظیر شیوه رفتن به محل کار، اعلان‌های شخصی‌تری را برای آب‌وهوا، سفر و غیره ارائهمی‌دهد. اینبهاعلان هوشمند امکان می‌دهد تا پیام‌های شخصی این چنینی را ایجاد کند: «حتماً برای رفتن به مترو، چتر با خودت ببر.»

قابلیت Quick Help به کاربران امکان می‌دهد تا پاسخ‌های فوری برای هر سؤالی که در مورد عملکرد ال‌جی G4 دارند را درست در ابزارک Smart Notice پیدا کنند. این قابلیت می‌تواند در تنظیمات ال‌جی G4 نیز به کاربران کمک کند و برای تماس گرفتن با مرکز خدمات مشتری برنامه‌ریزی کند.

ال‌جی به دنبال شرکایی برای بهبود تجربه کاربری G4 بوده است. نرم‌افزار Google Office از پیش روی G4 نصب شده است تا همکاری راحت را در همه جا میسر کند و کاربران G4 از ۱۰۰ گیگابایت حافظه آزاد Google Drive به مدت ۲ سال بهره‌مند خواهند بود. دارندگان خودروهای ولکس‌واگن باMirrorLinkو ال‌جی G4 قادر خواهند بود نسخه خودروپسند رابط کاربری G4 را در نمایشگر داشبورد ببینند و مخاطبان، پیمایش مسیر و موسیقی در گوشی هوشمند را روی آن مشاهده کنند.

باتری:

lg_g4_hands-on-review-removeable-back

ال‌جی G4 نمایشگری با کیفیت بالاتر دارد که از عمر باتری نمی‌کاهد. ال‌جی G4 به باتری قابل تعویض ۳ هزار میلی‌آمپری تجهیز شده که در گوشی‌های پیشرفته امروزی نادر است. ال‌جی G4 در ترکیب با مزایایی که پردازنده تندوتیز و پرانرژی کوالکوم Snapdragon™ ۸۰۸با X10 LTE ارائه می‌دهد مشکلی در دوام آوردن تا پایان روز با استفاده معمول ندارد. در واقع، ال‌جی G4 نسبت به G3 با همان ظرفیت باتری، ۲۰ درصد دوام بیشتری دارد.قابلیت تعویض باتری هم در ال جی جی ۴ برخلاف پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی اس ۶ ، وجود خواهد داشت.

جمع بندی:

lg g4 gadgetnews hands on (7)

ال جی جی ۴ محصولی ، زیبا ، قدرتمند و کاربرپسند است که تمامی معیار های یک پرچم دار تمام عیار را در خود جای داده و اصل سادگی همیشگی ال جی در این گوشی به خوبی رعایت شده است.این گوشی طی چند روز آینده رسما به بازار کشورمان وارد خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با ال جی جی ۴ به این مطلب در گجت نیوز مراجعه فرمایید.

منبع : گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پس کی وارد بازار میشه ما خسته شدیم انقدر صبر کردیم ؟!!!!؟